Olisiko työhaastattelukutsun pitänyt jo tulla? Haku loppui maanantaina ja työt alkaisivat ensi torstaina?
Kommentit (13)
Riippuu paljon. Ei välttämättä olisi pitänyt vielä tulla, yleensä rekrypäätökset tehdään päivässä tai parissa.
Antaa huonon vaikutelman työpaikasta, josta ei vastata. Minähän en minkään työpaikan perään rupea anelemaan.
Vierailija kirjoitti:
en menisi töihin tollaiseen paikkaan vaikka pyydettäisiin, kertoo lafkasta jotain
Mitä se kertoo
Vierailija kirjoitti:
Antaa huonon vaikutelman työpaikasta, josta ei vastata. Minähän en minkään työpaikan perään rupea anelemaan.
Mitä pitäisi vastata
Ei voi tietää. Kannattaa kysyä perään
Täysi mysteeri kirjoitti:
Ei voi tietää. Kannattaa kysyä perään
On sieltä oltu jo yhteydessä joihinkin, mutta aina voi tulla kieltäytymisiä. Kysymällä selviää ja jos sattuu hyvä sauma, voi kutsu käydä.
Itse kävin aikanaan haastattelussa torstaina, valinnasta kerrottiin perjantaina ja työ alkoi seuraavana maanantaina. Onnistuu siis nopealla aikataululla, tietysti karsii pois ne joilla on irtisanomisaika nykyisestä työstä, mutta sehän vain parantaa työttömien mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin aikanaan haastattelussa torstaina, valinnasta kerrottiin perjantaina ja työ alkoi seuraavana maanantaina. Onnistuu siis nopealla aikataululla, tietysti karsii pois ne joilla on irtisanomisaika nykyisestä työstä, mutta sehän vain parantaa työttömien mahdollisuuksia.
Mitä vastaisit näille jotka ”kertovat lafkasta paljon” kun noin lyhyt prosessi?
Mä hain kerran työpaikkaa, jonka haku loppui toukokuussa. Sain haastattelukutsun elokuussa, päätös tuli kahden viikon kuluttua ja työ alkoi lokakuussa. Kaksi syytä: Projektin luvattu rahoitus viivästyi oli toinen, toinen se, että hommaan valittiin joku toinen alunperin, olin eka varalla, mutta se ensin valittu palasikin paikkaan, josta hänet oli lomautettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastaisit näille jotka ”kertovat lafkasta paljon” kun noin lyhyt prosessi?
Omalla kohdallani se oli vain nopea työntekijän tarve, kun edeltäjäni oli joutunut pitkälle sairauslomalle, se sitten lopulta johti työkyvyttömyyseläkkeeseen ja sain vakipaikan. Mutta on tosiaan monia syitä, miksi rekrytointi pitää hoitaa nopeasti, esimerkiksi työntekijä pääsee jonotuspaikalta opiskelemaan, tulee joku projekti mihin tarvitaan lisävoimia tai jotain tiettyä osaamista tms. Ei nopean aikataulun rekrytointi "kerro lafkasta" muuta kuin että työntekijä tarvitaan nopeasti. Eri asia, jos vastaavia rekryjä on usein, se kertoo etteivät työntekijät viihdy pitkään.
en menisi töihin tollaiseen paikkaan vaikka pyydettäisiin, kertoo lafkasta jotain