Mitä tehdä, kun seurusteleva teini ei suostu puhumaan seksistä ja ehkäisystä?
Ei halua keskustella, eikä suostu edes kuuntelemaan kun minä yritän puhua. Mitä pitäisi tehdä, jätänkö vain herran haltuun koko jutun?
Kommentit (64)
Ap, aloituksestasi ei selviä ihan kauheasti tärkeää lisätietoa. Mutta jos kyseessä on teini joka asuu luonasi ja käyttää rahojasi (ehkä + luultavasti syydät sitä hänelle ellet ole vähävarainen): hanat kiinni, tee omia juttujasi, älä anna lapsen mennä yöksi muualle äläkä anna seukkaajan tulla yökylään ennen kuin keskustelu aukeaa.
Hei joo alaklikatkaa te kaikki omien teinienne tossut tai muuten vain tossumieliset. Kenen talo sen säännöt. Tämä aukeaa vain jos itse hankitte sen talon ja tajuatte miten iso saavutus se on.
No eihän kukaan halua jutella seksielämästään äidin kanssa. En minäkään ja olen kohta 50. Niiden jutteluiden aika on ennen kuin lapsen oma seksielämä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Varaa hänelle aika kouluterveydenhoitajalle. Hän on neutraali aikuinen. Näin tein itse kun oma nuori sanoi joo joo on koulussa puhuttu. E-pillerit hoitivat tyttären aknen myös pois.
Siis mitä sinä kehotit hänet itse pillereille? Mistä edes tiesit onko teinillä vielä seksielämää? Ei kaikki teinit ryntää seksiä heti harrastamaan, vaikka vanhemmat näemmä näin luulevatkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, aloituksestasi ei selviä ihan kauheasti tärkeää lisätietoa. Mutta jos kyseessä on teini joka asuu luonasi ja käyttää rahojasi (ehkä + luultavasti syydät sitä hänelle ellet ole vähävarainen): hanat kiinni, tee omia juttujasi, älä anna lapsen mennä yöksi muualle äläkä anna seukkaajan tulla yökylään ennen kuin keskustelu aukeaa.
Hei joo alaklikatkaa te kaikki omien teinienne tossut tai muuten vain tossumieliset. Kenen talo sen säännöt. Tämä aukeaa vain jos itse hankitte sen talon ja tajuatte miten iso saavutus se on.
Kyllä ne pystyy päivisinkin seksiä harrastamaan. Eikä se ole edes kiellettyä, kivahan se on että ekat kerrat koetaan turvallisesti sen oman tyttö-/poikaystävän kanssa, kunhan tosiaan ehkäisystä on huolehdittu.
Vierailija kirjoitti:
minkä ikänen se teini on?
13
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei pysty nussimaan jos ei olla yökylässä? Tai ylipäätään kylässä? Eiköhän se penis tiensä löydä vaginaan muutenkin kuin pimeässä peiton alla kuten itse ilmeisesti seksiä harrastat. Nussivat vaikka koulussa välitunnilla jos oikein panettaa.
liian nuori seksiin! suojaikäraja on 16
Tiedän, tiedän, olisi pitänyt puhua jo paljon aikaisemmin. Tyttö on 16 ja poikaystävä 20, eli varmaan seksiä on jo ollut kun ovat jonkin aikaa seurustelleet. En voi sulkea tyttöä kotiin ja laittaa rahahanoja kiinni, vaikka mieli tekisikin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, tiedän, olisi pitänyt puhua jo paljon aikaisemmin. Tyttö on 16 ja poikaystävä 20, eli varmaan seksiä on jo ollut kun ovat jonkin aikaa seurustelleet. En voi sulkea tyttöä kotiin ja laittaa rahahanoja kiinni, vaikka mieli tekisikin.
ap
Et niin, mutta potki se kundi vidduun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et niin, mutta potki se kundi vidduun
Kundi on käynyt siellä jo... Monesti.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi pitäisi? Mitä pahaa seksin harrastamisessa on? Kyllä minäkin tuossa iässä paneskelin kuin paha henki. Mitä nuorempana aloittaa niin sitä pidempään ehtii nauttimaan.,
en antaisi noin nuorena harrastaa seksiä
Täällä näköjään aika moni kokee olevansa teininsä palvelija tai vanhempansa olevan oman teini-itsensä palvelija.
Ei ihme että nyky-yhteiskunta on romahtamassa ongelmiin. Te apinat ette tajua mikä yhteis niillä kaikilla on.
Teini sekstailee, jos haluaa. Ei siinä vanhempien lupia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pamahtaa paksuksi?
Ikäero on liian suuri, kuka 20 on kiinnostunut 16 vuotiaasta?
Epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pamahtaa paksuksi?
Harva teini on nykyaikana noin tyhmä. Jos panee ilman ehkäisyä tulee raskaaksi, sen ei pitäisi tulla kenellekään uutisena. Vanhempien kanssa on ahdistavaa puhua ehkäisystä ja meillä ilmeni tuon keskustelun aikana aikoinaan että tiesin enemmän ehkäisystä kuin äitini. :D
No höpö höpö. Jo taas löytyi vuoden vanhempana itseään pitävä! Ei tarvita mitään ongelmia. Seksistä puhuminen nyt yleensä on outoa omien vanhempien kanssa.
Koulussa kerrotaan yläkoulussa sekä lukiossa seksistä ja ehkäisystä. Ei haittaa vaikka tietoa tulee muualtakin.