tunnetteko monta etä-ÄITIÄ eli jonka ex-mies
olisi yksinhuoltaja? Minkälaisia äitejä ja mistä syistä ja miten usein näkevät?
Kommentit (12)
Mieheni exä. Heillä on kyllä yhteishuoltajuus eli mieheni ei ole yksinhuoltaja. Lapsi ehdotti äitinsä luona asuessaan äidilleen viikko-viikko -systeemiä, mutta kun se ei kelvannut, niin muutti sitten meille ja on nyt vuorostaan äidillään joka toinen vkl. Lapsi on jo lukiolainen, mutta kuitenkin alaikäinen vielä.
Minulla on/oli etä-äiti. Isä ei antanut minua äidin mukaan. Eipä tuo äiti ole minua kaivannutkaan. Heidän erosta 27 vuotta. Minä olen 28-vuotias.
Tuntemani etä-äiti ei tapaa lastaan ollenkaan. Käräjäoikeus määräsi lapsen asumaan isälle, koska äiti oli muuttanut noin 4 kuukauden välein eivätkä lapsen olosuhteet päässeet vakiintumaan. Lapsi oli ehtinyt olla jo 8 eri koulussa, kun hän muutti isälle.
Minä olen, lapsi asuu isänsä kanssa. Näemme työni takia epäsäännöllisesti, mutta yritän pitää häntä luonani joka toinen viikonloppu.
Mulla myös miehen exä. mieheni on 11-ja 8-vuotiaiden poikien yh ja pojat äidillään aina pe-la, mutta jo lauantaina menevät mieheni vanhemmille. Miehen exä maksaa tietty elareita. Miehen exällä epävakaa persoonallisuushäiriö, elämänhallintaongelmia, menneisyydessä sekakäyttöä ja liikkumista alamaailmassa.
Äitini. Tavattiin kun oli selvinpäin. Nykyään samalla kaavalla kun en siedä sitä sössötystä vieläkään.
Tunnen, ystäväni. Ero oli riitaisa ja ex-miehellä oli paljon enemmän rahaa joten sai oikeudessa huoltajuuden itselleen. Molemmat ovat hyviä huoltajia mutta miehelle oli tärkeää "voittaa" tuo tapaus. Pojat jäivät sitten isälle asumaan. Toki majailivat äitinsä luona paljon ja nyt ovat muuttaneet sinne pysyvästi kun jo saavat päättää asuinpaikkansa. Mies alkoi käydä terapiassa narsismin takia kun tapasi uuden puolisonsa ja on muuttunut aika paljon jo noista ajoista. 10 vuotta terapiaa mutta matka on edelleen kesken.
Tunnen vain itseni. Tosin yhteishuoltajuus meillä on. Tapaan lapsia hyvin epäsäännöllisesti, asuntoni ei sovellu tapaamiseen. Minulla on mt-ongelmia joiden on katsottu olevan haitaksi lapsille, enkä jaksanut jatkuvaa kyttäämistä ja sosiaalitoimen "auttamista".
Eksäni nyksä. Lapsi jäi toiselle paikkakunnalle kun muutti eksäni kanssa yhteen. Lapsi 9v käy joka toinen vkl äitinsä ja tämän uuden puolison luona.
Eksäni nyksä. Lapsi jäi toiselle paikkakunnalle kun muutti eksäni kanssa yhteen. Lapsi 9v käy joka toinen vkl äitinsä ja tämän uuden puolison luona.
Yhden kaverin isällä on yksinhuoltajuus toiseen kaverin pikkuveljistä. Vanhempi pikkuveli asuu äidillä ja käy isällä pe-su kahdesti kuussa, nuorin pikkuveli ei ole äidillä koskaan yön yli koska äiti "ei jaksa häntä" :(. Nuorimmalla on adhd ja jokin kehitysviivästymä.
Oma äitini oli etä-äiti eron jälkeen. Näki meitä lapsia n. kerran viikkoon, asuttiin samalla paikkakunnalla kuitenkin. Muita en tiedä.