Duunari! Mitä työsuhde-etuja sulla on ja minkä alan työssä olet?
Kiinnostaa kuulla, mitä etuja työpaikoilla oikein on? Mä alotan. Olen K-ryhmässä töissä ja saan henkilökunta-alennusta ostaessa ketjun kaupoista. Työnantaja antaa 150€ e-passirahaa kun itse pistää likoon samalla satasen. Kerran kuukaudessa pesuainepullo työvaatteisiin ja jouluna jonkunlainen kiitoskassi. Kassi on ollu ihan kiva sisällöltään. Työkengistä työnantaja maksaa osan. Muuta ei sitten tulekaan mieleen. Ei bonuksia tms. Ja voihan tietty olla jotain, mistä ei vaan ite ole tietoinen.
Kommentit (71)
Olen töissä lounasravintolassa.
Luvalla vien myymättömät ruuat kotiin.
Meillä on 2 eri lämmintä ruokaa ja keittoa, hyvä salaattipöytä.
Näiden kaikkien jämät saan viedä mukaan.
Meillä on vuosia ollut jouluviikosta loppuvuoteen ravintola kiinni, tällöin on pakko pitää talviloma ja juhannuksesta heinäkuun loppuun, tällöin on kesäloma.
Ruokaa tulee niin paljon, meillä on ruokaostokset alle 100 e kk, lähinnä maitoa, margariinia jne.
Kerran kk meillä on kotona sukulounas ja annan mm äidilleni aina ruokaa mukaan.
Kesäloma, kun alkaa, on meillä 3 pakkasta täpötäynnä ruokaa, ei olla kertaakaan saatu kesälomalla pakkasia tyhjäksi.
Nyt koronan vuoksi ravintola laitettiin kiinni.
Jotain tilauksia oli tehty, ne oli pakko lunastaa.
Pomo muutti kesälomalle. Pääsiäisenä tein täyssiivouksen ja sain palkaksi kaikki ruuat, mitä missään löytyi.
Tällä hetkellä syöjiä käy 30% entisestä. Tarjolla on liharuoka, salaattipöytä ja kasviskeitto.
Ruokaa tulee mukaan viikossa sama, mitä ennen tuli viikossa. Kolmas työntekijä on lomautettu, pomo viettää edelleen lomaa ja mä käyn töissä ja pyöritän firmaa.
Kovaa on.
Ilmailu-ala. Lentoja edullisesti, työvaatteet, liikuntarahaa ja loppuvuodesta finnairin bonukset rahana töiden tulosten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmällä myyjänä. Jouluna saatiin pussissa pari konvehtia ja kortti ja that's it. Ei työterveydenhuoltoa, ei työvaatteiden pesua tai pesuaineita, ei liikuntaseteleitä ei mitään.
Työterveyshuolto on omassa terveyskeskuksessasi, jos sitä ei ole erikseen osoitettu. Tieto, että työterveyshuoltoa ei ole lainkaan, on virheellinen. Työterveyshuolto perustuu lakiin. Sairaudenhoito ei välttämättä kuulu työterveyshuoltoon vaan on työnantajan järjestämää muuta palvelua.
Olin henkilöliikenneyrityksessä kuljettajana, kunnes tuli korona.
Työnantaja maksoi palkan lomakorvauksineen, päivystyskorvauksen ja yölisän sekä tuplapalkan sunnuntailta sekä työssä tarvittavat vaatteet. Työtä sai tehdä sen verran, kuin lainsäädäntö salli.
Mahdolliset asiakkailta saadut lisät sain pitää, vähennettynä ennakonpidätyksellä.
Autolla sai ajaa kotiin ja harrastuksiin max 1.000 km/kk.
Itse olen myöhemmin työnantajana maksanut työntekijälle edellisten lisäksi asunnon vuokran ja antanut auton työssäkäymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalainen tyytyy vähään, pidetään etuna sitä että työpaikka esim. kustantaa työkengät tai taukokahvit. Noh, nämä miljonääri-johtajat kiittää kun lampaat tekee minimipalkalla ja ovat tyytyväisiä "eduistaan".
Kyllä Maksetaan ihan kunnon palkkaa, maksetaan eläkkeet ja sairaslomat, maksetaan äitiys- ja isyyslomat sekä kesä- ja talvilomat, on kunnon vakuutukset.
Mä olen tähän ihan tyytyväinen.
Käsittääkseni minäkin maksan palkastani eläkeläisten eläkkeitä, en omaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalainen tyytyy vähään, pidetään etuna sitä että työpaikka esim. kustantaa työkengät tai taukokahvit. Noh, nämä miljonääri-johtajat kiittää kun lampaat tekee minimipalkalla ja ovat tyytyväisiä "eduistaan".
Kyllä Maksetaan ihan kunnon palkkaa, maksetaan eläkkeet ja sairaslomat, maksetaan äitiys- ja isyyslomat sekä kesä- ja talvilomat, on kunnon vakuutukset.
Mä olen tähän ihan tyytyväinen.
Käsittääkseni minäkin maksan palkastani eläkeläisten eläkkeitä, en omaani.
Jep. Ja yksityiset yritykset maksaa vanhempainpäivärahakustannukset.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmällä myyjänä. Jouluna saatiin pussissa pari konvehtia ja kortti ja that's it. Ei työterveydenhuoltoa, ei työvaatteiden pesua tai pesuaineita, ei liikuntaseteleitä ei mitään.
Tämäpä erikoista! Itse myös keskon myyjä ja kyllä meillä on työterveyshuolto, pesuaineet ja E-passi. Olisiko sitten kauppakohtaista, mutta luulisi nyt tuon työterveyden olevan sentään sama kaikille!
Raksalta saan aina silloin tällöin työkaluja ja koneita ilmaiseksi itselleni. Oma-alotteisesti tosin joudun ottamaan bonukseni.
Sh, yksityinen
Lounasetu, maksan vain verotusarvon 220 €/kk
Virike - etu 35 €/kk
Maksimi Työterveyshuolto
Ilmainen autopaikka kaupungissa
Kahvit
Joululahja lahjakortti 50 €
Varmasti on vielä jotain, en vaan muista
Mulla on alan suurin palkka
Valitan silti, koska työolosuhteet ovat surkeat
Olen eräällä operaattorilla töissä ja maksan perheen liittymistä enemmän kuin asiakkaamme.
Liikuntaseteli 200e vuosi. Kahvi ilmainen automaatista.
Täh? Ilmeisesti ei ole kyse normaalista työsuhteesta koska lomia ei voi maksaa rahana. Se on laitonta.