Ostan jouluruuat vasta joulun jälkeen.
Jolloin ruuat on punalaputettuja ja 30-60% alennuksessa. Säästän helposti 150 euroa. Kinkkujakin saa pilkkahinnalla. Viime vuonna harmaasuolattua kinkkua sai 0.50 eurolla kilo joulun jälkeen kun muuten ne maksaa 5-7 euroa kilo ennen joulua.
Kommentit (12)
Ok. Mitä tarjoat sitten perheellesi jouluna?
Jouluruoka maksaa saman verran kuin muukin ruoka. Ja paljon voi säästää tekemällä laatikot ym. itse.
Mä olen usein katsellut joulun jälkeen, yksinasujana kun se ja sama milloin söisin rosollia, kinkkua ja lanttulaatikkoa. Vaan meillä päin ei vain jää laputettavaksi näköjään.
Olen sitten ollut ilman jouluruokia vuosikaudet.
Joku 400 g maksalaatikko maksaa nykyään 3 euroa. Joulun jälkeen saa helposti alle 2 euron. Syödään tavallista ruokaa jouluna.
Ei tässä ole varaa ostella kalliita ruokia ennen joulua. Huono palkkakin vielä.
Jouluna on lanttulaatikkoa, perunaa, silliä ja salaattia varmasti. Kinkun luultavasti korvaa vaikka lihapullat. Kinkun ostan kun joulun jälkeen tarjouksessa. Paistan ja kun pilkon pakastimeen sen niin riittää moneksi aikaa aterioihin. Toki osan jätän syötäväksi. Yksin asuvana ei väliä minä päivänä joulukinkkua leikkaan aterialle ja hyvin pienituloisena mieluusti säästän tuossakin kohtaa.
Minä taas aloitan hyvissä ajoin joulun ruokaostokset. Kinkku ja laatikot on jo pakasteessa, ensi viikolla ajattelin graavilohta laittaa teketymään pakasteeseen. Sienisalaatti vaan täytyy ostaa lähempänä joulua, muuta minun yksinäisen pitkäaikaistyöttömän joulupöytään ei kuulu. Ostin tarkoituksella ison kinkun, koska on kilohinnaltaan halpaa. Voi sitten pitkin kevättalvea syödä.
Syön jouluna pizzaa ja juon olutta ja vietän kalsarikänni joulua tällä palstalla.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Meinasin tulla kehumaan, ,uinka fiksu olet, mutta sitten näin, että syöt kinkkua.
Possuparkojen kuolinkamppailu kestää 20 minuuttia, koska jo muutaman vuoden ajan ne on kaasutettu hengiltä. Siitä johtuu, että possun liha maistuu pahalle, koska se on stressilihaa.
Ei ole HK:kaan enää oaikoihin ollut entisensä 🐷💚🐖💚
Olen syönyt jo pari kertaa hyvää jouluruokaa. Paitsi kinkkua. Siitä en tykkää.
( )