Jos sinulla saisi olla vain 4 takkia, mitkä ne olisivat?
Kauhistuin kun tajusin, että minulla roikkuu vaatekaapissa ainakin 10 takkia... Vähemmälläkin tulisi toimeen.
Jos sinun pitäisi pärjätä 4 takilla, millaiset takit hankkisit? Noilla 4 takilla pitää siis pärjätä kesä, syksy, talvi, kevät, juhlat, urheilut, kaikki. Neuletakkeja ja trikootakkeja saa olla tuon lisäksi, mutta ei esim. bleisereitä tai fleece-takkeja, siis ei sellaisia, joita voisi pitää "ulkotakkeina".
Kommentit (127)
Minulle 4 ei riittäisi:
Tarvitsen töissäni keväistä ulkotakkia ja sadetakkia.
Toppatakki talveksi.
No, ehkä noilla edellisillä tulisi toimeen, mutta olisi tietysti mukavaa, että ei tarvitsisi mennä samoilla ulkorönttänöillä hautajaisiin, juhliin yms, millä on ulkoillut lasten kanssa ulkona (päiväkodissa töissä)
Lisäksi olisi hyvä olla talvea varten villakangastakki ja kevättä ja syksyä varten trenssin tyylinen hieman siistimpi takki.
1. Musta nahkatakki
2. Musta puolipitkä toppatakki
3. Keskipaksu urheilutakki
4. Musta jakku
Niin no, ei mulla ole kuin kolme takkia: Nahkatakki, talvitakki ja puuvillakankainen anorakki.
1. Musta villakangastakki
2. Vihreä parka (menee myös urheilutakista, ainakin se mikä mulla nyt on)
3. Musta nahkatakki
4. Untuvatakki
Noi mulla jo on, mutta myös 6-7 muuta takkia :P
- Talvitakki, jossa erillinen lisälämpövuori, ilman lisävuorta on kevyttoppatakki
- gore-tex ulkoilutakki, käy kesätakista, retkeilytakista, sadetakista. Malli siisti ja kadullekin sopiva.
- hengittävä ohut lenkkitakki / kesätakki / hiihtotakki
- bleiseri, työ- ja juhlakäyttöön
Mutta en pärjäisi. Nyt on mm. retkeilyvaatteet erikseen, saavat haista savulle ja pystyy pesemään usein. Myös mieluummin anorakki + sadetakki kuin gore-tex.
Ei mulla oikeastaan ole käytössä kun talvitakki ja kesätakki, ja joku verkkaritakki jota voi pitää kun tekee pihalla jotain. Kyllä mulla kaapissa lojuu varmaan neljä muuta takkia, sadetakki jota en ole paljoakaan pitänyt, ja siinä on toisen puolen sauma auennut, tekoturkki jota olen pitänyt muutaman kerran, pari takkia jotka on jääny pieneksi. Mutta ei käytössä ole koskaan kuin kolme takkia.
mitähän hankkisin lisää... hmmm
nyt mulla on veden ja tuulen kestävä takki ja villakangastakki
en tiedä oikein mitä ostaisin... ehkä pakkaspakkas toppatakin? Ja? vaikea kysymys
mulla ei ole yhtään takkia
nyt käytän t-paitaa (joskus ohutta paitaa päällä) ja kyllä asun Suomessa!
mulla ei ole yhtään takkia
nyt käytän t-paitaa (joskus ohutta paitaa päällä) ja kyllä asun Suomessa!
Säilyttäisin nykyisistä vaatteista puolipitkän superlämpimän toppatakin, siistin mutta liikuntaankin sopivan mustan ohuen irtovuorellisen parkan, paksun fleecen (tämä lähinnä välikerrokseksi kylmällä kuoritakin alle) ja kuoritakin.
Näillä selviää ulkona kaikkina vuodenaikoina lämpimänä ja kuivana!
Hautajaisiin lainaan nykyäänkin äidiltäni takkia. Talvihautajaisia sattuu max. parin vuoden välein. Kaikkiin muihin juhliin ulkotakki narikkaan ja juhla-asu esiin, mutta en käykään missään gaalaillallisilla, missä paparazzit kuvaisivat millaisissa vaatteissa nousen taksista.
Kesällä urheilussa käytän kylmällä fleeceä, muuten samoja neuleita, jotka ovat mulla ihan sisävaatteissa yläosana. Näitä löytyy juhlavampia ja arkisempia.
Mun valinnat olisi
- musta villakangastakki talveen
- toppatakki lasketteluun ja ulkoiluun
- mokkatakki kevääseen, syksyyn ja kesään
- hyvä tuulitakki lenkkeilyyn
Näillä menen normaalistikin. Joskus harvoin kesällä on käytössä myös verkkatakki, mutta sen voisi korvata hupparilla. Kaapissa roikkuu myös fleece, mutten ole ikinä mieltänyt sitä ulkovaatteksi. Se on niin ohut ja johan siihen tarttuisivat kaikki moskat.
Lyhyt toppatakki, pitkä toppatakki, lyhyt kevätakki, joku tuulipuvun takin tapainen lenkkeilyyn ja vyötärölle ulottuva kevättakki. Itse asiassa muutama vuosi sitten oli vain nämä ja pärjäsin, nyt töissä ollessa on tullut ostettua lisää, nyt taitaa olla yhdeksän ml kevät- ja talvitakit. .
Ne 2 jotka minulla jo on +villakangastakki ja varmaankin joku tällainen trenssi, vai mitä nämä ohuemmat takit nyt olivatkaan.
Jakku/bleiseri ei ole takki. Pidän niitä neuletakkeihin verrattavina.
Toppatakki
Musta villakangastakki
Nahkatakki
Näillä pärjäisin, olis takki ulos arkeen ja takki siistimpään ulkoiluun. Nahkatakki kesällä.
Monclerin musta 3/4 pitkä untuvatakki
Burberryn klassinen khaki trenssi
Fjällrävenin vihreä "Greenland" parka
Topshopin musta lyhyt tekoturkisjakku
Mulla on kas aika monta takkia, mutta ei yhtään liikaa. :)
Mutta jos vain neljä (talvi)saisi olla, niin:
1. Tummansininen siisti ulkoilutakki, jossa vettähylkivä pinta, tyyliin: http://www.peterhahn.fi/fuchs-schmitt-toppatakki-mokka-109090.html
2. Musta villakangastakki siistimpään käyttöön, tyyliin: http://www.kekale.fi/erich-fend-takki-97938.html
3. Reuhutakki lapsen kanssa pulkkailuun jne, tyyliin: http://www.urheilujakone.fi/tuote/cross-w-gallo-jacket-naisten-takki/73320430202/
4. Tekoturkki juhlakäyttöön, tyyliin: http://indiedays.com/files/2011/08/takit-turkit-520x356.jpg
Nykyisistä takeista ottaisin nämä:
Crossin joustava golfsadetakki
Untuvatakki
Pitkä musta villakangastakki
Kulahtanut armytakki
niillä pärjäisin läpi vuoden.
Unohdin Balenciagan 1600e arvoisen harmaan Moto nahkatakin!! Ihana <3
Unohdin Balenciagan 1600e arvoisen harmaan Moto nahkatakin!! Ihana <3
monta vuotta olen mennyt kuoritakilla, villakangastakilla ja nahkatakilla