Miten näin moni voi tehdä etätöitä?
Tuntuu, että tämä palsta on täynnä etätyöntekijöitä. Jokaiseen aloitukseen vastaus, että teen etätöitä, ihan sama mikä kysymys kyseessä. Vai palstailetteko vaan, ettekä tee niitä töitänne? Esim just lapsia ei keretä hoitaa, on niin kiire, mutta täällä kuitenkin ollaan. Suomi täynnä duunareita, siis kaupassa, tehtaissa, koulussa, päiväkodissa, jne
Palstamammat tuntuu kaikki olevan etätyöntekijöitä. Minkä alan töitä teette kun etäilette?
Nim. Vuorotyöläinen tehtaassa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monia tuntuu hiertävän niin paljon kun toiset pystyy työskentelemään etänä? Eikö ole parempi ettei kaikki olla levittämässä tuolla tauteja vaan pysytellään kotona neljän seinän sisällä. Ja jos ei etätöitä pysty tekemään niin eikös sekin ole se kuuluisa "ammatinvalintakysymys"?
Töitä ei voi tehdä etänä pitkää aikaa . Firmojen tulos alkaa kärsiä aika pian ja hyvät työtavat ei etene kun kaikki soveltaa omalla tavallaan.
Höpsö. Johtaminenkin tehdään etänä. Ihan samat ohjeet annetaan puheella (Skype/Teams) tai sähköpostilla, kuten ennenkin. Ja kaiken toiminnan näet tietokannoista, kuten ennenkin.
Moi höpsö. Toki taloushallinto sujuu etänä, mutta suurimmissa osissa firmoja on myös käytännön toimintaa ja kun saa vain hämäriä viestejä ja puheluita jonkun kotoa niin työteho kärsii ja samalla firman tulos.
En minä toimistollakaan seiso kenenkään työpisteellä katsomassa, mitä hän tekee. Me on sovittu viikottainen palaveriaika, istutaan koneen ääressä, ja katsotaan hänen projektit ja aikataulut, että missä mennään. Muun ajan hän tekee itsenäisesti, mitä on suunniteltukin. Eikä hän toimistollakaan voinut vaan kävellä mun työpisteelle kysymään jotain, koska olin suuren ajan palavereissa neuvotteluhuoneissa.
Nyt nuo viikkopalaverit tapahtuu ihan samalla lailla, mutta luurit päässä. Hän saa mut kiinni viestein, niin kuin aina ennenkin. Jos on tosi akuutti, viestitän takaisin jo palaverista, tai poistun soittamaan hänelle. Ennen astuin käytävään, nyt vain laitan mutelle.
OLen ollut etätöissä kotona maaliskuusta. Eli yli puoli vuotta. Normaalisti matkustan yli 100 päivää maailmalla myymässä suomen konepajateollisuuden vientituotteita. Nyt käy kauppa vähän nihkeämmin :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monia tuntuu hiertävän niin paljon kun toiset pystyy työskentelemään etänä? Eikö ole parempi ettei kaikki olla levittämässä tuolla tauteja vaan pysytellään kotona neljän seinän sisällä. Ja jos ei etätöitä pysty tekemään niin eikös sekin ole se kuuluisa "ammatinvalintakysymys"?
Töitä ei voi tehdä etänä pitkää aikaa . Firmojen tulos alkaa kärsiä aika pian ja hyvät työtavat ei etene kun kaikki soveltaa omalla tavallaan.
Höpsö. Johtaminenkin tehdään etänä. Ihan samat ohjeet annetaan puheella (Skype/Teams) tai sähköpostilla, kuten ennenkin. Ja kaiken toiminnan näet tietokannoista, kuten ennenkin.
Moi höpsö. Toki taloushallinto sujuu etänä, mutta suurimmissa osissa firmoja on myös käytännön toimintaa ja kun saa vain hämäriä viestejä ja puheluita jonkun kotoa niin työteho kärsii ja samalla firman tulos.
Tuotantoa, suunnittelua ja myyntiä on hoidettu etänä ja sujuu.
Suomalaiset firmat tekee etänä miljoonakauppoja ulkomaille ja joku keskittyy johonkin taloushallintoon 😂
Eli väität , että kummassakaan päässä kukaan ei ole tehnyt varsinaista tuotetta vaan kaikki on tehnyt kauppaa ja töitään kotonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjailija. Teen työni vapaasti siihen aikaan kun haluan ja etänä.
Ihan kiinnostuksesta kysyn että missä kirjailija työskentelee silloin kun ei ole etänä? Onko jossain kustantamoissa avokonttorit joihin kaikki sen kirjailijat sijoitetaan työskentelemään?
Ei. Kaikki työskentelevät etänä ainakin siinä kustantamossa jonka listoilla itse olen. Kaikki editointikin hoidetaan sähköisesti.
Niin eli et itse asiassa työskentele etänä vaan ihan juuri siellä missä normaalistikin. Käsittääkseni etätyö tarkoittaa työn tekemistä jossain muualla kuin siinä normaalissa työpisteessä jossa tavallisesti ollaan.
Kyllä myös 100% etätyötä sanotaan etätyöksi. Myös ihan virallisissa lähteissä, mm. verohallinnon sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset firmat tekee etänä miljoonakauppoja ulkomaille ja joku keskittyy johonkin taloushallintoon 😂Eli väität , että kummassakaan päässä kukaan ei ole tehnyt varsinaista tuotetta vaan kaikki on tehnyt kauppaa ja töitään kotonaan?
Johto, työnsuunnittelu ja muut vastaavat on. Joku työnjohtaja on käynyt katsomassa välillä fyysisesti hommien etenemisen. Tuotantokin sujuu nykyisin entistä paremmin ilman häiriötekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä etätyöt on tulleet jäädäkseen. Paluuta vanhaan ei enää ole.
Vanhat jutut oli turhaa ajanhaaskausta.Myös rahan haaskausta.
Ja ajan, sekä työantajan(avokonttori) ja oman (työmatkat). Kiitos uusi normaali kun mahdollistat tämän.
Miten nykyisin viritellään työpaikkaromanssit?
Vierailija kirjoitti:
Vihjailevilla viesteillä ja henkilökohtaisilla Skypeillä, joissa jutellaan mukavia ja kuiskitaan hunajaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa myyjänä, minäkin haluan tehdä työtä etänä, altistun kaupassa kaikille pöpöille miksi minä en saisi tehdä etätyötä. Miksi sinä saat ja minä en. Miten olet niin paljon parempi että saat tehdä etätyötä.
Perjantaipullon olet ehtinyt avaamaan. Olisit opiskellut ammatin itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihjailevilla viesteillä ja henkilökohtaisilla Skypeillä, joissa jutellaan mukavia ja kuiskitaan hunajaa?
Tuohonhan saisi kamerankin päälle ja asu olisi vapaa, muttei pakollinen.
Suomalaiset firmat tekee etänä miljoonakauppoja ulkomaille ja joku keskittyy johonkin taloushallintoon 😂