Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1-luokkalaiset menee pilkkimään Helsingissä

Vierailija
29.01.2014 |

Näin kerrottiin koluluta. Eväät mukaan ja lämmintä päälle. Olen vähän ihmeissäni kun meillä on lapsille opetettu että jäälle mennään vaan naskalit kaulassa, kelluttava reppu selässä ym. En nyt varsinaisesti pelkää että jää pettää (tai vaan vähän ;)) mutta siis meidän turvallisuusvalistus valuu hukkaan. Vähän kuin menisivät pyöräretkelle ilman kypäriä. Mitä tuumisit itse? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että menevät pilkille. Kaulalla roikkuvat terävät naskalit voivat kyllä olla vaaratekijä tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
2/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää pipoa ja ole iloinen, että retkeilevät! Teräsjäätä on tällä hetkellä ainakin 30cm ja jää kestää autolla ajoakin! Lapsille voi opettaa myös, että eivät saa milloinkaan mennä jäälle ilman luotettavan aikuisen lupaa. Tämä aikuinen arvioi sitten naskalien ja muiden turvavälineiden tarpeellisuutta. Minä en vie lapsia jäälle, jos yhtään epäilen jään kestävyyttä. Nyt en epäile, eikä lapsesi opettajakaan. Toivota lapsellesi hauskaa pilkkiretkeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vanha perinne, kyl ne tietää mitä tekee. Älä huoli

Vierailija
4/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ap kysyy muiden mielipidettä ja kun ei saakaan tukea omalleen, niin rupeaa alapeukuttamaan? 

Vierailija
5/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin aika huolissani lasten pukeutumisesta. Niin surkeissa vaatteissa näkee pikkukoululaisia kulkevan. Toivottavasti kaikilla on asianmukaiset vaatteet.

Vierailija
6/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naskaleista on hyötyä vain jos niitä osaa käyttää oikein. Ala-astelaisilla niistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Nyt paikalla on varmasti tarpeeksi aikuisia vahtimassa tilannetta ja tarvittaessa onkimassa pilkkijöitä ylös, mikäli jää sattuu pettämään.

Vierailija
7/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:44"]

Mitä tuumisit itse? 

[/quote]

Tuumisin, että kiva kokemus, meillä kun ei harrasteta pilkkimistä. Mitäs muuten AP olet mieltä jääteistä? Me ajateltiin tänä vuonna kerrankin lähteä käymään talvella Hailuodossa (saarikunta Oulun edustalla) kun ei olla ikinä vielä menty sinne jäätietä pitkin.

Vierailija
8/8 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:10"]

Naskaleista on hyötyä vain jos niitä osaa käyttää oikein. Ala-astelaisilla niistä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Nyt paikalla on varmasti tarpeeksi aikuisia vahtimassa tilannetta ja tarvittaessa onkimassa pilkkijöitä ylös, mikäli jää sattuu pettämään.

[/quote]

Paitsi, että ei sieltä ketään tarvii mihinkään onkia, jos ei nyt kukaan avantoon hyppää. Jääpeite on nyt paksu ja kantava, luntakaan ei juuri ole, eli paksuuntuu koko ajan vain. Tuskin ne ekaluokkalaiset kovin kauas rannasta kävelevät minnekään avomerelle päin... Enkä usko myöskään, että ihan tuntitolkulla kökkivät paikoillaan, eli eiköhän ne pärjää ihan tavallisella, lämpimällä talvivarustuksella.