AMK-tietäjät auttakaa!! (Opintosuorituksista)
Eli opiskelen restonomiksi yhessä keskisuomalaisessa amkissa. meillä yhteen opintojaksoon kuuluu tietyn määrän työvuorojen suorittaminen joko koulun ravintolassa tai vastaavassa. Kurssia ei katsota hyväksytysti suoritetuksi, jollei näitä ole suoritettu (aka ei saa suoritusmerkintää eikä numeroa opintojaksosta vaikka tentti, esseet ym ois menny läpi).
vuoroista pitää itse pitää kirjaa ja opettajat jotenkuten pitävät myös. Multa puuttuu kaksi vuoroa, jotka piti ens viikkoo menessä suorittaa=saa o.jaksosta arvosanan. Kuitenkin tänään olin saanut suoritettu merkinnän nettiin ja arvosanan koko kurssista:D eli ehkä joku virhe käynyt. Mut siellä se nyt on. Eli kysymys: jos en suorita näitä työvuoroja ja joku huomaa/ei huomaa ihan kuin vaan - eihän suoritusmerkintää voi jälkeenpäin ottaa enää pois?! Opiskelukaverit sanoo ettei tietenkään.
Kommentit (3)
No minulla tuli numero Wilmaan ja opettaja ei jälkeenpäin löytänyt enää koettani. Hän olisi ottanut numeron sieltä pois, ellen olisi saanut saman oppiaineen seuraavasta eri kurssin kokeesta parhainta mahdollista arvosanaa. Sain siis tämän parhaan arvosanan ja ope kai ajatteli, että olisin pärjännyt varmasti kurssin ekassakin kokeessa joten jätti minut rauhaan.
Kiitos vastauksista! No mut jos joku rupee ottamaan jotain pois niin sanon vain tehneeni ne vuorot, uskokoon tai ei. Vaikee todistaa etten ois tehnyt ja todisteet mun puolella.
Tutkintosäännön mukaan arvioidun opintojakson arvosanaa ei voi rekisteristä poistaa, siis jos jo lopullinen arvosana on annettu. mutta mistäs sitä tietää, uskooko kaikki säädöksiä.
olen amk-ope ja opetan tradenomeja. Jos minulle tapahtuisi tuo opena, niin ottaisin kyllä syyn omille niskoilleni, enkä lähtisi peräämään sinulta mitään. kaikki ei välttämättä toimi näin.