Minulle tehdään huomenna abortti. Haluatko kysyä jotain?
Odotin oikein tarkoituksella raskausviikolle 11 että pääsisin kaavintaan koska se on lääkkeitä kivuttomampi toimenpide.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:31"]
Voisitko kuitenkin ajatella synnyttäväsi lapsen ja antavasi hänet adoptioon? Meitä adoptiolasta odottavia on paljon. Osaisimme kyllä rakastaa häntä, pitäisimme huolta, antaisimme kasvaa.
[/quote]
En ole ap, mutta en todellakaan repisi omia paikkojani siksi, että joku muu saa lapsen. Olen itsekin lapseton osittain siitä syystä, että synnytyspelkoni on niin voimakas.
Mä oon kans tehnyt,6 vuotta sitten. Olin viikolla 8 ja itse olin silloin vasta 20v,joten ei tullut mieleenikään pitää lasta. Lääkitykseni takia en voinut tehdä lääkkeiden avulla sitä,joten tehtiin myös kaavinta.Kivuton toimenpide,nukutetaan ja pari päivää tuntuu oudolta ja pari viikkoa tiputteluvuotoa. Mä en ainakaan ollut edes muodostanut mitään suhdetta "lapseen" vielä,niin en sitä edes pahemmin omana "lapsena" ajatellut,kun oli vasta muutaman millin pituinen. Ja ei pidä kyllä ollenkaan paikkaansa,että abortin tehnyt ei voisi lasta enää saada! Tällä hetkellä olen 1 vuotiaan prinsessan äiti,eikä mitään ongelmia raskaudessa ollut :-) Tsemppiä,hyvin se tulee menemään!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:36"]
On täysin eriasia poistaa umpisuoli kuin lapsi. Mutta tästä näemme että olitkin PROVO! Tai toooodella nuori tai lapsellinen! Varo vaan, karma is a bitch..
[/quote]
Sikiö ei ole lapsi!
Opiskelen ja olen 21-vuotias. Yritä siinä sitten opiskella kun lapsi huutaa vieressä joten tämä on minulle oikea ratkaisu.
Se on sinun lapsesi. Älä tee sitä. Itsesi tähden.Älä tee sitä. Sinä tapat ihmisen. Haluatpa sitten uskotella mitä tahansa. Puhun omasta kokemuksesta. Teet väärin.
Otan osaa :( Minä olen myös joskus abortin joutunut tekemään. Olin ihan lapsi vielä itse. Aikuisena ihmisenä en olisi koskaan voinut aborttia tehdä, sillä tiedän, että elämä on lahja. Pelkäsin pitkään, että en tule saamaan koskaan lapsia. Minulle tehtiin kaavinta, siihen aikaan ei vielä tehnyt muuta. Aborttia en ole koskaan katunut, mutta toki minua on harmittanut, että jouduin sen läpikäymään. Olisi ollut tietysti paljon parempi vaihtoehto, että en olisi koskaan raskaaksi tullutkaan. Adoptiokin olisi voinut olla toimiva ratkaisu, mutta minä olin kilpaurheilija ja raskaus olisi keskeyttänyt kilpaurani. Eikä sitä adoptiota kukaan siihen aikaan oikein osannut edes ehdottaa minulle. Olin niin nuori, että tein päätöksiä aikuisten perässä.
Jokatapauksessa minusta ap sinun viestissä paistaa jonkin asteinen asennevamma. Joko olet oikeasti noin asennevammainen tai sitten provoat täällä vaan tahallisesti. Vaikka en koskaan omaa aborttiani katunutkaan, niin en minä sillä kyllä henkseleitäkään lähtenyt paukuttelemaan. Minua hävetti ja hävettää, että jouduin niin tekemään. Minua itketti kovastikin syntymättömän sikiön puolesta. Olen asian kanssa sinut ja en muistele tai laske minkä ikäinen lapsi olisi tai muutakaan sellaista, mutta en minä silti ikinä kehtaisi louskutella leukojani kuten sinä teet.
Ehkä siis kuitenkin olet provo. On vaikea uskoa, että kukaan kasvattaisi vauvaa tahallaan 11 viikkoiseksi ihan vaan päästäkseen kaavintaan. Joka on äidille huomattavasti riskialttiimpi vaihtoehto. Tai sitten olet mielenterveyshäiriöinen?
Sikiö ei ole ihminen, vai saavatko keskenmenon saaneet tuomion kuolemantuottamuksesta?
Ihmisen sikiö on ihminen. Miten muuten voisi olla.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:42"]
Opiskelen ja olen 21-vuotias. Yritä siinä sitten opiskella kun lapsi huutaa vieressä joten tämä on minulle oikea ratkaisu.
[/quote]
Oikea ratkaisu varmasti, kunnioitan sitä enkä ymmärrä miksi joku katsoo oikeudekseen moralisoida. Tsemppiä huomiseen.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:44"]
Se on sinun lapsesi. Älä tee sitä. Itsesi tähden.Älä tee sitä. Sinä tapat ihmisen. Haluatpa sitten uskotella mitä tahansa. Puhun omasta kokemuksesta. Teet väärin.
[/quote]
Nauran sinulle.
Olen pahoillani. Olen jo seitsemääkymmentä lähenevä mummo, lapsia ja lapsenlapsiakin on. Vieläkin tulee iltaisin mieleen, kun jouduin samaan tilanteeseen. Sellaista elämä joskus on. Voi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:48"]
Rukoilen-älä tee sitä! <3
[/quote]
Ei tänne nyt jeesusteluhihhuleita kaivata.
Tiedätkö että jos teet tätä niin ajattelet tätä syntymätöntä lastasi loppuunelämäsi,sehan on sinun vauvasi kuinka raaskit pettää hänet,hänhan rakastaa sinua nyt jo,olet hänen äitisi. Siihenhan vauvan kiintyy. Ei se mikään toukka-se on ihmisalku,voi itku. Huomenna sitten sen lyhyt elämä päätty,et koskaan naet sen silmia eikä koskaan pystyt antaa halit hänelle,hän ei koskaan saa sinulta maitoa. Voi pikkunen.
En ole ap, mutta en ymmärrä, miten jotkut suhtautuu asiaan pelkällä tunteella. Osalle se on tosiaankin vain kuin umpisuolen poisto, siinä mielessä vain parempi, että välttyy hirvittävältä erehdykseltä, eli traumalta saada lapsi, kun sitä ei todellakaan haluaisi.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:07"]
En ole ap, mutta en ymmärrä, miten jotkut suhtautuu asiaan pelkällä tunteella. Osalle se on tosiaankin vain kuin umpisuolen poisto, siinä mielessä vain parempi, että välttyy hirvittävältä erehdykseltä, eli traumalta saada lapsi, kun sitä ei todellakaan haluaisi.
[/quote]
Tai onhan sekin tunteella suhtautumista. Ei järjellä. Kukin päättää itselleen parhaimman ratkaisun näissä asioissa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:31"]
Voisitko kuitenkin ajatella synnyttäväsi lapsen ja antavasi hänet adoptioon? Meitä adoptiolasta odottavia on paljon. Osaisimme kyllä rakastaa häntä, pitäisimme huolta, antaisimme kasvaa.
[/quote]
Kuvitteletko todellakin, että joku kantaisi lasta 9 kk ja antaisi tämän sitten adoptioon? Ei kukaan halua vapaaehtoisesti sellaista stigmaa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:27"]En ole valmis lapseen.
[/quote]
Et tajua että se valmius syntyy raskausaikana?
Mm. hormonit tekevät sen.
Muistat loppuelämäsi tekosi ja kadonneen lapsesi.
Hyvää loppuelämää lapsettomana!
toivottavasti oli edes kivulias toimenpide
Olisin katunut lopunikäni jos en olisi tehnyt aborttia. Tiedoksi teille joillekin...