Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa lapsentekoon

Vierailija
29.01.2014 |

Heittää vitsiä esim pillereiden lopettamisesta, silittelee vatsaani ja puhuu kuin meillä olisi vuoden päästä jo isompikin katras.

Ongelma vain on siinä, että itse en ole lähitulevaisuuteen suunnitellut lisääntymistä. Olen suht nuori, parikymppinen, mies taas yli kolmenkymmenen. Onko hänen biologinen kellonsa pärähtänyt soimaan? Kauanko tätä kestää?

Kerran kysyin puolitosissani, voisiko hän kuvitella elävänsä kanssani jos päättäisin olla täysin lapseton. Kuulema ei.

Mikä neuvoksi? Voinko pitkittää toisen suurinta haavetta vielä muutamilla vuosilla? Olenko velvollinen lapsentekoon?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jumalauta edes harkitse tekeväsi lapsia, jos et itse halua lapsia.

Vierailija
2/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole velvollinen ja tätä palstaa seuranneena neuvon olemaan tekemättä lapsia jollet itse halua. Täällä kysellään, josko yhteistuumin tehdyn lapsen voisi antaa pois kun ei sitten tunnukaan siltä että haluaisi lapsen.

Älä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missäännimessä hanki lasta ennenkuin itse haluat. Kerro miehelle, mitä haluat tehdä ennenkuin olet perheenperustamisvaiheessa. Jos hän ei sitä hyväksy , teidän pitää miettiä yhdessäoloanna. Oman ikäisesi mies ei varmaan vielä haluaisi vauvaa. Toisaalta mies voi tulla isäksi myöhemminkin , joten miehesi voisi hyvin nyt odottaa.

Vierailija
4/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon keskustelun paikka olisi. Suhteessa pitäisi pystyä puhumaan huolet, murheet, ilot ja ajatukset. Velvollinen et ole, mutta väärin on myös tahallaan johtaa harhaan puolisoa. Kysy reippaasti malttaako hän oottaa pari vuotta ainakin, että et ole valmis vielä niin suureen asiaan.

Vierailija
5/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, varmista nyt ensin, haluatko ylipäätään lapsia. Itse ajattelin parikymppisenä, että sitten joskus varmaan, mutta kun oikeasti harjoitin vähän sisäistä tutkiskelua, huomasin, etten halua lapsia ollenkaan. Ja onneksi en tehnyt, sillä olen näin taatusti paljon tyytyväisempi elämääni kuin kakkavaippojen, harrastuskuskausten ja perhelomien maailmassa.

Vierailija
6/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ero olisi paras ratkaisu. Mies haluaa lapsen (mikä on ihan normaalia) ja lähentelee 40 vuoden ikää.  Julmaa sinulta vetkutella lapsen hankintaa.Toivottavasti saat sitten myöhemmin sellaisen puolison joka ei halua lapsia vaikka sinä haluaisit. Opitpahan elämästä jotain.

Vierailija
7/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
8/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi olisi kannattanut ottaa joku 10 v vanhempi, jos lapsia haluaa. Älä sinä heitä nuoruuttasi pois hänen valintojensa takia. Sinähän niitä lapsia varmaan enemmän sitten hoitaisit eikä ikinä voi olla varma, että mies ei lähde. Oletteko naimisissa? Kauanko parisuhdetta takana?

Vierailija
9/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä haluaa sitoa sut kotiin lapsia hoitamaan. Se on nyt siinä iässä kun kaveritkin lisääntyy ja sekin on päättänyt haluta leikkiä isää ts. sinä hoidat lapsia ja mies leikkii niiden kanssa kun huvittaa. 

Vierailija
10/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä haluaako hän lapsia niin paljon, että olisi valmis ryhtymään pääasialliseksi huoltajaksi. Tuskin haluaa! Hän arvelee sinun hoitavan koko homman.

Vierailija
11/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole naimissa, eikä mies suostu avioon ennen lapsia.

Pahin painajaiseni olisi jäädä lasten kanssa yksin, jos mies löytäisi tulevaisuudessa uuden kumppanin. Välillä tuntuu, ettei hän muuta suhteeltamme halua kuin minua kaitsemaan lapsia ja hoitamaan kotia, siksi pelottaisi astua äidin rooliin.

Ahdistaa kun rakkaus, ymmärrys ja huolenpito eivät muka riitä tyydyttävään parisuhteeseen.

Ap

Vierailija
12/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä haluat, voit pyytää aikaa vaikka pari viikkoa ja sanoa, että haluat rauhaa miettimiseen. Rehellinen pitää miehelle olla joka tapauksessa. Jos et halua lasta vaikka viiteen vuoteen, niin sanot sen ja annat myös miehelle vapauden lopettaa parisuhde. Älä syyttele miestäsi hänen ajatuksista ja haaveista, jutelkaa yleensäkin mitä haluatte suhteelta nyt ja tulevaisuudessa.

Vierailija
13/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:38"]

Pahin painajaiseni olisi jäädä lasten kanssa yksin, jos mies löytäisi tulevaisuudessa uuden kumppanin. Välillä tuntuu, ettei hän muuta suhteeltamme halua kuin minua kaitsemaan lapsia ja hoitamaan kotia, siksi pelottaisi astua äidin rooliin.

Ahdistaa kun rakkaus, ymmärrys ja huolenpito eivät muka riitä tyydyttävään parisuhteeseen.

Ap

[/quote] No hohhoijaa taas pelkoinesi... On tosiaan paras, että et ala tekemään lapsia, jätä se aikuisille ja kypsemmille ihmisille. Olet väärä ihminen miehellesi, anna hänen etsiä itselleen mukava, rehti ja aikunen nainen.

Vierailija
14/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun ex! Hän oli mua huomattavasti vanhempi ja uskon, että koko suhteemme oli osa hänen neljänkympin kriisiään. Luojan kiitos, emme kuitenkaan hankkineet sitä lasta.

Vierailija
15/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä todellakaan mene suostumaan lastenhankintaan jos et itse halua vielä lapsia! Minä olen sinun ikäisesi ja minulla on kyllä lapsi, mutta sen verran sitovaa ja elämän muuttavaa se on, että jos tuntuu ettet ole vielä valmis niin älä suostu toisen mieliksi.

Minusta sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa, kun keskustella tosissaan miehen kanssa. Sanot että sinä et vielä ole valmis etkä halua, mies voi itse miettiä hyväksyykö ja odottaako vai lähteekö ja etsii uuden kumppanin. Epäilen, että jos menet suostumaan saatat katkeroitua myöhemmin kun et nuorena saanut tehdä kaikkea haluamaasi. Minä pidän elämästäni ja tämä juuri sopii minulle. Mutta jos sinulla tosiaan on paljon tulevaisuuden suunnitelmia mitä ehdottomasti sinun tulee tehdä niin tee ihmeessä, sulla on vielä aikaa saada sitten lapsia jos siltä edes tuntuu. :)

Vierailija
16/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:38"]

Ap

[/quote]

Kumma logiikka miehelläsi,yleensä mennään ensin naimisiin ja hankitaan sitten lapsia(jos hankitaan). Jos tuo lastenhankinta heti on niin iso asia,ehkä kannattaisi harkita eroa ja samanikäisen kumppanin etsimistä.Älä ainakaan hanki lapsia vain miehen mieliksi,se on kuitenkin asia jota ei voi peruuttaa,jos perhe-elämä ei olekaan kivaa.

Vierailija
17/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen lopettaa nalkutus.

Vierailija
18/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas emme kumpikaan missään nimessä halunneet avioliiton ulkopuolisia lapsia. Ensin sitoudutaan menemällä naimisiin ja sitten aletaan perheen perustaminen.

Vierailija
19/19 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:38"]Emme ole naimissa, eikä mies suostu avioon ennen lapsia.

Ap

Mä ainakin olen ajatellut että hankin lapsen siinä kohtaa kun olisin valmis siitä huolehtimaan vaikka mies lähtisi/jtn muuta tapahtuisi ja jäisin yksin.

Näin tehtiin ja kuumeilin jo kauan ennen lapsen hankintaa. Aikaisemmin oli vähän sellainen ajatus että pärjätään jos lapsi saisi alkunsa, mutta ei varsinaisesti lasta _molemmat_ haluttu.

Onneksi maltettiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi