Mieheni totesi, että häntä ei kiinnosta lomailu meidän kanssa
Olenkin tässä monta kk ihmetellyt, kun ei kiinnosta lasketteluloman sen paremmin kuin aurinkolomankaan suunnittelu. Lapsi kysyy, miksei me taas mennä lentokoneella jonnekin jne. Ja rahasta tämä ei ole kiinni.
Tuntuu tosi ikävältä. Itkettää.
Kommentit (59)
Meillä jaoimme loman niin että olimme kolme viikkoa yhdessä ja sitten kumpikin oli viikon mökillä lasten kanssa kun toinen oli töissä päivisin ja siis kotipaikkakunnalla. Sekin tuntui lomalta kun sai viikon tehdä illalla mitä halusi ja ei tarvinnut hoitaa lapsia. Sitten mies ehdotti että olisin mökillä kaksi viikkoa lasten kanssa yksin ja hän kotona. Toisen viikon kävisi töissä ja toisen pelaisi yötä päivää yhtä tietokonepeliä. Vuoden päästä vapautin hänet perheestämme pelaamaan juuri niin paljon kuin haluaa. Tosin joutuu lomallaan olemaan lasten kanssa kolme viikkoa ja voi pelata vain kolme viikkoa. Vittu.
Mitä teitte viime lomalla ja kenen toiveista?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:42"]
[/quote]
Viime lomalla oltiin kolme viikkoa tekemättä mitään erityistä (hänen toiveestaan) ja viikko mökillä (hänen toiveestaan). Ehdotin automatkaa Eurooppaan, mutta suunnitteluaikaa oli kuulemma liian vähän. Eipä kiinnosta nytkään sen matkan suunnittelu ensi kesää varten.
Edellisten vinkeistä taidan sitten vaan kuopata haaveen Finnmatkojen mainosperheestä hiekkarannalla auringossa, suunnitella, varata ja pakata ihan vaan itse ja omat ja lapsen rantapallot, pyytää ystävän mukaan ja katsoa, mihin tää mun elämä tästä lähtee menemään.
Ap
Miten te ette ton vertaa puhu puolisonne kanssa ennen perheen perustamista?
Siis eihän kaikki tykkää reissata ollenkaan tai sitten tykkää reissata eri tavalla. Mun mies ei tykkää mökkeilystä yhtään vaan viihtyy kesällä juuri kotona. Siksi kesällä minä mökkeilen lasten kanssa ja mies on kotona. Ja kaikki on tyytyväisiä. Ollaan ihan riittävästi arjessa toistemme kanssa, että hyvin voi olla näin. Ja olen minäkin ollut yksin ilman lapsia mökillä. Toki sitten myös yhdessä reissussa paikassa, jossa molemmat viihtyy.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:42"]
Miten te ette ton vertaa puhu puolisonne kanssa ennen perheen perustamista?
[/quote]
Mikä tässä nyt ois pitänyt puhua valmiiksi? Sopia seurusteluvaiheessa että miten lomat tullaan viettämään sitten kun on lapsia?
17 sanoo, että joo. Kyllä mä seurusteluvaiheessa tiesin, ettei mies tykkää mökkeilystä ja saan sinne yksin mennä, tiesin, että molemmat tykätään kaupunkimatkailusta tuttuihin kaupunkeihin ja ettei kumpikaan kaipaa reppureissailua Intiassa eikä kumpikaan ollut koskaan ollut rantalomalla. Lasten kanssa sitten kerran kokeiltiin all inclusive rantalomaa ja todettiin ettei se ollut ihan se mieluisin juttu, vaikka siinä elämäntilanteessa ja kokemuksena ihan jees. Mutta siis kyllä me tiedettiin toistemme lomamieltymykset ja jos mies olis ehdottomasti halunnut joka vuos sinne reppureissulle Intiaan pakosti mut mukaan, niin voi olla, että ei suhde olis edennyt niin pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:39"]
[/quote]
Viime lomalla oltiin kolme viikkoa tekemättä mitään erityistä (hänen toiveestaan) ja viikko mökillä (hänen toiveestaan). Ehdotin automatkaa Eurooppaan, mutta suunnitteluaikaa oli kuulemma liian vähän. Eipä kiinnosta nytkään sen matkan suunnittelu ensi kesää varten.
Edellisten vinkeistä taidan sitten vaan kuopata haaveen Finnmatkojen mainosperheestä hiekkarannalla auringossa, suunnitella, varata ja pakata ihan vaan itse ja omat ja lapsen rantapallot, pyytää ystävän mukaan ja katsoa, mihin tää mun elämä tästä lähtee menemään.
Ap
[/quote] No nyt ei ole liian lyhyt suunnitteluaika, eli ala suunnittelemaan vaan. Älä roiku miehessäsi tai ilmeisesti miehen rahoissa, kai sinulla on rahaa itselläsikin? Miten yleensäkin perheen menot maksatte?
