Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muumimuki villitys on mennyt överiksi

Vierailija
29.01.2014 |

Miksi ihmiset huutavat huuto.netissä sairaita hintoja muumimukeista, lautasista jne? Samathan saa kaupasta paljon halvemmalla ja noita erikoismallejakin arabia painattaa nyt jo uudelleenkin. Eli mikä järki koko touhussa. Kallein myynnissä oleva muumimuki/lautas setti maksaa 2700€. Kuka edes haluaa maksaa noin paljon jostain kipoista ja kapoista?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa tuotettua roskaa. Apinoita koijataan nätisti.

Vierailija
2/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mä kerään muumimukeja, mutta käyttöön. Enkä ole ostanut huutonetistä enkä aio ostaakaan. Niin kovin en jotain mukia halua, että maksaisin siitä jollekin trokarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin naurettavaa, että aikuiset naiset oikeen kaupassa tappelee jostain MUKISTA??!! Vittu se on MUKI!!!!!

Vierailija
4/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei voi kun ihmetellä. Eihän noi edes ole antiikkia, vaan uusia pukkaa koko ajan, eikä ne ole edes käsinmaalattuja, vaan koneellista sarjatuotantoa kuin joku lastulevylipasto. Meinasin tukehtua aamukahviini, kun luin että se mun aamukaffemuki on jotain 100 euroa? Täh?

Vierailija
5/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuollainen tuska toisten keräilyistä?

Vierailija
6/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kai se on meille muille, mihin muut ylimääräiset rahansa käyttävät. Jos sinä menet mieluummin vaikka lomalle sillä 2700 eurolla, niin ei sekään kuulu muille, vaikka jonkun mielestä rahan käyttö lomaan voi olla överi-tuhlausta.

Vierailija
7/28 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kaupassa myynnissä olevista mukeista huudeta älyttömyyksiä..ainoastaan niistä vanhemmista, joita ei enään kaupasta saa.

Vierailija
8/28 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 22:40"]

Taidatte olla vaan kateellisia... Meillä kerätään kummallekin lapselle muumi-mukeja ja kokoelmiensa arvo on jo n. 400 eur. ;) Ihan kiva pesämuna tuostakin tulee.

[/quote]

Me kerätään ihan lasten pankkitileille rahaa pesämunaksi. Teidän kannattaa äkkiä myydä ne mukit eteenpäin. Ei ne mukit tulevaisuudessa mitään arvokkaita ole. Se on tämän hetken villitys noiden keräily ja nyt ne vielä saisi kaupaksi. Villitys kun menee ohi (ne menee aina ohi), niin niiden arvo romahtaa.

Vierailija
9/28 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että sanoin äsköisen ihan ystävällisessä mielessä. En ole kateellinen, koska kyllähän munkin olisi mahdollista noita alkaa keräämään, jos kokisin viisaaksi puuhaksi.

Vierailija
10/28 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on mielenkiintosta kun puhutaan että kausimukeja tehdään pieni erä. Kaupathan on täynnä niitä. Kuinka paljon on pieni erä? Hyvä esimerkki tästä on tämä uusin muumimuki, jolla juhlitaan Toven juhlavuotta. "Sitä saa vaan lyhyen aikaa alkuvuodesta!" Ja se on ollut kaupoissa kolme kuukautta... :D Veikkaan että hinnat romahtaisi jos Arabia ilmoittaisi kuinka monia tuhania näitä mukeja tehdäänkään.

Ja kyllä, meilläkin muumimukeja. :D Mielestäni kauniita arkiastioita.

Vierailija
11/28 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:24"]

Mielestäni on mielenkiintosta kun puhutaan että kausimukeja tehdään pieni erä. Kaupathan on täynnä niitä. Kuinka paljon on pieni erä? Hyvä esimerkki tästä on tämä uusin muumimuki, jolla juhlitaan Toven juhlavuotta. "Sitä saa vaan lyhyen aikaa alkuvuodesta!" Ja se on ollut kaupoissa kolme kuukautta... :D Veikkaan että hinnat romahtaisi jos Arabia ilmoittaisi kuinka monia tuhania näitä mukeja tehdäänkään.

Ja kyllä, meilläkin muumimukeja. :D Mielestäni kauniita arkiastioita.

[/quote]

Tämä totta. Mukeja, joita valmistetaan muka tosi pieni erä, myydään YMPÄRI SUOMEN joka ikisessä pikkuliikkeessä, isossa marketissa, niitä voi tilata suoraan tehtaalta jne. Olis kyllä mielenkiintoista tietää, kuinka monta kymmentätuhatta (vai enemmän) niitä "pienen erän" mukejakin valmistetaan.:D

Todellakin: myykää, hyvät mammat, ne mukit nyt äkkiä pois! Niiden arvo on mitätön ehkä jo muutaman kuukauden päästä. Ei nämä villitykset koskaan kauan kestä. Muumimukit ei ole mitään tulevaisuuden antiikkia:D

Vierailija
12/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, mutta syyllinenhän on Arabia itse.  Luulen että tämä Tove muki villitys ym. liiallinen muumimukien tuotanto johtaa Arabian tuotannon romahtamiseen ehkäpä koko toiminnan loppumiseen.  Liiallinen ahnehtiminen ja nykyiset markkina tilanteet eivät ole Suomessa tällaiselle toiminnalle kenellekkään suotuisia. Maltillisuus ja asiakas tyytyväisyys ennen kaikkea ovat plussaa.

Vierailija
13/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Arabia ajaa itteensä alas tällaisella toiminnalla.  Toivottavasti huomaavat ennen kuin koko lafka kaatuu.

Vierailija
14/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monikohan on itse piirtänyt ne rillit siihen mukiin? Eihän se vaadi kuin muutaman euron keramiikkatussin ja lämpimään uuniin vartiksi.

Vierailija
15/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnatkin ovat nousseet Arabialla lukemiin, ilman merkittäviä uudistuksia.  Kaikki tuotteet samaa paksua posliinia vai mitälie savea ja mallit samoja vain kuviointi muuttuu. Luulen että ihmiset hintatietoisina siirtyvät muille tuottajille.  Itse ainakin olen tehnyt tällaisen päätöksen.

Vierailija
16/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo enne sentään tehtiin ohuita ja muodoltaan kauniita kuppeka,kuten kultaraita, myyrna ja singapore.  Nyt on kaikki samaa tasapaksua tötteröä, vain kuvitus ja väri muuttuvat. 

Vierailija
17/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalleimmat mukit ja kausimukit saavat lisää arvoa ajan kanssa, ja monista on tullut keräilyharvinaisuuksia, jos niitä on tehty vaikkapa vain pieni erä. Yksi tuhlaa muotilaukkuihin, toinen taidemaalauksiin ja kolmas astioihin. Ei se sen suurempaa matikkaa ole. Ja ei kupin arvoon liitykään se että se on jossain hinkuintiassa valmistettu, vaan ikä ja rajallinen saatavuus.

Vierailija
18/28 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla vaan kateellisia... Meillä kerätään kummallekin lapselle muumi-mukeja ja kokoelmiensa arvo on jo n. 400 eur. ;) Ihan kiva pesämuna tuostakin tulee.

Vierailija
19/28 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen huomannut tämän muumivillityksen loppuneen monien keräilijöiden osalta. Monet myyvät mukejansa - monet poistaneet niistä tarrat ja arvo heti vähäisempi. Nythän ei enää tehdä Suomessa niitä mukeja ja tämä vähentää uusien mukien arvoa. Nättejähän ne toki ovat.

Vierailija
20/28 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia rahastaa "sijoittajia", joiden on pakko ostaa joka ikinen uusi muumimuki ja monena kappaleena. Se on aivan oikein. Normikuluttaja hyötyy, koska aian on uusia ja erilaisia kuvia tarjolla esimerkiksi lahjoiksi.  

Se aika on ohi, jolloin tavalliset perheenäidit keräsivät koko sarjaa. Jokaisen uuden mukin keräävät enää  spekulantit, jotka eivät itse niitä käytä. Näkee siitä, miten moni mukeja netissä myyvistä ei ole pesty hintalappua pois. Näiltä rikastuminenmielessä tavaraa haalivia Nipsuilta  pitääkin ottaa rahat pois, kuten Arabia osaa. Jokainen, joka pitää hintalaput mukeissaan, on tämän kohtelun ansainnut.