Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolan täti sanoi raskausarpiani rumiksi :(

Vierailija
29.01.2014 |

Miten voi tulla kenellekään mieleen sanoa jotain tuollaista, mitä tänään kuulin? Kolmas raskaus menossa ja joka raskaudessa on arpia tullut lisää. Entiset ovat pidentyneet entisestään ja koko vatsan alue aivan täynnä punaisia viiruja. Ei niille mitään voi! Joillekin tulee, joillekin ei. Joillekin tulee rasvauksesta ja ties mistä arpiterapiasta huolimatta. Itseäni ne eivät enää haittaa, ensimmäisessä raskaudessa olen saanut jo hyvästellä sileän vatsaihoni.

Nyt neuvolan täti suorastaan hätkähti, kun nostin paitaa mittausta varten. Sanoi varmasti ajattelematta ensimmäisen kommentin: "VOI KAMALA!", mutta jatkoi senkin jälkeen "MITÄ NÄÄ ON?" Sanoin, että raskausarpia ja vähän hämmästelin, että onko tänään tädin ensimmäinen työpäivä vai olenko maailman ainut raskausarpinen odottava äiti.. Jatkoi vaan "OHHOH, ONPA PALJON JA OMPA PUNAISIA!! KYLLÄPÄ ON IHO MENNYT RUMAKSI"

Että juu, kiitos. Ei pahoitellut mitenkään, ihmetteli vaan koko ajan. 

Ja juu, kyllä laitoin valituksen tästä eteenpäin. 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittu, ettei ole mitään keinoja estää raskausarpia. Ihan turha siis höpistä mistään neuvoista niiden estämiseen tai muuta tollasta. Siis tästä on tehty ihan tutkimuksia eri rarvojen ja öljyjen jne. vaikutuksesta, eikä oo mitään näyttöä, että ne erityisesti vaikuttais asiaan.

Ja btw, mun mielestä raskausarvet on usein kauniita. Että sanokaa vaan omasta puolestanne, että ne on rumia, mutta älkää nyt olko niin yksinkertaisia, että yleistätte ton kaikkien  mielipiteeksi.

Vierailija
42/101 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun sulla on ihanan kauniit raskausarvet. Ne on just tolleen nätisti ruvella ja sopiikin sulle just tosi hyvin tohon kohtaan. Kaikki sun kaverit on varmaan tosi kateellisia saunassa kun niillä ei ole. Kannattis ehkä harkita uraa raskausarpi mallina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 14:38"]

Kyllä miehet visuaalisesti kiihottuvina välittävät, mutta toivottavasti ovat kohteliaasti hiljaa. 

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet.shtml/mita-mielta-raskausarvista-ollaan-miehet-vastaavat/2013/08/1787398

[/quote]

IHAN OT, mutta tuolla sivulla haastateltu miestä: 

"Raskausarvet on aika pahat. Toisaalta on tyhmää arvostella koko pakettia, jos siinä on pieniä kolhuja. Treenaamalla tällaisistakin pääsee eroon, mikäli olen ymmärtänyt oikein. Laiska ei saa olla, jos haluaa olla kunnossa. Jos nainen on 20-vuotias niin on toivoa. On myös kirurgiaa jos tilanne on paha ja ällöttävä. Mutta tärkeimpiä ovat kuitenkin tunteet ja vasta sen jälkeen tulevat pinnallisemmat asiat." 
– Mies, 45, sinkku

MUhahhahhhaa. Vaikutti todella kypsältä ihmiseltä. Ihme, että sinkku...

Vierailija
44/101 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 jatkaa ap:lle.... Oli törkeän epäammatillisesti toimittu neuvolan tädin toimesta. Toki aina joskus tulee itsekin möläytettyä jotain, mutta silloin tulee myös pyydettyä anteeksi. Osaan vaan kuvitella kuinka kamalalta tuo olisi kuulostanut pienessä hormonihuurussa kuultuna! Toki kannattaa antaa palautetta saman tien, mutta eiköhän lähetettykin palaute tiensä löydä. 

Mä aloin jo miettiä jos mä jatkuvasti reagoisin noin meidän potilaisiin (olen siis sh). Esim. "ÄÄÄK! Sulta puuttuu varpaita! YÄÄK!" :D No toivotaan että tätikin tajusi töpänneensä.

Vierailija
45/101 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla samanlainen tilanne kun olin raskaana! Eka raskaus ja vatsa jysähti aivan yht äkkiä ilman että lihosin edes (kiloja tuolloin n 4kg) pahemmin. Nostin paitaa ja tämä vanhempi rouva katsoi mahaani ja tokaisi kauhistellen " Voi sua raukkaa!! Miten sun vatsa on tällainen? !

Vastasin että oon raskaana! Eikä ne haittaa, kunhan vauva on kunnossa.

Jatkoi vaan jtn että " voi voi nii, mutta silti. ..."

Olin ihan puulla päähän lyöty, että eikö tuolla neuvolassa pitäisi juuri tsempata ettei se haittaa ja keho muuttuu tavala tai toisella. ..

Vierailija
46/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 09:11"]

Hyvä, että valitit neuvolantädistä. Hän reaktionsa jälkeen olisi voinut pyytää edes anteeksi. Jotkut on vaan niin tumpeloita, etteivät ymmärrä, mikä on sosiaalisesti hyväksyttävää ja mikä ei. 

[/quote]

Tässä nyt näkyy viime aikaisten kasvatustrendien hedelmät. Lapselle kun ei saa sanoa totuutta hänen kyvyistään. Ei saa arvostella vaan pitää kannustaa ja rohkaista. Pitää kehittää lapselle hyvä itsetunto. Sitten kun idolssissa tuomari sanoo, että sinä et osaa laulaa, niin se on hirveä järkytys. Kun yliopistossa lehtori sanoo, että esseesi on tyhjänpäiväistä lätinää, niin se on hirveä järkytys. Sitten perintäyhtiöltä tulee kirje maksamattomasta pikavipistä, niin se on hirveä järkytys. 

Olette tehneet valtavan karhunpalveluksen lapsillenne kun ette ole opettaneet heille näkemään itseään realistisesti. Nyt ne kakarat jo sanelevat jo muillekin miten heidät kuuluu nähdä. Mitään rumaa ei saa nähdä. Ei saa sanoa, että läskit tursuavat liian pienten farkkujen kauluksesta. Ei saa sanoa, että siinä oranssissa keinorusketuksessa näyttää Oompa-Loompalta. Ei saa sanoa, että raskausarvet näyttävät järkyttäviltä.

Joskus ennen oli aika jolloin sanottiin miten asiat on. Jos ne puheet ei jotakuta miellyttäneet, niin sitten piti muuttaa itseään. Vain huijarit ja varkaat suuttuivat siitä, että joku puhui heistä totuuden.

Kyllä. Te olette hulluja. Päästänne vialla. Mitään hyvää ei tuosta seuraa.

Vierailija
47/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vaikuttaa sellaselta ihmiseltä, että haluaisin hänet kaverikseni :) Toivottavasti terveydenhoitaja saa kuulla kunniansa! Minun mielestä raskausarvet eivät ole rumia. Vielä joku päivä kuvautan itseni arpieni kanssa ja siitä kuvasta tulee seksikäs ja sensuelli :)

Vierailija
48/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 17:29"]

ap vaikuttaa sellaselta ihmiseltä, että haluaisin hänet kaverikseni :) Toivottavasti terveydenhoitaja saa kuulla kunniansa! Minun mielestä raskausarvet eivät ole rumia. Vielä joku päivä kuvautan itseni arpieni kanssa ja siitä kuvasta tulee seksikäs ja sensuelli :)

[/quote]

Lisää trollausta?

Vierailija
49/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:54"]

Hassuja nämä kiukuttelijat täällä, turhaan varmastikin niitä arpia haukutte ja syytätte ap:ta arpien hankkimisesta; johan hän sanoi ettei arvet häntä enää haittaa tipantippaa. Aloitushan koski epäammattimaista käytöstä, joka toki juonsi juurensa niihin arpiin, mutta pointti oli terkkarin (sori vaan) urpous.

[/quote]

Joo. Siinä vaiheessa kun on ns. paskat housuissa ja myöhäistä enää tehdä mitään, niin voi aina esittää urheaa, fiksua ja vahvaa naista sanomalla "En mä olis halunnutkaan niille tehdä mitään. Mä en oo niin pinnallinen". 

[/quote]

Öö, ap kyllä sanoi, että hän on surutyönsä tän asian kanssa tehnyt jo ensimmäisen raskauden aikana. Varmaan hän ois mieluummin ottanut sileän vatsanahan, mutta asiat nyt on niinkuin on, joten on parempi olla sinut niiden kanssa.

Mitä oikein tarkoitat sillä, että on "Myöhäistä tehdä mitään"? Meinaatko, että ei olis pitänyt hankkia niitä lapsia? Raskausarville kun tosiaan ei muuten itse mahda mitään, paitsi tietysti niin, että ei hanki lapsia, ei liho eikä laihdu (eikä kehity murrosiässä nopeasti). Ei niille noin muuten voi tehdä mitään, kudostyypistähän noi lähinnä riippuu.

Vierailija
50/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:17"]Siis oletteks te ihan hulluja?

Se terkkari sanoi sen sen takia, että yritti tiedustella ap:ltä, että haluaako hän jotain vinkkejä niiden estämiseen vai onko ap:lle ihan sama. Ei sitten tarvitse tulla itkemään, että on kamalan näköinen vatsa ja mies panee jotain 20v. sileävatsaista pissistä. Kyllä se on ihmisen hyvä tietää jos ei näytä hyvältä. Ja kuka muukaan sen nyt kertoisi kuin terkka.

Jos näette kaupungilla naisen  jonka valkoiset housut ovat takapuolesta verestä, niin menettekö sanomaan siitä sille vai ajatteletteko, että "Jaa, no ehkä hän tykkää tuollaisesta. Ei viitsi pahoittaa toisen mieltä".

Oikeasti, te olette ihan sekopäitä.

[/quote]

Millainen ihminen ajattelee näin? Sun täytyy olla tosi nuori ja lapseton?

Tuollainen epävarmuus ja suhteen pinnallisuus on takuuvarma tae siitä, että mies lähtee 20-v pissiksen matkaan. Oikeassa suhteessa kun rakastetaan ihmistä, ei hänen sileää vatsanahkaansa...

Toivon, että joskus vielä koet rakkautta. Oikeaa rakkautta, jossa sinua ihmisenä rakastetaan, ei sitä että olet jonkun tunnevammaisen miehen seksiobjektina.

Ja ap:lle hyvä että teit valituksen, th teki väärin ja ehkä ymmärtää tästä lähin olla asiallinen.

Raskausarvet on pieni hinta niistä rakkaimmista ja tärkeimmistä ihmisistä. Omista lapsista. Ottaisin vaikka koko kropan täyteen niitä, jos se olisi hintana. Lapset on maailman ihanin asia ja itse en osaa raskausarpia edes rumina nähdä. Ne ovat osa sitä, mihin naisenkeho on ensisijaisesti luotu. On etuoikeus saada kantaa omaa lasta vatsassaan. On monia, jotka antaisi toisen kätensä saadakseen sen kokea. Olkaa ylpeitä siitä, mistä kehonne on selvinnyt.

Vierailija
51/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:04"]

Lapset on maailman ihanin asia ja itse en osaa raskausarpia edes rumina nähdä. Ne ovat osa sitä, mihin naisenkeho on ensisijaisesti luotu. 

[/quote]

Kaikki naiset eivät onneksi katso olevansa ensisijaisesti synnytyskoneita.

Vierailija
52/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:04"]

Oikeassa suhteessa kun rakastetaan ihmistä, ei hänen sileää vatsanahkaansa...

[/quote]

Meinaat, että ihmisen keho ei ole osa ihmistä? Oletko jonkinlainen astraaliolento?

Vierailija
53/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan koskaan uskalla hankkia lapsia (vaikka hirveä vauvakuume onkin), just noiden kammottavien arpien takia ja miten ihmiset suhtautuu niihin. :( Mulla tuli teini-iässä jo ihan järkyttävät raskausarvet reisiin ja rintoihin, en ees uskalla ajatella mitä raskaus tekisi mulle..

Vierailija
54/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rumiahan ne on :D

Vierailija
55/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on gynekologi kohdunlaskeuman tutkittuaan taputtanut vatsalle ja sanonut, että tuosta kymmenen kiloa pois.

Vierailija
56/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä raskausarpia voi mitenkään estellä. Monet vannoo öljyjen nimeen, mutta epäilen niillä olevan mitään vaikutusta. 

Hyvä, että valitit neuvolantädistä. Hän reaktionsa jälkeen olisi voinut pyytää edes anteeksi. Jotkut on vaan niin tumpeloita, etteivät ymmärrä, mikä on sosiaalisesti hyväksyttävää ja mikä ei. 

Vierailija
57/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Nuo raskausarvet on kyllä ihan hirveitä..Ja nuo kuvat tossa googlessa.. saako tollasta löysää ihoa korjattua jälkeenpäin? Kaikkien kauhutarinoiden ja kuvien jälkeen en kyllä ole varma haluanko koskaan lapsia! eikö tuo satu ihan hirveästi kun maha siis repeää?? eihän tietty kaikille tule mut oma iho on taipuvainen arville niin varmasti ois pahimmat arvet mahassa..

Vierailija
58/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi gynekologi synnärillä melkein samaa: "Siis kauheaa, miten sä oot voinu pilata vatsanseudun jo nyt?! Oot niin nuori!".

olin 21v, suutuin aivan kamalasti ja itkin miehelleni. Kätilö tuli sitten lohduttamaan ja sain hommasta vähän semmosen olon, että ei ollut ensimmäinen kerta kun tämä gynekologi oli tahditon. 

Niin ja olin rasvannut koko kroppaani raskauden aikana. Ensin ei merkkejäkään raskausarvista, mutta yht'äkkiä rv 35/36 niitä tuli ties kuinka paljon:-(

Vierailija
59/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 06:03"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:04"]

[/quote]

Meinaat, että ihmisen keho ei ole osa ihmistä? Oletko jonkinlainen astraaliolento?

[/quote]

Meinaan, että jos mies pettää vaimoaan ja lastensa äitiä sen takia että sillä on raskausarpia, niin ei todellakaan rakasta silloin ihmistä, vaan näkee tämän seksiobjektina. Todellinen rakkaus on sitä, että se ihminen on itsessään arvokas sinulle. Ulkokuori on ulkokuori. Tämän asian ymmärtäminen tosin vaatii henkistä kypsyyttä ja todellisen rakkauden kokemista. Täällä on kirjoitusten perusteella paljon liikkeellä epävarmoja nuoria, lapsena isän pyyteetöntä rakkautta vaille jääneitä, nuoria naisia, jotka todella kuvittelevat että mies ei voi naista rakastaa ihmisenä, vain pelkästään himoita seksiobjektina. Surullista.

Toivottavasti ikä muuttaa tätä asiaa, sillä vaikka kuinka säilyisi raskausarvilta, jossain vaiheessa meillä kaikilla se kuori rapistuu väistämättä.

Vierailija
60/101 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 06:03"][quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 03:04"]

[/quote]

[/quote]

Meinaan, että jos mies pettää vaimoaan ja lastensa äitiä sen takia että sillä on raskausarpia, niin ei todellakaan rakasta silloin ihmistä, vaan näkee tämän seksiobjektina. Todellinen rakkaus on sitä, että se ihminen on itsessään arvokas sinulle. Ulkokuori on ulkokuori. Tämän asian ymmärtäminen tosin vaatii henkistä kypsyyttä ja todellisen rakkauden kokemista. Täällä on kirjoitusten perusteella paljon liikkeellä epävarmoja nuoria, lapsena isän pyyteetöntä rakkautta vaille jääneitä, nuoria naisia, jotka todella kuvittelevat että mies ei voi naista rakastaa ihmisenä, vain pelkästään himoita seksiobjektina. Surullista.

Toivottavasti ikä muuttaa tätä asiaa, sillä vaikka kuinka säilyisi raskausarvilta, jossain vaiheessa meillä kaikilla se kuori rapistuu väistämättä.

[/quote]

Sinähän et tiedä millainen ap:n mies on. Jos väität, että kaikki miehet rakastavat vaimojaan, niin miten selität ne kaikki pettämiset ja perheväkivaltatapaukset?