Miksi et käy salilla?
Kommentit (81)
Miksi kaikkien pitäisi nykyään treenata ja käydä salilla? Miksi vanha kunnon lenkkeily ja ryhmäliikunnat eivät enää riitä? Minulle terveys (ja normaalipaino) on itseisarvo ja tavoiteltava asia. Ei niinkään timmi kroppa ja näkyvät lihakset.
Se laitteissa nyhrääminen on niin tylsää! Jatkuvaa toistojen ja sarjojen laskemista.
Koska se on tylsää. Harrastan liikuntaa mieluiten raikkaassa ulkoilmassa.
Yök, en halua. Se haju, äänet, muut salin käyttäjät, yök. Keksin heti puoli tusinaa mukavampaa, kiinnostavampaa, innostavampaa ja miellyttävämpää liikuntalajia kuin salilla käynti.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:49"]
Miksi kaikkien pitäisi nykyään treenata ja käydä salilla?
[/quote]
Muotiahan se on. Ja bisnestä.
Lenkkeilen ulkona ja crosstreinailen kotona. Löytyy myös puntteja ad 120kg.Ei kiinnosta odotella vuoroja salilla ja katsella muitten ähkimisiä.
Koska lihoin raskaudessa aikas paljon ja minulla on vielä ylimääräisiä kiloja raskaudesta tiputtamatta. Haluan ensin tiputtaa painoa aerobisella treenillä ennen kun lähden saliharjoitteluun. Teen silti kehonpainolla myös lihaskuntoliikkeitä kotona. Ne riittää toistaiseksi.
Koska harrastan oikeaa liikuntaa. Kroppa pysyy kuosissa ilman jalkapäiviä ja proteiinipirtelöitä ja ruoka-aineiden punnitsemista, kun on kunnollinen, monipuolinen ja motivoiva laji, jossa tulee normitreeneissä tehtyä nopeutta, kestävyyttä, vartalonhallintaa ja kehonhuoltoa.
Tiesittekös lenkkeilijät muuten, että lihaskunnon ylläpitäminen on äärimmäisen tärkeää. Sillä juoksukunnolla ei sitten vanhana nousta ylös rappusia eikä ylös sängystä jos lihaksisto on ihan rapakunnossa.
Muutama vuosi sitten vielä hurahdin kyllä salin ryhmäliikuntatunteihin, mutta en ikinä uskaltautunut sinne punttipuolelle. No, sitten tuli laiskistuminen, lihominen ja paha tyytymättömyys omaan kroppaan. Nyt taas muutaman kuukauden pitänyt itsestä hyvää huolta ja löytänyt lenkkeilyn uudestaan josta pidän paljon :) Kotoa löytyy kahvakuulaa, selätintä, hulavannetta ja crosstraineria, osa vanhoja hankintoja ja osa uudempia. Liikunta on taas mukava osa arkea ja kieltämättä tuntuu hyvältä!
Niin. Sitä sali-innostusta odotellessa, ei ole tullut vielä mitään hinkua sinne. Tämänhetkinen tilanne passaa minulle hyvin!
Koska liikuntaa voi harrastaa monilla muillakin tavoilla.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:42"]
KOska en kuitenkaan a) laihdu b) kiinteydy c) tule vahvemmaksi.
Ja se on vuosia kestäneen saliharrastuksen tuottama tulos.
Miksi maksaisin tyhjästä? Lopetin salin, lopetin laihdutuksen. Paino pysyy samassa edelleenkin.
[/quote]
Et treenannut tarpeeksi kovaa ja isoilla painoilla. Siinä syy. Sellaisesta ei kannatakaan maksaa.
Koska nyrkkeilen ja lenkkeilen. Luultavasti joskus vielä salille suuntaan, mutta vasta kun minulla on varaa vaikka personal traineriin niin saisin ehkä myös jotain tulosta :)
Nyt täytyy pitää taukoa, koska kaaduin ja reväytin polvesta sivusiteen ja eturistisiteen. Kepeillä mennään...
Koska en halua llihottaa kuntosaliyrittäjän tiliä nylkyhintaisilla ja vuosikausiksi sitouttavilla sopimuksilla. Koska en halua nytkytellä niitä laitteita vaan mieluummin liikkua niin että samalla tapahtuu myös jotain järkevää, esimerkiksi matkataan paikasta toiseen ja saadaan raitista ilmaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:02"]
Tiesittekös lenkkeilijät muuten, että lihaskunnon ylläpitäminen on äärimmäisen tärkeää. Sillä juoksukunnolla ei sitten vanhana nousta ylös rappusia eikä ylös sängystä jos lihaksisto on ihan rapakunnossa.
[/quote]
LIhaksiston voi pitää toimintakunnossa ihan ilman kuntosaliakin. Hyväkuntoisista vanhuksista todella harva on käynyt kuntosalilla.
En kehtaa...Tuntuu että täytyy täyttää tietyt ulkonäkökriteerit jotta sinne muiden timmien himourheilijoiden sekaan voisi tällainen pullakka mennä...
Kuntosalilla on tylsää. Ryhmäliikuntatunnit ovat enemmän mun juttu.