Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'Titta, örnfhilorr' sanoi 1,5v tyttö illalla

Vierailija
30.01.2014 |

tarkoittaako tuo 'katso, korvapuusteja', pöydälle oli nostettu iltapalaksi korvapuusteja? Olemme aivan ummikkosuomalainen perhe, lapsi täysin suomenkielisessä hoidossa päivät, alue täysin suomalaista, mutta tuo lause  tuli täysin ponnekkaasti ja ruotsiltakuulostavasti. Lapsi puhuu suomea jo hyvin, mutta tuo lausahdus tuli niin ponnekkaasti ja sillä lailla kuin lapsi jotain sillä tarkoittaisikin.

Titta on katso, Örn on korva, sen muistan,mutta tuo loppu  on sitten, mulle täyttä ruotsia :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örn on kotka

Vierailija
2/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örfil on korvapuusti suomenruotsiksi. Olisiko nähnyt telkkarista tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örn on kotka, öron on korva.

Vierailija
4/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, eli jotain kotkansulkia sitten meillä katseltiin :) Kiitos tulkkauksesta :)

AP :)

Vierailija
5/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Örfil menee kyllä aika lähelle :) Telkkarista isommat katselee suomenkieliset lastenohjelmat, mutta tuo menee niin lähelle, että jostain tuo on saattanut mukaan tarttua. Lausahdus tuli niin ponnekkaasti, että sitä oikein pysähtyi miettimään.

Aika jännä, kun tuon on jostain ehkä kerran ohimennen kuullut, niin jo on ottanut puheeseen käyttöön. Voisi olla tämänkäinen helppo laittaa kielikylpypäiväkotiin :)

AP-

Vierailija
6/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset ennemmin hae syitä sieltä entisistä elämistä, saatas vähän viihdettä tähänkin iltaan.

Vai ootatko että me aletaan?

Vierailija
7/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pienet oppii ihan telkkaria katsomalla. Meidän 4-vuotias tyttö osaa puhua hieman (hoonoa mutta kuitenkin) suomea ja me emme ole sitä hänelle opettaneet. Hän on katsonut juniori-kanavaa pienestä lähtien. Vanhempien asenne varmaan myös ratkaisee, minä haluan että lapseni oppii suomen kielen hyvin ja olen kehunut häntä kun hän on sanounut jotain suomeksi. 

Vierailija
8/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:17"]

Kyllä ne pienet oppii ihan telkkaria katsomalla. Meidän 4-vuotias tyttö osaa puhua hieman (hoonoa mutta kuitenkin) suomea ja me emme ole sitä hänelle opettaneet. Hän on katsonut juniori-kanavaa pienestä lähtien. Vanhempien asenne varmaan myös ratkaisee, minä haluan että lapseni oppii suomen kielen hyvin ja olen kehunut häntä kun hän on sanounut jotain suomeksi. 

[/quote]

ja asutte suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän