Miten näin moni voi tehdä etätöitä?
Tuntuu, että tämä palsta on täynnä etätyöntekijöitä. Jokaiseen aloitukseen vastaus, että teen etätöitä, ihan sama mikä kysymys kyseessä. Vai palstailetteko vaan, ettekä tee niitä töitänne? Esim just lapsia ei keretä hoitaa, on niin kiire, mutta täällä kuitenkin ollaan. Suomi täynnä duunareita, siis kaupassa, tehtaissa, koulussa, päiväkodissa, jne
Palstamammat tuntuu kaikki olevan etätyöntekijöitä. Minkä alan töitä teette kun etäilette?
Nim. Vuorotyöläinen tehtaassa.
Kommentit (71)
Miksi ette tajua, että kun kehutte kuinka paljon paremmin etätyö sujuu niin moni teistä saa pian potkut ja yksi ihminen sitten suorittaa 20 ihmisen työt pian.
Paperiarkistoinnille ja tulostukselle ei ole tarvetta.
Kaiken voi arkistoida verkkokansioihin sähköisesti allekirjoittamalla.
Allekirjoitus sähköisesti salasanan avulla on mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjailija. Teen työni vapaasti siihen aikaan kun haluan ja etänä.
Ihan kiinnostuksesta kysyn että missä kirjailija työskentelee silloin kun ei ole etänä? Onko jossain kustantamoissa avokonttorit joihin kaikki sen kirjailijat sijoitetaan työskentelemään?
Ei. Kaikki työskentelevät etänä ainakin siinä kustantamossa jonka listoilla itse olen. Kaikki editointikin hoidetaan sähköisesti.
Se ei ole kirjailijan kohdalla etätyötä. Se on työtä.
Etätyö tarkoittaa työtä, jota tehdään etäällä työpaikasta.
Sihteerihommia ja opinto-ohjausta yliopistossa. Etänä on onnistunut ihan mallikkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Etkä ole.
Mistä olet etänä?
Oon tehnyt "etätöitä" tosi kauan. Oon kääntäjä, työskentelen kotoa käsin.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni etätyöläinen huomaa pian, että on erotettu ja ihan työttömänä kotona.
No ehkä viruslaman takia, mutta ei sen takia että ryhtyivät etätöihin.
Itse olen tehnyt etätöitä ja vuosia ja vasta nyt tuntuu että olen normaali kun kaikki muutkin ovat etätöissä. Huolestutti aina että erakoidun liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiinnostuksesta kysyn että missä kirjailija työskentelee silloin kun ei ole etänä? Onko jossain kustantamoissa avokonttorit joihin kaikki sen kirjailijat sijoitetaan työskentelemään?
Ei. Kaikki työskentelevät etänä ainakin siinä kustantamossa jonka listoilla itse olen. Kaikki editointikin hoidetaan sähköisesti.
Kovin välkky et kyllä kirjailijaksi ole.
Se ei ole etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa myyjänä, minäkin haluan tehdä työtä etänä, altistun kaupassa kaikille pöpöille miksi minä en saisi tehdä etätyötä. Miksi sinä saat ja minä en. Miten olet niin paljon parempi että saat tehdä etätyötä.
Mää siivoan, joten en voi tehdä etätöitä, mutta se ei ole multa pois että joku voi - päinvastoin. Vähemmän porukkaa busseissa levittämässä koronaa, vähemmän porukkaa niillä toimistoilla joita pitäisi siivota, vähemmän porukkaa ylipäätään. Mun elämä hankaloituisi ja koronariski nousisi, jos kaikki etätyöläiset komennettaisiin tasa-arvon nimissä lähitöihin. Ja sitäpaitsi mulla on työnkuvan takia kunniallinen syy poistua kotoa, ja se tekee kyllä mielenterveydelle hyvää. Mies on ollut yli puoli vuotta etätöissä ja mulla kyllä hajoaisi pää siihen touhuun aika tehokkaasti jos sellaiseen joutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kääntäjä laittaa lainausmerkit täysin käyttökelpoiseen sanaan?
Miten monia tuntuu hiertävän niin paljon kun toiset pystyy työskentelemään etänä? Eikö ole parempi ettei kaikki olla levittämässä tuolla tauteja vaan pysytellään kotona neljän seinän sisällä. Ja jos ei etätöitä pysty tekemään niin eikös sekin ole se kuuluisa "ammatinvalintakysymys"?
Tietenkin me kaikki työttömät kerromme nyt olevamme etätöissä, niin säästymme "mene töihin" -jankutukselta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä osoittaa sen, minkä jo tiesimmekin. 99 prosenttia palavereista, joissa on ollut pakko istua aivottomana, ovat turhia. Ne ovat vain ja ainoastaan olleet omaan ääneensä rakastuneiden temmellyskenttä. Lienette samaa mieltä, että hyvin harvoin näillä vouhkaajilla on mitään järkevää työn tekemisen kannalta hyödyllistä sanomista. Nyt etätöissä tulee ne oikeasti tärkeät asiat hoidettua kun se turha paska jää pois.
Samat palaverit ne on etänä.
IT alan johtajana. Päivällä en tänne ehdi, iltaisin viihdytän itseäni lukemalla noista erilaisista kömmähdyksistä.
100% etätöissä olen ollut maaliskuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Miten monia tuntuu hiertävän niin paljon kun toiset pystyy työskentelemään etänä? Eikö ole parempi ettei kaikki olla levittämässä tuolla tauteja vaan pysytellään kotona neljän seinän sisällä. Ja jos ei etätöitä pysty tekemään niin eikös sekin ole se kuuluisa "ammatinvalintakysymys"?
Töitä ei voi tehdä etänä pitkää aikaa . Firmojen tulos alkaa kärsiä aika pian ja hyvät työtavat ei etene kun kaikki soveltaa omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa myyjänä, minäkin haluan tehdä työtä etänä, altistun kaupassa kaikille pöpöille miksi minä en saisi tehdä etätyötä. Miksi sinä saat ja minä en. Miten olet niin paljon parempi että saat tehdä etätyötä.
Mää siivoan, joten en voi tehdä etätöitä, mutta se ei ole multa pois että joku voi - päinvastoin. Vähemmän porukkaa busseissa levittämässä koronaa, vähemmän porukkaa niillä toimistoilla joita pitäisi siivota, vähemmän porukkaa ylipäätään. Mun elämä hankaloituisi ja koronariski nousisi, jos kaikki etätyöläiset komennettaisiin tasa-arvon nimissä lähitöihin. Ja sitäpaitsi mulla on työnkuvan takia kunniallinen syy poistua kotoa, ja se tekee kyllä mielenterveydelle hyvää. Mies on ollut yli puoli vuotta etätöissä ja mulla kyllä hajoaisi pää siihen touhuun aika tehokkaasti jos sellaiseen joutuisi.
Ihanaa että edes joku ymmärtää asian koko pointin! Eikös tässä kaikki jouduta myöntymään siitä mihin ollaan totuttu, eri tavoilla vaan, mutta pyrkimys kai olisi se kaikkien yhteinen hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei voi tehdä etänä pitkää aikaa . Firmojen tulos alkaa kärsiä aika pian ja hyvät työtavat ei etene kun kaikki soveltaa omalla tavallaan.
Höpsö. Johtaminenkin tehdään etänä. Ihan samat ohjeet annetaan puheella (Skype/Teams) tai sähköpostilla, kuten ennenkin. Ja kaiken toiminnan näet tietokannoista, kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsö. Johtaminenkin tehdään etänä. Ihan samat ohjeet annetaan puheella (Skype/Teams) tai sähköpostilla, kuten ennenkin. Ja kaiken toiminnan näet tietokannoista, kuten ennenkin.
Moi höpsö. Toki taloushallinto sujuu etänä, mutta suurimmissa osissa firmoja on myös käytännön toimintaa ja kun saa vain hämäriä viestejä ja puheluita jonkun kotoa niin työteho kärsii ja samalla firman tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kääntäjä laittaa lainausmerkit täysin käyttökelpoiseen sanaan?
Ehkä siksi, että on yrittäjä ja tekee työnsä tavallisestikin kotitoimistosta käsin. Ei ole varsinaisesti etänä mistään, vaan normaalitilassaan omissa oloissaan, asiakkaat etäyhteyksien päässä.
Toinen kääntäjä, täyttä "etää" jo 17 vuotta
Jos teet työtä tietokoneella ja puhelimella, niin ei ole mitään syytä olla toimistolla.
Oikeasti nykyisin käytetään Skypeä ja teamsia puhelun sijaan.
Nykyisin soitetaan todella harvoin puhelimella.