Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kateellinen etätyöntekijöille.

Vierailija
23.10.2020 |

Miksi en lukenut alaa, missä voisin etäillä villasukat jalassa täällä kotona? Nyt ei ole rahaa opiskella kun lainat painaa päälle plus olen jo vanha. Pakko olla töissä alalla missä sairastumisen riski todella iso. Ja siis kaiken sairastamisen, ei vain koronan. Kyllä pännii. Sanokaa ettei se ole niin kivaa miltä kuulostaa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus olen niin poikki kaikkeen juoksemiseen, kun ei kerkiä edes kahvikuppia töissä juoda, saatikka syödä, on sitten yö tai päivä. Kotona voisin siinä koneen ääressä hitaasti nauttia sitä aamukahvia ja venytellä vielä yöunia pois. Lueskella jotain asiakkaiden sähköposteja. (Omat sähköpostini ovat zalandon mainoksia) Laittaa päivällä ruuan uuniin. Mutta ei pyörällä on tonne sateeseen kakkailmaan painettava on sitten kesä tai talvi tai yö tai aamu. Pffff.. Ja niin ahdistaa se ihmispaljous kun haluaisin vaan hiiviskellä kotona.

Ja sitten jossain vaiheessa kotia, jossa ne saakutin kotityöt odottaa.

Saisinpa edes kunnon palkkaa.

Ap

Sulla on aika ruusuinen kuva etätyöstä.

Vierailija
22/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus olen niin poikki kaikkeen juoksemiseen, kun ei kerkiä edes kahvikuppia töissä juoda, saatikka syödä, on sitten yö tai päivä. Kotona voisin siinä koneen ääressä hitaasti nauttia sitä aamukahvia ja venytellä vielä yöunia pois. Lueskella jotain asiakkaiden sähköposteja. (Omat sähköpostini ovat zalandon mainoksia) Laittaa päivällä ruuan uuniin. Mutta ei pyörällä on tonne sateeseen kakkailmaan painettava on sitten kesä tai talvi tai yö tai aamu. Pffff.. Ja niin ahdistaa se ihmispaljous kun haluaisin vaan hiiviskellä kotona.

Ap

Kyllä etätyöläistäkin odottaa kotona kotityöt, ja niitä tulee enemmän kuin muualla työskentelevälle, koska kaikki tiski ja siivo syntyy sinne kotiin. Lisäksi ne ovat siinä silmien alla koko päivän eikä niitä voi hetkeksikään unohtaa, toisin kuin työpaikalla ollessa. Eikä niitä siivoa kukaan muu kuin sinä. Työpaikalla käy sentään siivooja! Kun siirtyy vapaa-ajalle, töitä on vaikea unohtaa, kun nekin pyörivät silmissä myös ilta-aikaan (ellei ole niin onnekkaassa asemassa että olisi erillinen työhuone kotona).

Kyllä tässä paljon on huonoja puolia.

Jos haluaisit rauhallisen aamuhetken, mikset alkaisi mennä aikaisemmin nukkumaan ja myös herätä aikaisemmin? Voisit lukea vaikka päivän lehteä aamukahvia juodessasi. 

t. 14

Ja kun siirtyy työajalle, harrastuksia on vaikea unohtaa, kun nekin pyörivät silmissä myös päiväsaikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rauhallinen aamukahvi koneen äärellä xDD

Vierailija
24/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sähköposteja lukien, todella rentouttavaa.

Mieluummin herään vaikka tuntia aiemmin ja käytän sen rennon aamukahvihetkeni lehteä lukien tai vaikka jotain hömppävideoita katsellen.

Vierailija
25/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä etätyöläistäkin odottaa kotona kotityöt, ja niitä tulee enemmän kuin muualla työskentelevälle, koska kaikki tiski ja siivo syntyy sinne kotiin. Lisäksi ne ovat siinä silmien alla koko päivän eikä niitä voi hetkeksikään unohtaa, toisin kuin työpaikalla ollessa. Eikä niitä siivoa kukaan muu kuin sinä. Työpaikalla käy sentään siivooja! Kun siirtyy vapaa-ajalle, töitä on vaikea unohtaa, kun nekin pyörivät silmissä myös ilta-aikaan (ellei ole niin onnekkaassa asemassa että olisi erillinen työhuone kotona).

Jos haluaisit rauhallisen aamuhetken, mikset alkaisi mennä aikaisemmin nukkumaan ja myös herätä aikaisemmin? Voisit lukea vaikka päivän lehteä aamukahvia juodessasi. 

t. 14

Olen siis hoitoalalla. Ja nousenkin esim aamuisin noin 1,5h ennen töihinlähtöä, jotta saan olla rauhassa hetken mutta ei se lystiä ole klo 04 aamuyöllä. Työmatkaan menee noin 30min. Illalla töihin mennessä olen tietenkin jo hereillä, mutta se koko päivä ahdistaa kun tietää, että illalla joutuu töihin. Mieheni tekee etätöitä ja olen kyllä kateellinen, heräilee 8.30 ja siitä pikkuhiljaa palaveriin tai johonkin. Välillä kuulen kun pelailee jotain änäriä niiden "spostien ja puheluiden" välillä. Ja siis vuorotyöstä johtuen tiedän tämän kun olen kotona ihmeaikoihin. Ihmettelee sitten kun en jaksa raahautua jonnekin lenkille työpäivän jälkeen Olisi joskus kiva vaihtaa osia edes viikoksi.

Ap

Vierailija
26/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhana on vielä lainoja? Jos sairastuu tai käy työ niin uuvuttavaksi niin pitäisi olla velaton että loppuajan pärjää eläkeikään asti vaikka työttömänä. On vain yksi elämä enkä aio raataa loppuun asti kun eläkeikäni voi nousta 68 asti. Ennemmin karsin kaiken turhat kulut pois kuin raataisin kamalassa työssä jaksamisen rajamailla. Kulutuskin vähenee työttömänä. Jos ei ole päihde-ja/ tai peliriippuvaisuus ongelmia niin työttömänä pärjää ihan ihan ok. Jos on turhaa tai liikaa omaisuutta niin myy pois. 

Vierailija
27/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka teette etätyötä niin mikä ammatti/koulutus teillä on?

Vierailija
28/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa yhtään mihinkään avokonttoriin kuuntelemaan kälättäviä ämmiä!

Saan nukkua puolitoista tuntia pidempään kun ei tarvitse mennä suihkuun, pukea ja meikata eikä työmatkaan mene yli tuntia bussi-metroyhdistelmällä. Herään, laitan kahvin kiehumaan ja käyn säässä kuin säässä vartin pikkulenkin. Katselen aamuteeveen uutiset ja aloitan työpäivän. Lopettelen neljän maissa ja lähden pidemmälle lenkille/salille/ jumppaan/ uimaan. Työteho on kasvanut huimasti ja niin on oma jaksaminen ja vireystaso

Vierailija
29/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin etätyö on kyllä täysin 100% luksusta. Tauot on oikeasti taukoja, kun etänä ei kukaan voi tulla puhumaan työasioita. Ruokatauko on oikeasti omaa aikaa eikä taas vain projekteista puhumista. Työn ohessa voi pestä pyykit ja tiskit, ja palaveria kuunnellessa pyyhkiä pölyt. Aamulla saa aamupalaa syödä rauhassa kun ei tarvitse käyttää aikaa meikkaamiseen ja työmatkaan. Työaika päättyy kun suljen koneen, eikä kukaan voi vielä tarttua hihaan matkalla ulos. Olen 7kk aikana laihtunut 6kg kun voi syödä omia ruokia, ja on aikaa esim hauduttaa keittoja työajalla. Koti on koko ajan siisti ja hohtavan puhdas. Meidän firmassa ei mitään kevyttä hauskaa smalltalkia harrasteta muutenkaan, joten mitään kivaa ei ole jäänyt pois.

Sori, en löydä mitään negatiivista.

Vierailija
30/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rrrrakastan etätöitä! Työni on sellaista ettei kukaan vahdi milloin olen online, kunhan päivän työt tulee tehtyä niin kenelläkään ei ole mitään valittamista tai sanomista. Tämä tarkoittaa että voin nukkua aamulla siihen saakka kunnes herään luonnostaan ilman herätyskelloa, nauttia rauhassa aamupalaa ja kahvia, löntystellä työhuoneeseen avaamaan läppärin supermukavissa kotivaatteissa. Tehtävien välissä voin hoitaa kotijuttuja pois alta, pyykkikone vaikka pyörimään. Niin töiden päätyttyä voi aidosti rentoutua ja nauttia kotona olemisesta ja avomiehen seurasta ilman mitään ylimääräisiä arjen askareita. Ja työpäivän aikana voi muutenkin aina välillä chillailla avokin kanssa, tai käydä lenkillä välissä, yleensä otan puolessa välissä päivää 20 min venyttely/joogasessionkin mikä virkistää läppärin ääressä kököttämisen välissä todella paljon!

Kaikki tämä ja olen nyt tehokkaampi kuin toimistolla aikoinaan, kun siellä työskennellessä tuli aina joku häiritsemään tai oli jotain jonninjoutavia turhanpäiväisiä kokouksia, puhumattakaan siitä että saan helposti päivän työt tehtyä 3-4 tunnissa joten toimistolla piti aina venyttää niitä töitä ettei tarvitsisi puolta päivästä esittää kiireistä vaikka oikeasti ei enää ollut mitään tehtävää mutta ei olisi tullut kuuloonkaan että joku lähtisi toimistolta aikaisin joka päivä kotiin.

Olen myös introvertti enkä kaipaaa YHTÄÄN toimiston ”sosiaalisia” kanssakäymisiä. Saan viettää entistä enemmän aikaa avomieheni seurassa, ja hän on sielunkumppanini ja paras kaverini, jonka seura on ihaninta mitä tiedän.

Toivon ja rukoilen ettei minua enää koskaan kutsuta takaisin toimistolle!

Vierailija
31/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

t. 14

Olen siis hoitoalalla. Ja nousenkin esim aamuisin noin 1,5h ennen töihinlähtöä, jotta saan olla rauhassa hetken mutta ei se lystiä ole klo 04 aamuyöllä. Työmatkaan menee noin 30min. Illalla töihin mennessä olen tietenkin jo hereillä, mutta se koko päivä ahdistaa kun tietää, että illalla joutuu töihin. Mieheni tekee etätöitä ja olen kyllä kateellinen, heräilee 8.30 ja siitä pikkuhiljaa palaveriin tai johonkin. Välillä kuulen kun pelailee jotain änäriä niiden "spostien ja puheluiden" välillä. Ja siis vuorotyöstä johtuen tiedän tämän kun olen kotona ihmeaikoihin. Ihmettelee sitten kun en jaksa raahautua jonnekin lenkille työpäivän jälkeen Olisi joskus kiva vaihtaa osia edes viikoksi.

Ap

Vaikuttaa siltä, että haasteesi eivät johdu pelkästään siitä että et voi tehdä etätöitä. Vuorotyö ja sen mukanaan tuoma epäsäännöllinen vuorokausirytmi vaikeuttavat elämää huomattavasti, ja arvaan että hoitoalalla on varsinkin tällä hetkellä erityisen raskasta.

Oletko pohtinut alan vaihtoa? (Anteeksi jos mainitsit tästä jo, en jaksa lukea ketjua uudestaan.)

Vierailija
32/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on hyvät ja huonot puolet. Kotona olo on monella tapaa rennompaa, mutta pidemmän päälle yksinäistä jopa introvertille. Työpäivän ja vapaa-ajan välillä ei ole kunnollista siirtymää ja itsellä ainakin työasioista irrottautuminen tuntuu etänä ollessa vaikeammalta. Parasta olisi jos voisi olla pari päivää viikosta toimistolla ja loput etänä. 

Ei pidä paikkaansa. En kaipaa kenenkään seuraa, yksinolo on ihmisen parasta aikaa. Työajan jälkeen lyön koneen kiinni ja siirryn sujuvasti vapaa-aikamoodiin eikä työt tule mieleenkään ennen aamua.

Näin on varmasti sinun kohdallasi, mutta ei voi sanoa etteikö jonkun toisen kokemus samasta asiasta pitäisi paikkaansa myös. Hyvä sulle jos ei työt tule ennen aamua mieleen. Riippuu varmasti tosi paljon siitäkin kuinka kuormittavaa, stressaavaa ja paineista oma työ on. Itselläni on näin, ja silloin olis kyllä helpompi päästä vapaa-aikamoodiin, kun saisi konkreettisesti lähteä työpaikalta. 

Vierailija
33/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 maisterintutkintoa ja 15 vuoden työkokemus alalta

Kommentoija nro 30

Vierailija
34/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sähköposteja lukien, todella rentouttavaa.

Mieluummin herään vaikka tuntia aiemmin ja käytän sen rennon aamukahvihetkeni lehteä lukien tai vaikka jotain hömppävideoita katsellen.

Tämä. Minä olen tehnyt vuosia etätöitä, enkä todellakaan lue aamukahvia hörppiessäni työsähköposteja! Pyrin lukemaan lehteä tai jotain rauhoittavaa ja lataavaa sisältöä, jotta jaksan sitten ruveta kahlaamaan niitä sähköposteja läpi ja keksimään ratkaisuja niissä kerrottuihin, mitä visaisimpiin ongelmiin.

Ap, kerrot olevasi hoitoalalla. Luultavasti et pysty kuvittelemaan, kuinka stressaavaa työsähköpostien lukeminen voi olla ihmiselle, joka on esim. vastuullisessa toimistotyössä (nämä ovat usein niitä joita ns. saa tehdä etänä, koska tärkeintä on työn tulos eikä siihen käytetty aika). Hoitoalan työ on varmasti myös äärimmäisen raskasta, ja arvostan kovasti sen tekijöitä. Voi kuitenkin olla, etteivät nämä muutkaan työt ihan niin mukavia ja stressittömiä ole kuin vaikutat kuvittelevan.

t. 14

Vierailija
35/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

t. 14

Ap

Vaikuttaa siltä, että haasteesi eivät johdu pelkästään siitä että et voi tehdä etätöitä. Vuorotyö ja sen mukanaan tuoma epäsäännöllinen vuorokausirytmi vaikeuttavat elämää huomattavasti, ja arvaan että hoitoalalla on varsinkin tällä hetkellä erityisen raskasta.

Oletko pohtinut alan vaihtoa? (Anteeksi jos mainitsit tästä jo, en jaksa lukea ketjua uudestaan.)

Olen pohtinut, mutta tällä hetkellä esim opiskelu on mahdotonta. Enkä oikein edes tiedä mitä haluaisin tehdä. Villasukkia kutomallakaan ei elä.

Ap

Vierailija
36/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollisuus kouluttautua toiselle alalle? Etätyöt on totta tosiaan parantanut elämänlaatuani aivan hurjasti, uskon että saan lisävuosia elämääni tämän ansiosta. Etätöissä ei oikeastaan ole huonoja puolia minun mielestä. Pidän kollegoistani kyllä, mutta ei minulla heitä ikävä ole ja tapaammekin noin kerran kuussa after workien merkeissä.

Vierailija
37/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kauppatieteiden maisteri, varmasti moni kaupallisella alalla voi helposti tehdä etätyötä oli tutkinto mikä tahansa. 

Vierailija
38/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AMK-insinööri.

Vierailija
39/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaan ei ole ollut enää oikeutta. Yritäpä soittaa että olen kipeänä niin sanotaan että kai sä nyt aina etänä voit olla.

Vierailija
40/59 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kans molemmat etätöissä.

Pakko sanoa että välillä aina sama naama tympii.

Aina kotiruokaa lounaaksi, aina sama lounasseura.

Persuukset leviää ja niska jumittuu kun ei tule hyötyliikuntaa eikä tule pidettyä taukoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi