Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedoksi teille tekoturkkeja/-kauluksia käyttävät!

Vierailija
29.01.2014 |

Suuri osa "tekoturkiksista" on peräisin kissoista ja koirista Kiinasta ja siitä syystä että valmistus niistä on halvempaa kuin synteettisistä materiaaleista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse erota tekoturkista oikeasta? Aika helppoa kyllä.

Vierailija
2/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takin kaulus on korkeintaan jonkun pehmolelusta. Tai sitten Kiinassa kissatkin on muovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa tosiaankaan tästä ole medioissa? Minä olen kuullut asiasta ekan kerran jo viitisen vuotta sitten ja viimeksi oli juttua viime viikolla - kuvien kera :(

Ja juu, ette te sitä erota onko se tekoturkiskaulus kissasta tai pehmolelusta...

ap (ulkomailta)

Vierailija
4/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä erotan. Tekonahkaa taas on joskus vaikea erottaa nahasta.

Vierailija
5/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä yksi linkki ennen kuin joku alkaa huutamaan lähdetietojen perään. Olen lisäksi nähnyt aiheesta TV-dokumentteja. Lukekoon ken saksaa ymmärtää niin asia selviää..

http://www.bild.de/news/ausland/felle/fuer-muetzen-katzen-geschlachtet-34100378.bild.html

Vierailija
6/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä totta! Suurin osa ns. tekoturkiksista on aitoa koiran tai kissan turkista joka nyljetty elävästä eläimestä. Kiinassa näiden turkisten käsittely tekoturkiksen näköiseksi on suuri business.

Vierailija
8/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:39"]

Ikävä kyllä totta! Suurin osa ns. tekoturkiksista on aitoa koiran tai kissan turkista joka nyljetty elävästä eläimestä. Kiinassa näiden turkisten käsittely tekoturkiksen näköiseksi on suuri business.

[/quote]

Kyllä näin on, itsekin olen tiennyt tuon jo vuosia. Sitäpaitsi onhan tekoturkis melko aidon tuntuista, pehmeää.

Vierailija
9/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilijalanjälkeä pienentääkseni minun turkikset ovat aitoja.

Vierailija
10/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:32"]

Eikö Suomessa tosiaankaan tästä ole medioissa? Minä olen kuullut asiasta ekan kerran jo viitisen vuotta sitten ja viimeksi oli juttua viime viikolla - kuvien kera :(

Ja juu, ette te sitä erota onko se tekoturkiskaulus kissasta tai pehmolelusta...

ap (ulkomailta)

[/quote]

Jos on sokea eikä ole tuntoaistia, ei varmaan erotakaan. TOki monet halvat TURKISkaulukset tai -somisteet voivat olla peräisin ties mistä, mutta tekoturkis on peräisin öljytynnyristä.

Vierailija
11/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:42"]

[/quote]

Kyllä näin on, itsekin olen tiennyt tuon jo vuosia. Sitäpaitsi onhan tekoturkis melko aidon tuntuista, pehmeää.

[/quote]

Joo, akryylineuleetkin on pehmeitä, mutta ei ne silti villaa ole, eikä niitä ole vaikeaa erottaa villasta.

Vierailija
12/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Joo, akryylineuleetkin on pehmeitä, mutta ei ne silti villaa ole, eikä niitä ole vaikeaa erottaa villasta.

[/quote]

Erottaa tai ei mutta kun kyse on siitä, että aitoja turkkeja myydään keinoturkkeina! Tajuatko?

Vierailija
13/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä mielikuvitusta. :D :D

Täytyy olla aika idiootti jos ei erota tekoturkista aidosta karvasta...

Vierailija
14/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä suunnalla maailmaa syödä noita eläimiä? On siis varsin monikäyttöistä ja eettistäkin, kun lihakin menee hyödyksi.

Vierailija
15/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Erottaa tai ei mutta kun kyse on siitä, että aitoja turkkeja myydään keinoturkkeina! Tajuatko?

[/quote]

Kyse on siitä, että aitoa turkista ei voi sekoittaa keinoturkikseen, koska ne näyttävät ja tuntuvat ihan erilaisilta, aivan kuin akryyli ja villa tuntuvat ihan erilaisilta. Tajuatko?

Vierailija
16/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hitto! en tiennyt, ja olen ilmeisesti jonkin asteinen aistivammainen kun olen aina ihan vakuuttunut että joku turkislisäke on aitoa kunnes sitten tarkistan lapusta, että onkin teko sellaista. Paitsi että, nyt siis ovatkin ilmeisesti oikeita... Pahus, just ostin pienimmälle ihanan talvitakin alesta, jossa (teko)turkiskaulus. 

Kertokaa miten erotan aidon feikistä?!

Vierailija
17/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä karvaa itsessään erota feikiksi, niin kaivaudu jostain kohtaa niiden karvojen juureen. Jos ne ovat kiinni jonkinlaisessa kudoksessa, niin ihan satavarmasti on tekoturkis kyseessä. Tuskin ne nyt sentään eläimestä nyhtävät pelkkiä karvoja irti, ja sitten ompelevat ne yksi kerrallaan kankaaseen kiinni. Jos sen sijaan löytyy nahkan oloinen pohja, jossa ne karvat ovat kiinni, niin sitten olisin huolissani. 

Vierailija
18/18 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyse on siitä, että aitoa turkista ei voi sekoittaa keinoturkikseen, koska ne näyttävät ja tuntuvat ihan erilaisilta, aivan kuin akryyli ja villa tuntuvat ihan erilaisilta. Tajuatko?

[/quote]

Onko sinusta oikein, että aitoa turkista markkinoidaan keinoturkiksena, koska "kaikkihan sen joka tapauksessa erottaa"? OK. Sovitaanko sitten niin, että hevosenlihaa saa markkinoida naudan vähärasvaisena lihana?

Ihmisten tyhmyys tällä palstalla on joskus uskomatonta.

Ja kyllä, tuo ap:n aloitus pitää paikkansa. Mulle ihan sama, en käytä mitään keinoturkiksina myytäviä tuotteita muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi