Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun seurusteleva teini ei suostu puhumaan seksistä ja ehkäisystä?

Vierailija
23.10.2020 |

Ei halua keskustella, eikä suostu edes kuuntelemaan kun minä yritän puhua. Mitä pitäisi tehdä, jätänkö vain herran haltuun koko jutun?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi vaan omasta elämästäsi.

Vierailija
2/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille kuvia herpestartunnasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä sille kuvia herpestartunnasta

Kondomi ei estä läheskään aina, kun on suojaamattomalla alueella.

Vierailija
4/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jo tietää, älä rupee sille enää lässyttään.

Vierailija
5/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät herran haltuun. Erittäin suurella todennäköisyydellä nuo asiat ovat jo hanskassa ilman sinuakin.

Vierailija
6/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko itse oppia lisää?

Vierailija
7/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostu puhumaan niin isompia ongelmia taustalla joko teinillä tai kasvatuksessa tai molemmissa. Selvitä se ensin.

Vierailija
8/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietää varmasti jo kaiken ja kokeillut kaiken

Vierailija
9/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alat noista asioista puhua vasta kun seurustelukumppani on ajankohtainen, olet auttamattomasti myöhässä ja keskustelu ei voi olla muuta kuin kiusallista. Olet laiminlyönyt seksuaalikasvatuksen.

Toisaalta harva tarvitsee vanhempien apua ehkäisystä huolehtimiseen.

Vierailija
10/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet jo ainakin muutaman vuoden myöhässä selostuksinesi.

Vierailija
11/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän tietää jo. Aivan tyypillistä teiniä että seksistä juttelu vanhempien kanssa nolottaa, joten älä pakota puhumaan. Kunhan kumia muistaa käyttää niin se on hyvä.

Vierailija
12/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noloa. Kuka nyt haluaa keskustella kukista ja mehiläisistä vanhempansa kanssa.

Itse etävanhempana olen kyllä ehkäisykeskusteluakin käynyt, whatsapissa. On helpompaa kirjoittaa kuin puhua, molemmille varmasti.

Vierailija
13/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukoon terkkarin kanssa. Sieltä saa esim. pillerit.

Vierailija
14/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa hänelle aika kouluterveydenhoitajalle. Hän on neutraali aikuinen. Näin tein itse kun oma nuori sanoi joo joo on koulussa puhuttu. E-pillerit hoitivat tyttären aknen myös pois.

Vierailija
15/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikoinaan sanottiin, että "aikuisten asioita" en sitten saa tehdä jatkossakaan. Olin siis täyttämässä 18 vuotta ja aivan yhtä äkkiä tuo vain sanottiin. Mitään muuta keskustelua ei käyty. 

Vierailija
16/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noloa. Kuka nyt haluaa keskustella kukista ja mehiläisistä vanhempansa kanssa.

Itse etävanhempana olen kyllä ehkäisykeskusteluakin käynyt, whatsapissa. On helpompaa kirjoittaa kuin puhua, molemmille varmasti.

Tuo kirjoittaminen onkin hyvä juttu. Voi sanoa tarvittavat asiat ja auttaa nuorta eikä tarvitse nolostua naamatusten jos nolottaa.

Vierailija
17/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikänen se teini on?

Vierailija
18/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tarvi puhua, puhu sinä. Kerrot tiivistetysti vaihtoehdot ja sanot et lisätietoa saa kysymällä. Itse saa päättää eikä tarvi sulle puhua, jos ei tarvitse esim. rahaa ehkäisyn ostoon mutta jotain on käytettävä.

Luultavastihan se jo tietää nuo asiat ja olen samaa mieltä että oot myöhässä jos nyt vasta asioista puhut, kun jo seurustelee. Mutta ei sitä omien lasten kohdalla voi oikein tuuriinkaan luottaa kun on tärkeät asiat kyseessä.

Vierailija
19/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä väkisin. Mutta puhu sen verran, että suosittele sitten kun on ajankohtaista pillereitä tai kapselia (jos tyttö) ja kerro että terkkarin puoleen voi kääntyä.

Lisää vielä, että jos vaan tarvitsee apua, neuvoja tai taloudellista tukea, niin sinun puoleesi voi kääntyä.

Nuoret on fiksuja ja ne tietää paljon.

Vierailija
20/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ei ole tyhmiä. Koulussa opetetaan samat asiat moneen kertaan, terkkarilta voi käydä henkilökohtaisesti kysymässä lisää ja netistä löytää helposti sen tiedon mitä koulun kautta ei saa tai kehtaa kysyä. Ja siinä seksiä harrastamassa on myös toinen osapuoli, joka tietää samat asiat. Jos mamma itse saikin seksivalistuksen Suosikin Dear Ekiltä, nykyään ei todellakaan ole samanlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi