Neuvolan verensokerimittarista
Heh, ehkä maailman tyhmimpiä kysymyksiä, mutta pakko kysyä. Sain verensokerimittarin neuvolasta. Mittari on täysin iskemätön, mukaan sain jopa "myynti"pakkauksen. Sainko mittarin omaksi?
Olin ajatellut että lainaan, mutta aloin miettiä että mittari on täysin uusi, eikä lainasta/palauttamisesta puhuttu yhtään mitään. TH sanoi vain, että voit sitten joskus raskauden jälkeenkin mittailla aina silloin tällöin.
Miten muut rd-odottajat. Onko mittari lainassa vai saitko omaksi?
En edes kehdannut kysyä, koska pelkäsin huutonaurureaktiota :D
Kommentit (9)
Mä sain raskausaikanani lainaan. (2005) Kun diabetes puhkesi 2010 sain omaksi.
ahaa.. melko ylellistä kyllä :O
Ihan "oikean" diabeetikon ymmärrän, että omat välineet, mutta mulla on vain satunnaisseurantaa, ilman insuliinia (ainakin näillä arvoilla) Ja oletettavasti tämä paranee synnytyksen myötä, eli väliaikainen seuranta (oletettavasti siis).
Keksin heti siis yhden säästökohteen terveydenhuollossa: RD- sokerimittarit lainakäyttöön :D
Sen saa tosiaan omaksi! Munkin oli vaikea uskoa sitä aluksi :)
ja 4 on ap :)
Mulla oli rd myös vuonna 2003 eikä silloin annettu mitään mittaria. Vain diettiohjeet ei seurantaa, arvot oli aikalailla samat kuin nytkin eli vain rajalla.
ap
Eipä ne mittarit maksa kuin parisen kymppiä apteekeissakaan, joten ihan omaksi sellaisen saa. Mutta mittausliuskat on kalliita.
Mittarifirmat jakavat mittareitaan ilmaiseksi. Raha tehdään niillä liuskoilla, josta osataan kyllä pyytää hintaa.
Niin no sitä kanssa ajattelin, että tarvikkeita en kuitenkaan saa ilmaiseksi enää raskauden jälkeen, mutta on toi mittarikin jo aika paljon musta. Olkoonkin vain parin kympin laite, mutta kun tuo rd tuntuu olevan nykyään yhdellä jos toisellakin odottajalla, niin kohtuullisen iso satsaus terveydenhuollolta :)
Seiska on oikeessa, noita mittareita jakavat ilmaiseksi, ne on ne liuskat jotka maksaa.
HOitotarvikkeet ovat diabeetikolle ilmaisia Suomessa, eli omaksi sait.