Duunari! Mitä työsuhde-etuja sulla on ja minkä alan työssä olet?
Kiinnostaa kuulla, mitä etuja työpaikoilla oikein on? Mä alotan. Olen K-ryhmässä töissä ja saan henkilökunta-alennusta ostaessa ketjun kaupoista. Työnantaja antaa 150€ e-passirahaa kun itse pistää likoon samalla satasen. Kerran kuukaudessa pesuainepullo työvaatteisiin ja jouluna jonkunlainen kiitoskassi. Kassi on ollu ihan kiva sisällöltään. Työkengistä työnantaja maksaa osan. Muuta ei sitten tulekaan mieleen. Ei bonuksia tms. Ja voihan tietty olla jotain, mistä ei vaan ite ole tietoinen.
Kommentit (71)
Ei yhtään mitään. Olen töissä kunnan ruokapalveluissa. Olen ollut 10 vuotta määräaikaisena. Muille on e-passi (70 e), mutta määräaikaisena en saa sitä. Ulkoilupäivätkin yms. on vain vakituisille.
Lounasetu (maksetaan vaan verot), kulttuuri- ja liikuntasetelit (maksetaan itse puolet), parannetut työterveyspalvelut (sisältää mm. Vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen) ja vie henkilöstörahasto. Lisäksi saadaan vuosittain noin kuukausipalkan verran bonuksia, jos ei ihan pieleen firman vuosi mene.
Vierailija kirjoitti:
Lounasetu (maksetaan vaan verot), kulttuuri- ja liikuntasetelit (maksetaan itse puolet), parannetut työterveyspalvelut (sisältää mm. Vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen) ja vie henkilöstörahasto. Lisäksi saadaan vuosittain noin kuukausipalkan verran bonuksia, jos ei ihan pieleen firman vuosi mene.
Ja unohtu ilmaiset kahvit ja kerran viikossa saadaan hedelmiä. Eipä näistä nyt etäaikana hyödy
Rahallinen bonus ois kiva, mutta taitaa haaveeksi jäädä. Taannoin YLE uutisoi keskon myyjistä, jotka sai korona-kiitokseksi Pirkka-keksiä ja aurinkorasvaa... joo, eipä se paljoa mieltä lämmittänyt. Mutta työilmapiiri on meillä hyvä ja ennemmin pidän sen kuin esim huonon työporukan+hyvät edut!
Keskon myyjä
E-passi 150 e, hyvä työterveyshuolto, työaikaliukuma, tyhypäivät. Lisäksi kahvi ja ketsuppi talon puolesta. Teen töitä yksityisellä puolella taloushallinnon parissa.
Vierailija kirjoitti:
Sain ilmaisen heijastimen.
En kehtaa kertoa missä olen töissä.
Mä sain kaksi heijastinta. Työnantaja oli ( nyt siis ex) Tieto EVRY. Että eipä tuo It ala ole aina niin hohdokasta, vuoden olin ja moro.
400e liikunta / kulttuurietuja / vuosi, hyvät koulutusmahdollisuudet, ruokailu ilmaista ja siitä maksetaan (malliruokailu) ilmaiset kahvit ja kaikki ateriat, myös välipalat, aamupalat ym riippuen työvuorosta. Ala on sosiaali- ja terveysala.
Olen autoalalla. Etuina täysi autoetu, puhelinetu, lounasetu, ePassi 400 € vuosi.
Sain kopioida ilmaiseksi työpaikan kopiokoneella, kun asiakkaalle se maksaa 30snt/sivu! Kopion kuusi sivua ja sehän oli hurja säästö! Kaupassa siis olen töissä ja muuten on 15% alennus ostoksista. Ei siis kovin huikaiseva alennus, mutta jotain sentään. Käyn silti usein naapuriketjussa ostoksilla kun on halvemmat hinnat 😅
Turvallisuusala ja saan minimi terveydenhuollon eli siellä ei hoideta sairauttani vaan käyn kunnallisella. 50€ edestä liikuntaseteleitä saa jos ehtii itse pyytää ennen kuin kaikki mennyt, en muista mikä oli oma osuus niistä.
Edellinen työnantaja samalla alalla antoi pesuaineet, nykyinen ei.
Ei. Yhtään. Mitään.
Keskisuuri kuljetusalan yritys.
Pomo ilmoitti että maksaa sellaista palkkaa että kukaan ei inise etuja ja alennuksia. Ja niin myös tekikin.
Neljä kertaa vuodessa firman bileet ja joka toinen vuosi työryhmäkohtainen ulkomaanmatka firman piikkiin. Firman lakimies veloituksetta käytössä jos on tarvetta.
pyyhe firman logolla joululahjaksi
Meillä on etu, että pekkaset ja kesäloma maksetaan rahana. Itse en pidä sitä etuna vaan haluaisin pitää lomani, mutta sitä ei sallita, koska työnantaja ei suostu palkkaamaan riittävästi työntekijöitä ja meillä on liikaa töitä (tulijoita kyllä olisi)
Itse olen työtön nyt, mutta vanhempien eduista voin kertoa. Eli isä kiinteistönhoito yrityksessä ja saa etuna työterveyspalvelut (sisältäen vuositarkastuksen) , kaikki todella hyvät työvaatteet sekä kengät ( vaatteita paljon ja aina uudet tarvittaessa). Nämä vanhat työvaatteet saa sitten ottaa kotiin, kun tulee uusia käyttöön ja monesti isäni vielä pitkään käyttää jotain vanhoja työkenkiä ja housuja kotona. Muita etuja ei sitten ole enää paljon. Lähinnä jokin pikkujouluruokailu ravintolassa. Äitini on hoitoalalla ( yksityinen) ja hänellä vaan kolme työpaitaa ( housutkin pitää nyt hommata itse, kun ei kuulemma ollut enää rahaa tilata uusille työntekijöille lisää vaatteita) ja työkengät maksetaan itse. Työterveyden huolto on, mutta vaan tarvittaessa eli ei mitään vuositarkastuksia yms.
Ai niin vielä edelliseen (56 ), että isäni alalla myös pekkaset käytössä ja molemmat vanhempani saavat lomarahat.
K-ryhmällä myyjänä. Jouluna saatiin pussissa pari konvehtia ja kortti ja that's it. Ei työterveydenhuoltoa, ei työvaatteiden pesua tai pesuaineita, ei liikuntaseteleitä ei mitään.
Kirjanpitäjä. Ei mitään etuja, ei edes kunnon työterveyttä, pelkkä työterveyshoitaja, mutta ei mitään lääkäreitä...
En itse ole duunari mutta tuntuu, että duunareilla on usein paremmat edut.
Meillä työnantaja tarjoaa tietsikan ja puhelimen (josta menee verot), siinä se. Työpaikalla on pieni punttis, käyttö ilmaista. MAksusta fyssari tekee henkilökohtaisen ohjelman. Lounaasta ta maksaa pienen osan. Tosin itse syön eväitä, joko koneen ääressä töitä tehden taukotilassa, mieluiten yksin ilman häiriöitä. Onneksi meillä suhtaudutaan toistaiseksi melko vapaamielisesti etätöihin eli teen töitä mahdollisimman paljon kotoota. Senkin voi katsoa työsuhde-eduksi, minulle se on iso juttu.
Pankissa töissä, saan pankkipalveuista etuja ja asuntolainaan edullisen marginaalin. Smartum seteleitä, lounasetu, henkilöstörahastosta tulee muutama satanen vuodessa.
Bileitä on ollut muutaman kerran vuodessa, mutta nyt nämä ja tyhy iltapäiväkin tauolla.