Jos haluat suunnitella koko perheen yhteistä lomaa, niin tee muutama suunnitelma esiteltäväksi ja anna niistä valita mieleinen. Jos mikään ei iske, niin sitten jätät miehen pois laskuista ja varaat sen haluamasi matkan etelään sinulle ja lapsille. Hoidat vain passit kuntoon hyvissä ajoin. Jos et yksin uskalla lastesi kanssa lähteä (mikset uskaltaisi?), niin kysäise vaikka äitisi, anoppisi, siskosi tai joku kiva mukaan, mutta ei millään lapsenvahtimis -ajatuksella, vaan sinun seuraksesi. Mikä teitä estäisi lähtemästä?
Meillä sama juttu. Itse tykkäisin käydä vaikka missä, mutta miestä ei kiinnosta. On se välillä mukaankin lähtenyt ja aina on hauskaa ollut. Olen myös reissannut paljon lasten kanssa, joten mies saa kyllä omaa aikaakin.
Ketuttaa vaan kun aina saa itse suunnitella kaiken ja kinuta miestä mukaan. Olen niin kateellinen teille joiden mies itse ehdottelee reissuja, suunnittelee ja ottaa selvää asioista yms. Mun mies kun mieluiten viettäisi vapaa-aikansa sohvalla maaten ja urheilua tuijottaen. Olen myös ehdottanut reissua ystävien kanssa, jolloin voisi sitten olla rennommin kun lapset ei ole mukana. Mutta ei, kaikki on aina muka tylsää rahan haaskausta. Vaan ei silloin jos kaverien kanssa on jonnekkin lähdössä (toki näitäkin reissuja saa molemmat tehdä)
Olisi vaan niin kiva tehdä perheenä muutakin kun istua sohvalla. Mutta ei väkisin, osaan minä matkustella ilman miestäkin.
Oletko ajatellut , että toiset ihmiset vain tarvitsevat aikaa itselleen.. eikä tykkää reissata itseään väsyksiin, kun kerrankin saa vain olla tekemättä mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:39"]
[/quote]
Ap
[/quote] No nyt ei ole liian lyhyt suunnitteluaika, eli ala suunnittelemaan vaan. Älä roiku miehessäsi tai ilmeisesti miehen rahoissa, kai sinulla on rahaa itselläsikin? Miten yleensäkin perheen menot maksatte?
Jos haluat suunnitella koko perheen yhteistä lomaa, niin tee muutama suunnitelma esiteltäväksi ja anna niistä valita mieleinen. Jos mikään ei iske, niin sitten jätät miehen pois laskuista ja varaat sen haluamasi matkan etelään sinulle ja lapsille. Hoidat vain passit kuntoon hyvissä ajoin. Jos et yksin uskalla lastesi kanssa lähteä (mikset uskaltaisi?), niin kysäise vaikka äitisi, anoppisi, siskosi tai joku kiva mukaan, mutta ei millään lapsenvahtimis -ajatuksella, vaan sinun seuraksesi. Mikä teitä estäisi lähtemästä?
[/quote]
Tietysti voin lähteä ilman miestäkin, mutta se tuntuu tosi ikävältä :( Ja kyllä me yhtä paljon rahaa tuodaan kotiin, että omilla rahoillani kyllä reissaan.
Onneksi tuolla joku muukin kirjoitti, että mies ei tee mitään yhteisten lomareissujen suunnittelun eteen.
Kaipa mun oikeasti täytyy sitten vaan alkaa elää omaa elämääni tämän suhteen. Ei ollut ihan ajatukseni avioliitosta, mutta ei kai toista vaan pakottaakaan...
Meillä keskusteltiin ennen avioitumista myös lomista. Mies rakastaa kalastusta, inhoaa kuumuutta, hotellihuoneita ja isoja kaupunkeja. vietämme osan lomasta ulkomailla mökillä, ja sit mies menee kalaan ja Me lapsen kanssa omalle lomalle. kun lapsi oli pieni, lomailtiin Suomessa tai Ruotsissa, sitten etelässä, Saksassa, lontoossa yms. Ollaan kyllä matkustelu koko perhe Afrikassa Useampi kerta. Ei kuumimpaan aikaan ja on ilmastointi sisällä ( ja mies on laiha, ei vain pidä kuumasta).
Opettele elämään. Minä lähden 10v. pojan kanssa Turkkiin ensi kesää. Mies jää kotiin esikoisen kanssa. Ne lähtee ketkä haluaa ja ne jää kotiin jotka ei halua lähteä. Simppeliä ja on kissoillekkin hoitaja omasta takaa.
Näyttää olevan joku nykytrendi. Olimme lomalla perheen kanssa ja samaisessa kohteessa näki aika vähän perheitä yhdessä lomalla. Lähinnä äitejä isovanhempien kanssa ja mukulat.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 23:02"]
Opettele elämään. Minä lähden 10v. pojan kanssa Turkkiin ensi kesää. Mies jää kotiin esikoisen kanssa. Ne lähtee ketkä haluaa ja ne jää kotiin jotka ei halua lähteä. Simppeliä ja on kissoillekkin hoitaja omasta takaa.
[/quote]
Haluaisin elää sen puolisoni kanssa! Haluaisin suunnitella matkoja puolisoni kanssa! Haluaisin koko perheen yhteisiä muistoja yhteisiltä matkoilta! Mun mielestä on luottamuksen pettämistä vetäytyä tällaisesta. Sitä paitsi pienen lapsen kanssa on paljon turvallisempaakin matkustaa, kun on mies matkassa.
Ap
Kysy mitä se mies haluaa?
Sen kaupunkiloman? Kaupunkiloman jopa kahdestaan?
Sä sanot, että sun unelmaloma olisi koko perheen kanssa. Uutisia, erittäin moni mies haluaa viettää myös kahdenkeskistä aikaa ja kun ei saa sitä, ei loppujen lopuksi jaksa enää edes perheaikaa. Ja kun tätä jatkuu tarpeeksi pitkään, on edessä ero, turha sellainen.
Sori ap, kuulostat sinänsä ihan fiksulta ja mukavalta ihmiseltä. MUTTA, kuulostat myös ihmiseltä, joka on unohtanut miten kuunnellaan muita ja puskee nyt vaan läpi omaa juttuaan, koska sulle on unelmaa olla perheen kanssa, pitää se olla miehellekin. Istu miehen kanssa kahdestaan alas ja KUUNTELE, mitä se haluaa. Sen jälkeen voitte koittaa keksiä ratkaisua miten molemmat tulisi tyytyväisiksi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:52"]
Olenkin tässä monta kk ihmetellyt, kun ei kiinnosta lasketteluloman sen paremmin kuin aurinkolomankaan suunnittelu. Lapsi kysyy, miksei me taas mennä lentokoneella jonnekin jne. Ja rahasta tämä ei ole kiinni.
Tuntuu tosi ikävältä. Itkettää.
[/quote]
onko teillä kuitenkin rakkautta vielä keskenään? ja muutenkin vedätte kuitenkin perheenä yhtä köyttä eli onko lomailu ainut mitä miehesi ei halua tehdä?
Itselläni on tuttava pariskunta, jossa mies ei pidä ulkomaan matkoista, on suostunut yhdesti hää matkalle ja yhdesti lasten keran. Suomesssa ei reissata myöskään jos ei ole ihan pakko (häät tai hautajaiset). Mutta hän sallii tämän kuitenkin äidille ja lapsille jotka hyödyntävät ja ottavat yhteistä aikaa ja antavat isille omaa aikaa joka sitten vai on kotona tai lähtee lomalle keskelle ei mitään(lappiin) kavereiden kanssa kalaan yms. (on vannoutunut kalamies) ja kuitenkin on sitten kotona lasten kanssa ja tekee ja touhuaa ja lapset ovat hyväksyneet sen ettei isi tykkää reissata, sen kans voi käydä kalassa ja tehä puita ja isi heittää harkkoihin jne :) ja Rakastavat suurella ärrällä :)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:22"]
Haluaisin elää sen puolisoni kanssa! Haluaisin suunnitella matkoja puolisoni kanssa! Haluaisin koko perheen yhteisiä muistoja yhteisiltä matkoilta! Mun mielestä on luottamuksen pettämistä vetäytyä tällaisesta. Sitä paitsi pienen lapsen kanssa on paljon turvallisempaakin matkustaa, kun on mies matkassa.
Ap
[/quote]
Minä minä minä.. Eiköhän sulla nyt ole hiukan taas draamaa liikaa.
Ehkä miehesi tekee raskasta työtä ja joutuu matkustamaan työn puitteissa niin paljon tai muuten olemaan poissa kotoa ettei huvita matkustella lomillaan. Ainakin itsellä oli niin entisessä työpaikassa, jossa sai olla koko ajan matkalla johonkin päin Suomea. Oli mahtava olla lomalla ihan vaan kotona, laittaa ruokaa ja käydä lasten kanssa uimarannalla. Eipä kyllä huvittanut matkailla mihinkään.
Tai sitten miehesi ei halua matkustaa kanssasi, koska tunnut olevan ihminen jolla on selkeä käsitys siitä miten asioitten pitää mennä, ja miten haluat ne kokea.
Ehkei miehesi halua olla sinun perhe fantasioittesi toteuttajana ilman sanavaltaa asioihin?
Ehkä miehesi ei halua olla kanssasi suunnittelemassa lomia koska sinä haluat kuitenkin että ne suunnitellaan juuri sellaisiksi kuin sinä haluat, mutta miehen pitäis kuitenkin olla mukana suunnittelemassa sinun tavallasi..
Näitä on nähty näitäkin ihmisiä..
Koska olette viimeksi lomailleet kahdestaan?
Ehkäpä miehellä on ikävä vaimoaan ja haluaisi viettää tämän kanssa vaikka pitkän viikonlopun jossain, ihan vain kahdestaan.