Laitoin HR:lle viestiä mutta sain vain veetuilua takaisin. Esimies kysyä töksäytti kahvihuoneessa että mistä olen kotoisin (olen Savosta). Lehdissä
on ollut että tuollainen kyseleminen on syrjivää ja ainakin itse loukkaannuin.
Kommentit (22)
Miksi kysellä jostain kotiseudusta, ei se varmaan vaikuta työntekoon
Oikea savolainen olisi vastannut, että olenpahan millon mistä, sillon tiältä. En tuota ossoo niin sannoo kun on tullunna niin monen mutkan kaatta jo kierrettyä. Mistees se esjmies ite on kotosin? Tunnettakohäntä niitä yksiä Eskelisiä, mistä ukko hukku umpikännissä juhannuksena Muaninkajärveen oeskohan tuo ollunna vuonna seitenkuus eli seitenkasi?
Saako tätä suomalaiselta kysyä, minusta ei saa
Oli kyllä tungettelevaa ja loukkaava esimiehen taholta. Tossa rikotaan jo yksityiseen rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Kun sitten sanot Lapista niin kaikki pitää heikkolahjaisena, ei kiva
Ei kyllä kannata tunnustaa että on syyllinen noin, savolaisuuteen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kannata tunnustaa että on syyllinen noin, savolaisuuteen vielä.
Vastaat vaan : Syytön!
Vierailija kirjoitti:
Eehän sitä nyt semmosta passoo lossaattoo, suattaa vaekka lookkaantua kysyjä ja tuntee ihtesä ulukopuoliseks.
Sitä kun muutennii tuntoo ihtesä erlaeseks, ee ne ota oekeen toesta tiällä Helssinkissä muutenkaa, ja sittä vielä siinä kaekkiin kuullen männöö sitä korostammaa. Kuuloohan tuon muutennii.
Vierailija kirjoitti:
En näe eroa kysytkö suomalaiselta vai ulkomaalaiselta
Ei suomalaisenkaan motiiveja sovi epäillä.
Minä olen aina vihannut kysymystä "mistä olet kotoisin". Olen syntynyt ja elänyt elämäni ensimmäiset 19 vuotta Etelä-Pohjanmaalla mutta sukujuureni eivät ole sieltä vaan ympäri Suomea. Vanhempani (kumpikin eri puolelta Suomea) olivat tavanneet aikanaan toisensa junantuomina helsinkiläisopiskelijoina ja työn perässä muuttivat Etelä-Pohjanmaalle. Eläkkelle mennessä erosivat ja kumpikin muuttivat eri paikkoihin. Etelä-Pohjanmaalla minulla ei ole mitään, ei sukujuuria, ei kavereita, ei vanhaa kotitaloa, ei mitään. Olen asunut viimeiset 20 vuotta Helsingissä ja ärsyttää kun täällä kysytään, että mistä olet kotoisin. Etelä-Pohjanmaa kun herättää ihmisissä stereotypioita ja vahvoja mielikuvia. Ei minulla mitään sitä vastaan ole, mutta kun en vaan ole etelä-pohjalainen. Nykyisin vastaan noille mistä kotoisin-kyselijöille, että Suomesta. Välillä joku jää jankkaamaan, että joo joo mutta mistäpäin Suomea. Vastaan uppiniskaisesti, että Suomesta, koska mielestäni se on kuvaavampi termi kuin eräs Etelä-Pohjanmaan paikkakunta.
Vierailija kirjoitti:
Oikea savolainen olisi vastannut, että olenpahan millon mistä, sillon tiältä. En tuota ossoo niin sannoo kun on tullunna niin monen mutkan kaatta jo kierrettyä. Mistees se esjmies ite on kotosin? Tunnettakohäntä niitä yksiä Eskelisiä, mistä ukko hukku umpikännissä juhannuksena Muaninkajärveen oeskohan tuo ollunna vuonna seitenkuus eli seitenkasi?
Sä oot paras! :D
Vierailija kirjoitti:
Savolaisilla on maine kieroina selittelijöinä. Mielenhäiriöt ovat myös yleisempiä Itä- kuin Länsi-Suomessa.
Esimiehen nimi nettiin ja hyvänmielenaktivistit uhkailevat ja vainoavat häntä potkuihin asti. Näin asiat hoidetaan nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Esimiehen nimi nettiin ja hyvänmielenaktivistit uhkailevat ja vainoavat häntä potkuihin asti. Näin asiat hoidetaan nykypäivänä.
Ihanas joukkovoimaa!
Savolaisuus kannattaa varmistaa aina. Se on tietoturva asia nro 1.
On vaadin potkuja kaikille paitsi mulle