Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bartholin rauhasen tyhjennys nukutuksessa

Vierailija
30.01.2014 |

onko jollain tehty tämä toimenpide? Kauanko kesti parantua ja kauanko kesti, että tikit sulivat?

itselläni tehtiin neljä viikkoa sitten ja edelleen tikit paikoillaan ja tikkien ympäriltä kipeä ja kiristää. Onkohan ihan normaalia? Välillä parempia päiviä mutta nyt taas tosi kipeä. Oiskohan noiden tikkien pitänyt jo sulaa? Näyttäisi olevan oikeen paksua lankaa...

voiko sulamista jotenkin edesauttaa? Mulle ei puhuttu sairaalassa tikeistä mitään, enkä itse edes tiennyt että niitä on, ennenkun uskalsin kurkata viikon päästä operaatiosta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti ole kenellekkään tehty? Te onnelliset jos niin on :)

ap

Vierailija
2/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse puristanut rauhasen tyhjäksi ilman mitään jälkioireita. Sattui kyllä kovasti. En edes tiennyt että niitä tyhjennetään noinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle tehtiin tämä toimenpide?

Vierailija
4/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty mutta siitä on niin kauan etten enää muista miten pitkään kesti. Mutta kyllä ne siitä sulaa! Mulla oli tulehdus kolme kertaa peräkkäin ennen kuin saatiin rauhoittumaan.

Vierailija
5/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan imetty se kuiviin ilman mitään nukutusta.  Kylmennys ja piikki sisään.  Ei kyllä kauhean mukavalta tuntunut.  Ja varsinkin kun se on taas "täynnä", onneksi vaan toinen puoli. Pitäis mennä gynelle näyttämään.

Vierailija
6/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole sellaista.

M29

Vierailija
7/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:15"]

Miksi sulle tehtiin tämä toimenpide?

[/quote]

Rauhanen tukkeutui ja tulehtui, kasvoi vuorokaudessa kananmunan kokoiseksi ja oli niin kipeä, että se oli pakko tyhjentää nukutuksessa. Ei olisi muuten pystynyt

ap

Vierailija
8/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tota tikkien sulamista jotenkin "nopeuttaa" kun muuten kaikki ihan kunnossa mutta tikkien ympäriltä kipeä. Tänään taas enemmän kuin eilen...

ap

Vierailija
9/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulehtui kanssa muutama vuosi sitten kananmunan kokoiseksi patiksi ja puhkaistiin ja tyhjennettiin keskussairaalassa. Laitettiin vain puudutus. Mulla jätettiin haava auki ja tikit varmistamassa, ettei heti mene umpeen. Operaation jälkeen annettiin vanhanaikainen pitkä ja paksu terveysside + muutama ylimääräinen. Tarkoitus oli, että tikit pitävät haavan auki ja loput mädät valuu pois seuraavien päivien aikana. Parin viikon kuluttua uudelleen keskussairaalaan naistentautien poliklinikalle, tikit otettiin pois ja tarkistettiin haavan tila ja muutenkin, onko antibiootit auttaneet. Mulla oli jo tuossa vaiheessa mennyt haava kiinni. Hyvin parani.

Vierailija
10/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt yhteyttä terv.keskukseen tai leikanneeseen tahoon. Mulla tikit suli reiluss viikossa. Voi olla että on käytetty vahingossa sulamatonta lankaa tai että ovat unohtaneet sanoa tikkien poistosta.

Vierailija
11/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sulavien tikkien sulamista voi nopeuttaa kastelemalla ne siis kunnon pitkä kylpy tai ainakin suihku, myös lämmin kostea sauna on hyväksi. Voit myös olla yhteydessä sille osastolle missä olit hoidettavana. Joissain tapauksissa itse sulavat tikit on järkevää poistaa ihan perinteisesti, jos eivät ole sulaneet oletetulla tavalla.

Vierailija
12/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikit olisi pitänyt jo poistaa aikoja sitten, otapa huomenna yhteyttä sinne missä tehtiin.

Vierailija
13/14 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. En tiennyt kyseisestä rauhasesta mitään ennen googlaamista. Toivottavasti vointisi paranee pian.

Vierailija
14/14 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa reikä on josta mätä tulee ulos?? Multa tyhjättiin tänään rauhanen ihan vaan puristelemalla. Tuli desi mätää. Nyt se alkaa paisumaan uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan