Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17 ja raskaana, lastensuojelusta asiaa

Vierailija
31.01.2014 |

Saan siis kesällä vauvan ja sain tietää että ensi kerralla ultraan tulee mukaan sosiaalitäti. Joudunko nyt lastensuojelun asiakkaaksi tai tarkkailevatko minua koska olen alaikäinen ? Asun vanhemmillani ja näin myös vauvan synnyttyä. Pelottaa että yrittävät löytää syyn vauvani huostaanottoon. Asun Helsingissä.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on ollut mukana jokaisella neuvolakäynnillä sekä ultrissa. Kun vauva syntyy asumme vanhemmillani aluksi. Äiti on tukemassa esimerkiksi päivärytmiä vauvan kanssa.

aapee

Vierailija
42/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:16"]

Alaikäisyytesi perusteella,  ei tarvi muuta syytä. Olet ikäsi puolesta lähes lapsi.

[/quote]

Minä synnytin kaksi vuotta sitten 16-vuotiaana eikä meistä tehty mitään ilmoitusta.

Ei ole myöskään näkynyt sosiaalitanttoja missään vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut esikoiseni 17 vuotiaana. Raskaaksi tulin 16 vuotiaana. En asunut enää kotona vaan lapsen isän kanssa. Ei ole sossu koskaan puuttunut meidän elämään. Esikoinen nyt 7 ja äippä 24. Outoa jos ei ole syytä ilmoitukseen...

Vierailija
44/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotin ekaa 17 vuotiaana,kylläkin vuonna 2001, eikä silloin ketään kiinnostanut mun raskaus, vaikka sossun asiakas olin toimeentulon takia koska poikaystäväni oli armeijassa. Aivan naurettavaksi mennyt touhu jos mitää syytä alkavat kyttäämään. Taas menee ne rahat jotka pitäis käyttää niihin jotka oikeasti sitä kyttäystä tarvii, ihan hukkaan :(

Vierailija
45/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vakiokäytäntö neuvolassa tai ainakin pitäisi olla, jos on huoli nuoren äidin pärjäämisestä. Ei se tarkoita että olet huono äiti mutta monenlaista tukea varmasti tarvitset jos vielä kotonakin asut. Sitä lähinnä ihmettelen että sinun pitäisi olla tietoinen tästä ilmoituksesta koska ei sellaista tehdä salaa, vaan työntekijä ilmoittaa että teen nyt sinun vauvastasi ennakoivan lastensuojeluilmoituksen.

T: th

Vierailija
46/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota äites/miehes mukaan niin että se näkyy että sulla on muita tukena.

Paljon onnea!

Vierailija
47/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole sosiaalihuollon asiakkaita niin miksi kävit sossuilla? Saatko esimerkiksi toimeentulotukea, jolloin siellä käydessä he huomasivat raskautesi tms :)

Vierailija
48/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olla kerrottu ennenkuin vasta nyt sain kuulla tästä. Asun vanhemmillani, mutta opiskelen viikot kauempana. Kirjoitin epäselvästi. Vauvan synnyttyä muutan kokonaan kotiini ja myös tuleva isä muuttaa meidän kanssa.

Äiti ei pääse mukaan sillä käyn ultrassa opiskelupaikkakunnalla. Auttaako jos äiti soittaa jollekin ? Paniikki iskee sillä pelkään että tehtailevat minulta selkäni takana vauvaa pois.

aapee

Vierailija
49/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:26"]

Jos et ole sosiaalihuollon asiakkaita niin miksi kävit sossuilla? Saatko esimerkiksi toimeentulotukea, jolloin siellä käydessä he huomasivat raskautesi tms :)

[/quote]

En siis ole toimeentuloasiakas. Olen käynyt normaalisti neuvolassa ja ollut aina ajallaan enkä ole missannut yhtäkään aikaa. Olen käynyt myös valmennuksessa ja tuleva isä aina mukana.

Ilmoitus sossulle on tehty joillain näistä tahoista. Äippäpolilla vaan ilmoitettiin että seuraavalla käynnillä on sossu mukana.

aapee

Vierailija
50/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sosiaaliviranomainen tekee ultratutkimuksessa?! Jos jokin huoli on, niin siitä voidaan keskustella ihan siellä neuvolakäynnillä, kun kaikki tutkimukset eli "intiimi" asiat on käyty läpi. Kysy sieltä neuvolasta että miksi ihmeessä juuri sinne ultraan pitää sos.tt:n tulla, miksi keskustelu muuten ei käy? Kummaksun tällaista toimintaa, vaikka itsekin ole lastensuojelussa työskennellyt, niin en kyllä koskaan ole moiseen törmännyt. Ei vain mene mulla tajuntaan että miksi juuri ultraan mukaan...

Onnea odotukseen ja pyydä tosiaan vaikka äitisi sinne ultraan mukaan, nyt jotenkin oudolta kuulostaa ja minä en yleensä kyllä ruukaa sos.työntekijöitä ensimmäisenä olla  arvostelemassa.

Vierailija
51/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:28"]

No eipä olla kerrottu ennenkuin vasta nyt sain kuulla tästä. Asun vanhemmillani, mutta opiskelen viikot kauempana. Kirjoitin epäselvästi. Vauvan synnyttyä muutan kokonaan kotiini ja myös tuleva isä muuttaa meidän kanssa.

Äiti ei pääse mukaan sillä käyn ultrassa opiskelupaikkakunnalla. Auttaako jos äiti soittaa jollekin ? Paniikki iskee sillä pelkään että tehtailevat minulta selkäni takana vauvaa pois.

aapee

[/quote]

Älä nyt äitiäsi asialle pane! Hoida itse asiasi, soita nyt sinne neuvolaan ja kysy nuo kysymykset mitä täälläkin olet esittänyt. Itse toimimalla osoitat kypsyyttäsi hoitaa omat (ja tulevaisudessa vauvasi) asiat! 

Vierailija
52/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 13:28"]No eipä olla kerrottu ennenkuin vasta nyt sain kuulla tästä. Asun vanhemmillani, mutta opiskelen viikot kauempana. Kirjoitin epäselvästi. Vauvan synnyttyä muutan kokonaan kotiini ja myös tuleva isä muuttaa meidän kanssa.

aapee

[/quote]

Älä pelkää, käynnit on suunniteltu sinun jaksamisen varmistamiseksi. He palvelevat sinua ja uutta perhettäsi. Älä epäröi pyytää tukea, jos sitä tarvitset. Tarkoitus ei ole viedä lapsi äidiltään.

t. pyörätuoliäiti

Vierailija
53/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on. Ensi ultraan tulevat mukaan. Yksi tantta tosin vain, mutta silti.

aapee

Vierailija
54/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset heistä eroon. Voi kestää hetken.

Muakin vainottiin vaikka ikää oli.

Vierailija
55/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sulla vaikuttaa olevan asiat hyvin, joten lapsesi huostaanottoon ei ole kenelläkään mitään intressiä. Ei kannata suhtautua noin negatiivsesti (vaikka lastensuojelu kuulostaakin pahalta) todennäköisesti haluavat vain varmistaa, että sulla on tarpeeksi tukijoukkoja etkä jää vauvan kanssa yksin. Ja sattuivat nyt sopimaan sen keskustelun tuon ultran yhteyteen, ei se tantta siellä sun kohtuasi monitorilta tiiraile, heh. Mukavaa odotusta!

Vierailija
56/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eivät ole siellä ultraushuoneessa vaan samalla käynnillä tavataan heidät. Voi ei kun en osaa edes enää kirjoittaa. Paniikki päällä kun pelottaa että vievät vauvamme. Onneksi paikkakunta vaihtuu toukokuun lopulla kun "muutan" pysyvästi vanhemmille. Tai siis vauvan alkuajoiksi. Pyrkimyksenä on saada oma asunto ja siinä sitten jatkaa opintoja.

aapee

Vierailija
57/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhuttelet tantaksi? 

Vierailija
58/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihan niitä sossutyöntekijöitä puhuu tantta nimityksella. T.ei ap

Vierailija
59/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä ja se ilmoitus siirtyy kyllä sille uudelle paikkakunnalle. Saatana et vituttaa tää kyttäys maa, joka puolella kytätään. Ap: n asiat on hyvin. Kiinnostiko edes sitä th tätiä kysellä miten asiat hoituu? Ilmeisesti äippäpoli on ilmoituksen tehnyt. Nyt soittelet ja selvität asian. Näitä ämmiä löytyy kyllä kenen mielestä nuori ei voi pärjätä äitinä. Ennen moni sai tuossa iässä lapsia ja olen muuten itse mummoäiti joka synnytti 36 ja 39v. olisi hyvä kun osattaisiin kysyä avuntarvetta, mutta Suomessahan ei kysellä mitään.

Vierailija
60/76 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa et se ilmoitus siirtyy kun kotipaikkakunnalla on sit järkevämmät sossut. Äiti on niiden kans tekemisissä työnsä puolesta ja tuntevat meidän perheen sitä kautta. Meidän perheessä ei siis ongelmia ! Ollaan kyllä kerrottu et äiti ja mun perhe tukee, mutta eivät ilmeisesti sitä usko.

aapee