Rattijuopoille kovemmat rangaistukset
Käykää pliis allekirjoittamassa.
Kommentit (6)
Montako ketjua tästä samasta aiheesta pitää tehdä? Tämä on ainakin jo kuudes minkä näen, enkä ole varmasti nähnyt kaikkia.
Olen samaa mieltä, että rattijuopoille kovemmat rangaistukset. Mutta tuota aloitetta en ole allekirjoittamassa. Niin monesti täällä palstalla todettu miten laaduttomasti tuo aloite on tehty. Otsikko ja aloitteen tavoite ei vastaa aloitteen sisältöä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:05"]
Montako ketjua tästä samasta aiheesta pitää tehdä? Tämä on ainakin jo kuudes minkä näen, enkä ole varmasti nähnyt kaikkia.
Olen samaa mieltä, että rattijuopoille kovemmat rangaistukset. Mutta tuota aloitetta en ole allekirjoittamassa. Niin monesti täällä palstalla todettu miten laaduttomasti tuo aloite on tehty. Otsikko ja aloitteen tavoite ei vastaa aloitteen sisältöä.
[/quote]
miten niin ei vastaa?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 19:05"]
[/quote]
miten niin ei vastaa?
[/quote]
Aloitteen sisällössä vaaditaan mm. sitä, että ajoneuvo otetaan valtion haltuun riippumatta siitä, kenen se on. Eli varastettukin auto, jolla ajaa rattijuoppo, tulee ottaa valtion haltuun.
Tämän lisäksi vaaditaan promillerajan laskemista, jolla ei taas ole myöskään mitään tekemistä teon rangaistavuuden kanssa.
Itse asiassa ei tuolla rattijuopumuksen ilmoittamatta jättämiselläkään ole mitään tekemistä itse rattijuopumustuomion koventamisesta, vaan sekin tarkastelee ulkopuolisen suhdetta rangaistavaan tekoon, ei rangaistavan teon tuomion koventamista.
Rattijuopoilta, alkoholisteilta ja rähinäviinaa nautivilta vois evätä viinan oston 10 vuodeksi myös. Maksakokeesta kiinnijäänyt saisi pakkohoitoon ohjauksen. Se ois helppo toteuttaa. Osto-oikeuden ja maahantuonnin rajoitus takaisi sen, että känni ois mentävä ottamaan muualle. Ei se normaalia ihmistä ja sen elämää haittaisi pätkääkään. Sen jälkeen vois viinit tuoda kauppoihin ja laskee loputkin kellonajat pois kaikkialta. Ravintolaankaan ei pääsisi noin vain. Vääristä henkkareista ja viinaa hakevillekin 10 vuoden ukaasi takaisi sen, että homma tyrehtyisi kokonaan. Samalla vapautuisi resurseja pussihousujen touhujen vahtimiselle ym. Tuola kun kattelee poliisin matkassa kulkevaa kameraa, niin 90% on viinan huurusista pösilöistä ongelmissa. Tehkääpä joku siitä kansalaisaloite, saatte ainakin kunnon rähinän aikaseksi.
Sinä, joka et allekirjoita oliko lapsen päälle ajanut rattijuoppo sukulaisesi, jota puolustat??
Hycä, kun muistutit