Texmex bileet, mitä laittaisi tarjolle?
tortilloja ajattelin ainakin, mutta mitä muuta voisi laittaa?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 20:45"]Guacamole: kypsiä avocadoja, valkosipulia (ei liikaa), sitruunamehua, suolaa. Sauvasekoittimella karkeaksi mössöksi. Maun mukaan tomaattikuutioita ja korianteria sekaan tai koristeeksi.
Tärekintä on, että avokadot ovat kypsiä, osta niitä reilusti ja kypsytä muutama päivä.
[/quote]
Avokadot mielummin haarukalla mössöx ettei tuu liian silosta "vauvanmössöä"
Mä taidan uskaltautua kokeilemaan ja teen tuota guacamolea itse. Ja sitä siis nachojen kera vai tortilloihin? ap
21 jatkaa Quesadillat on tortilloita joiden väliin on laitettu juustoa ja paistettu pannulla.
Ja jos haluat mennä meksikolaisempaan suuntaan niin tortillojen täytteeksi myös riisiä ja papuja (soseutettuna). Juomaksi Horhataa, se on maitopohjainen kanelilta maistuva juoma, en ole koskaan itse tehnyt niin ei ole nyt antaa reseptiä.
http://noshon.it/blog/2013/07/how-to-make-authentic-mexican-horchata/
Tää näyttä siltä, et riisi- tai mantelimaitoa tehtäs ite jos haluaa ihan oikeaoppista.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 20:55"]Mä taidan uskaltautua kokeilemaan ja teen tuota guacamolea itse. Ja sitä siis nachojen kera vai tortilloihin? ap
[/quote]
Lueppa ap viesti nro 20 vielä kertaalleen ja mieti mitähän nyt pitäisi tehdä! :-|
Jalkiruoaksi Flan, ei mitaan kakkua.
Jalkiruoaksi Flan, ei mitaan kakkua.
Maito vie chilin poltetta suusta. Me ukon kanssa syödään tortilloissa myös habaneroa. ;) ap
27. Sulla ei sitte oo näihin bileisiin mitään asiaa, sorry. ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:01"]
Maito vie chilin poltetta suusta. Me ukon kanssa syödään tortilloissa myös habaneroa. ;) ap
[/quote] Maitoa? Ay caramba!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 20:51"]
Eikö Ap osaa käyttää netin hakutoimintoja? Netti väärällään ohjeita ja kaikki pitää täällä kysyä! Miksi järjestää teemabileitä jos ei osaa niitä itse järkätä!? Uusavuttomuus huipussaan!
[/quote] Meille tulee Guinea-Papua ilta. Ei kylla ole harmainta hajuakaan mita siella syodaan mutta hulaa ainakin tanssimme ukulelen saestyksella.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:03"]27. Sulla ei sitte oo näihin bileisiin mitään asiaa, sorry. ap
[/quote]
Eikä sulla mun synttäreille :-P
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:03"]27. Sulla ei sitte oo näihin bileisiin mitään asiaa, sorry. ap
[/quote]
Eikä sulla mun synttäreille :-P
[/quote] Saat pusun. ap
Mozzarella tikkuja ehdottomasti myös!
Rainbowin uus tropical-salsa on hyvää osta sitä.
Tekisin suolaiseksi ehkä mausteisia empanadoja. Empanadoja syödään paljon Etelä-Amerikassa. Makeaksi herkuksi churroja chili-suklaakastikkeella. Molemmat näistä espanjalaishenkisiä, mutta näitä syödään latinalaisessa Amerikassa paljon.
Churrot on kyllä niin hyviä (ja helppo valmistaa)!
Itsetehty guacamole ja salsa on ehdoton nachojen kaverina, niistä ei kannata tinkiä!
Muista myös ohjelma, eli hyvää musiikkia, piñata, tanssia, jne. Ja toivottavasti kutsuvieraat pukeutuu teeman mukaan, jotta saatte tunnelman kohdilleen. Hyvää texmex-iltaa ap:lle! :)
Antakaa tomaattisalsan ohje ja juustokastikkeen!
Teen guacamolea ilman ohjetta joten määriä en osaa sanoa. Mukaan laitan kuitenkin:
kypsää avocadoa
pieneksi kuutioitua sipulia
pieneksi kuutioitua tomaattia (hieman), tomaatista siemenet ensin pois
valkosipulia murskattuna
punaista chiliä
limetin mehua
tuoretta korianteria
suolaa
rouhittua mustapippuria
hippunen sokeria
En käytä tehosekoitinta vaan pilkon kaikki pilkottavat ainekset (paitsi avocadon) pieneksi veitsellä. Sitten avocadot puolikkaina mukaan ja musaan ne sekaan perinteisellä perunamuusausmikälienee laitteella. En nuijalla vaan sellaisella jossa on reiät. Näin guacamoleen tulee kiva koostumus.