Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

töihin pitkät sairasloman jälkeen.Kokemusia/neuvoja?

Vierailija
29.01.2014 |

Olen ollut 3kk poissa ja nyt pitäisi palata takaisin ja se jo pelottaa etukäteen kamalasti. Mitä tehdä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lisää saikkua..

Vierailija
2/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:57"]

Hae lisää saikkua..

[/quote]

en saanut lisää saikkua vaikka itkin lääkärissä. Nyt lääkärin jälkeen menin nukkumaan takaisin kun väsytti niin paljon. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa mennä töihin kuuden päivän sairausloman jälkeen, perjantaina. Käyn kyllä huomenna lääkärissä, jos saisin lisää.

Eikö teillä ole "varhaisen välittämisen malli" käytössä? Noin pitkän sairausloman aikana pitäisi esimiehen olla kyllä yhteydessä työntekijään.

Vierailija
4/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:02"]

Minua ahdistaa mennä töihin kuuden päivän sairausloman jälkeen, perjantaina. Käyn kyllä huomenna lääkärissä, jos saisin lisää.

Eikö teillä ole "varhaisen välittämisen malli" käytössä? Noin pitkän sairausloman aikana pitäisi esimiehen olla kyllä yhteydessä työntekijään.

[/quote]

Ei ole esimies tai työterveys ollut yhteydessä. Mikä vähän lääkäriänikin ihmetytti. 

Pitää mennä kokeilemaan työelämää ja jos en pärjää työssä niin miettiä jotain muuta ratkaisua. 

ap

Vierailija
5/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei oikea ketju avautua, mutta avaudun kuitenkin. Miksi työnantajan pitää hoitaa ihmisten verojen tilitys, ulosotot, eläkeasiat, sairaudet, kuunnella kaikki avioeromurheet, liian pieni palkka -narinat, masennusjutut???? Ottakaa, ihmiset, itseänne niskasta kiinni! "Saikku", voiko vastenmielisempää sanaa olla! Enkä nyt tosiaan tarkoita haukkua niitä, jotka ovat oikeasti sairaita, esim. syöpä tms. Vaan juuri noita yhden saikkupäivän hakijoita. Tajuatteko mitä tuo työnantajalle maksaa?? Jeesus, että taas alkoi ottaa pannuun.

Vierailija
6/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:26"]

Ehkä ei oikea ketju avautua, mutta avaudun kuitenkin. Miksi työnantajan pitää hoitaa ihmisten verojen tilitys, ulosotot, eläkeasiat, sairaudet, kuunnella kaikki avioeromurheet, liian pieni palkka -narinat, masennusjutut???? Ottakaa, ihmiset, itseänne niskasta kiinni! "Saikku", voiko vastenmielisempää sanaa olla! Enkä nyt tosiaan tarkoita haukkua niitä, jotka ovat oikeasti sairaita, esim. syöpä tms. Vaan juuri noita yhden saikkupäivän hakijoita. Tajuatteko mitä tuo työnantajalle maksaa?? Jeesus, että taas alkoi ottaa pannuun.

[/quote]

Eli esim. flunssassa pitää mennä töihin?

Vierailija
7/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse työterveyslääkäriin tai omaan lääkäriisi yhteyttä ja selvitä sitä kautta mahdollisuutta osa-aikaiseen sairauslomaan. Näin työhön paluu ei olisi niin rankkaa aluksi vaan se tapahtuisi hiljalleen.

Tuota varten sitten tehdään suunnitelma minkälaisella työajalla palaat ja muokataanko ehkä työtehtäviä tuoksi ajaksi. Suunnitelma siis tehdään yhdessä työterveyshuollon ja esimiehen kanssa.

Ihmettelen kyllä kovasti että lääkäri on passittamassa sua töihin täydellä työajalla noin pitkän sairausloman jälkeen. Tosin riippuu varmaan siitä miksi olet ollut sairaslomalla. Meillä ainakin selkävaivaiset ja uupumuksen vuoksi sairaslomalla olleet ovat palanneet nimen omaan ensin osa-aikaisesti.

Vierailija
8/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:26"]

[/quote]

Käsittääkseni ap on ollut "saikulla" 3 kuukautta, ei yhtä päivää.

Ja minä olen tuo, joka on ollut viikon saikulla. Kun menin viikko sitten lääkäriin, hän oli todella vihainen, miksi olen ollut töissä, kun olen ollut sairas.

Vierailija
9/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en "kiroaa" tee enää yhtään hyväntekeväisyyttä työnanatajalle. Nuorena olin aina töissä ja kipeänä myös kun en uskaltanut hakea sairaslomaa työnanatajan takia. Nyt kärsin siitä suoraselkäisyydestäni.

ap

Vierailija
10/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yli vuoden pois. Sain onneksi palata osa-aikatöihin, väliin sekin tuntuu liian rankalta. Kokopäivätöihin palaaminen ei olisi onnistunut.

Vierailija
11/11 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:31"]

Ota itse työterveyslääkäriin tai omaan lääkäriisi yhteyttä ja selvitä sitä kautta mahdollisuutta osa-aikaiseen sairauslomaan. Näin työhön paluu ei olisi niin rankkaa aluksi vaan se tapahtuisi hiljalleen.

Tuota varten sitten tehdään suunnitelma minkälaisella työajalla palaat ja muokataanko ehkä työtehtäviä tuoksi ajaksi. Suunnitelma siis tehdään yhdessä työterveyshuollon ja esimiehen kanssa.

Ihmettelen kyllä kovasti että lääkäri on passittamassa sua töihin täydellä työajalla noin pitkän sairausloman jälkeen. Tosin riippuu varmaan siitä miksi olet ollut sairaslomalla. Meillä ainakin selkävaivaiset ja uupumuksen vuoksi sairaslomalla olleet ovat palanneet nimen omaan ensin osa-aikaisesti.

[/quote]

Lääkärin mukaan toivun niin hyvin. Teen muuten osa-aikaista työtä jo nytkin. Eli en ehkä olisi oikeutettu osa-asika rahaan jos saan jo pientä korvausta kelalta.

Minun pitää kuulemma ensin palata töihin ja sitten ottaa yhteys itse työterveyshuoltoon ja kertoa miten menee töissä. Työterveyden olisi pitänyt kuulemma jo 2kk jälkeen ottaa minuun yhteyttä. Mitään ei ole kuulunut. En tiennyt tätä. Työssäni on vielä niin paljon muistettavaa. Olen ihan pihalla kun menen töihin takaisin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi