Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomies ostaa yksin mökin

Vierailija
28.01.2014 |

Noin kaksi kuukautta sitten käytiin katsomassa yhdessä puolivalmista mökkiä miehen kanssa, tarkoituksenamme ostaa se yhdessä. Suunniteltiin siinä jo pihan laittoa ja rantasaunan rakentamista jne. Jätettiin asia vielä kuitenkin "hautumaan", mutta tänään mieheni sitten ilmoitti, että menee tekemään siitä huomenna kaupat YKSIN. :O Kysyin, että eikö ostetakaan sitä yhdessä niin ei kuulema, koska minulla on mielialanvaihteluita (jotka kylläkin johtuu siitä, että imetän meidän pientä vauvaa (3 lapsi)).. Nyt harmittaa, surettaa ja mietityttää tämä tilanne :( Olin niin suunnitellut kuinka mukavaa olisi, kun olisi oma mökki, laittaa pihaa, kukkapenkkejä sinne tänne, istua laiturilla auringonlaskua katsomassa. Tuntuu, etten olekaan tervetullut ko. paikkaan ja en tiedä haluanko tehdä edes mitään paikan hyväksi, koska olen siitä ns. "ulkopuolella".. Mitä mä teen tässä tilanteessa? Mitä sinä tekisit? Miksi mies yhtäkkiä päättääkin tehdä noin?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä aika oudolta. En halua provosoida, mutta oletko kuluneen parin kk:n aikana vatvonut asiaa edes takaisin, suunnitellut mökkielämää vai ollut asiasta hiljaa? Millaisia viestejä miehesi on sinulta saanut mökin suhteen? 

Komppaan samalla 21:ta. Kaikki puhuvat erosta ja/ tai rahasta. Onhan tässä nyt muustakin kysymys, ja ennenkaikkea tässä on muusta kysymys. Se vain jäi ainakin mulle avauksessa epäselväksi, että onko ostamista suunniteltu yhdessä mökkikatselmuksen jälkeen, vai mikä on ollut tunnelma asian suhteen. En myöskään ymmärrä miten imettäminen liittyy mökkikauppaan, vaikka olen myös imettänyt meidän kolmea lasta. 

Vierailija
22/59 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on sika, suunnittelee eroa tai jotain muuta outoa kuviota joka ei avioliittoon kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta pitää puhua, koska joka toinen avioliitto päättyy eroon. Milloinkaan ei voi tietää, että kumpaanko ryhmään kuuluu.

Vierailija
24/59 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen avioliitto päättyy. Jos ei eroon niin toisen kuolemaan. Harva pariskunta kuitenkin kuolee yhtä aikaa, joten rahakysymyksetkin tulee eteen.

Vierailija
25/59 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:39"]

No onpas outoa. Mun mies on ostanut pari sijoitusasuntoa, omiin nimiin. Meilläkään ei ole avioehtoa. 

Itse olen enemmän näitä ihmisiä, jotka puhuvat puolisolle raha-asiansa, kertovat niin tulonsa, menonsa, omistuksensa. Mies taas ei kyllä vahingossakaan virka mitään. Musta se on kuin orava, joka jemmailee käpyjä. Jos tuo hänet onnelliseksi tekee, niin sitten tekee.

Kyllä se sun mies haluaa sut sinne mökille, kunhan alkuinto menee. Mökissä on nimittäin saakelisti työtä ja ennen pitkää yksinoloon kyllästyy.

Mun kokemuksieni mukaan miehillä on hirveä tarve omistaa kaikki ihan itse. Sitten voi käyttää valtaa. 

[/quote]

Mun mies oli tuollainen. Sillä oli hirveä tarve pitää itsellään paljon muutakin. Ja erohan siitä tuli. Ei ihan kauheasti kannata luottaa ihmiseen jolla on tarvetta jemmailla ja kontrolloida. Minäkin hölmö uskoin monta vuotta ihan vaan pelkkää hyvää.

Vierailija
26/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loukkaantuisin tuollaisesta.

Ehdota että ostatte sitten yhteisen mökin jossa yhdessä vietätte aikaa, ja jos hän tarvitsee sen lisäksi ikiomaa piilopirttiä, niin siitä vaan - mutta älkööt ihmetelkö jos yhteisistä rahoista ei liikene sellaiseen tai sinua ei kiinnosta hänen mökkijuttunsa vaan haluat lomailla puolisosi kanssa yhteisellä mökillä yhdessä ja laittaa sitä yhdessä.

Vierailija
27/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on toinen mökkeilykaveri katsottuna. Ala valmistelemaan eroa kaikessa hiljaisuudessa niin olet valmistautunut kun jättää sinut. Älä ainakaan allekirjoita avioehtoa.

Vierailija
29/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla omaisuudella voi tehda mita haluaa avioliiton aikana.vaikka lahjoittaa siskolleen.kaikki ei siis tule automaattisesti jakoon erossa.lahjoituksia ei kylla voi tehda liian lahella eroa,hyva pitaa muutama valivuosi.kikkoja on jos on haluja niita kayttaa.

Vierailija
30/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta erosta vaan liitosta ja ei ole kiva kuulla näitä minun mökki juttuja. Mies kuitenkin hallitsee mökkiä liiton aikana. Ihan sama kuin mieheni perintörahat niin ne on miehen tilillä ja ei mulla ole oikeutta niihin. Tosin ei haittaa, kun sillä on sitten itsellä sama homma edessä. Nainen kuitenkin yleensä tekee mökillä paljon hommia ja sisustaa, laittaa pihaa. Nyt puoliasi pitämään. Uhkaile vaikka erolla  niin menee mökki puoliksi heti. Älä vaan sano että teillä on avioehto.

Vierailija
31/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä jotenkin outo, kun en välitä siitä, että mies omistaa "meidän" omaisuuden? Avioerossa saan kuitenkin oman osani. Ikinä ei ole mies sanonut, että tämä on MUN, sä et päätä sitä ja tätä. Ja mä vietän enemmän aikaa siellä mökilläkin ja olen sisustanut sen täysin mun makuni mukaan.

Vierailija
32/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:41"]

Miehes on sika, suunnittelee eroa tai jotain muuta outoa kuviota joka ei avioliittoon kuulu.

[/quote]

Ei se sitä mökkiä olisi ostamassa jos eroa suunnittelis,ottais eron ja vasta sitten ostais.

Vierailija
33/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun sanoa, että olette te naiset valtaosa sairasta porukkaa. Pidä puolesi, ero tulee, sun omaisuutta, puolet mulle...

Ihmettelen suuresti jos joku mies erehtyy naimisiin tuollaisten sairaiden ja ahneiden kanssa naimisiin ilman avioehtoa!

Vierailija
34/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä hän ei halunut että mökki menee "sivusuun" vai miten se sanotaan. Joissan suhteissa on niin että ensin molemmat ovat ihan täysillä mukana mutta sitten toinen alkaa jarrutella ja jahkailla jolloin sen toisen voi olla ihan aiheellista ottaa ohjat ja hoitaa asia(t) jotta asia(t) ei jää vain puheiden tasolle.

Jos teillä taas on avioehto niin voi olla että mies on ajatellut jo eron mahdollisuutta ja petaa niin että ei tarvitse sitten mökistä luopua jos ero tulee kun molemmat elää.

Vierailija
35/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 08:24"]

Ehkäpä hän ei halunut että mökki menee "sivusuun" vai miten se sanotaan. Joissan suhteissa on niin että ensin molemmat ovat ihan täysillä mukana mutta sitten toinen alkaa jarrutella ja jahkailla jolloin sen toisen voi olla ihan aiheellista ottaa ohjat ja hoitaa asia(t) jotta asia(t) ei jää vain puheiden tasolle.

Jos teillä taas on avioehto niin voi olla että mies on ajatellut jo eron mahdollisuutta ja petaa niin että ei tarvitse sitten mökistä luopua jos ero tulee kun molemmat elää.

[/quote]

Ap, mitä tarkoitat mielialanvaihteluilla? Selvitä ensi itsellesi millaisia viestejä olet ihan aikuisten oikeasti antanut miehellesi mökinostosta? Minun teoriani on vähän sama kuin yo. viestissä; mies on herpannut jahkailuusi ja haluaa edetä mökin ostossa. Meillä on muuten sama juttu - meillä minä teen päätökset ja ostot koska mieheni  ei vaan pysty tekemään lopullista päätöstä eli on js. jahkailija. Meiltä olisi mennyt sivusuun monenmonta hyvää juttua jos olisi ottanut ohjia käsiini.

Vierailija
36/59 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi meidän sukulaismies osti myös mökin yksin. Ja kävikin siellä yksin. Siis ei vaimon ja lasten kanssa, vaan bylsimässä toista naista. Halusi sitten kohta avioeron ja vaihtoi perheensä tähän uuteen naiseen. Että näin.

Vierailija
37/59 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa. Mä omistan meidän sijoitusasunnon ja mökin. Yhteisiähän ne on oikeasti. Odotetaan, että mies saa ASP-säästettyä enempi ja sitten ostetaan vielä itselle asunto.

Se olisi kylläkin väärin, jos mies ostaisi tietämättäsi asunnon ja pakottaisi sinut maksamaan siitä tai sitoisi omat rahansa mökkiin ja olettaisi sinun maksavan perheen juoksevat kulut.

Vierailija
38/59 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmaa. Mä omistan meidän sijoitusasunnon ja mökin. Yhteisiähän ne on oikeasti. Odotetaan, että mies saa ASP-säästettyä enempi ja sitten ostetaan vielä itselle asunto.

Se olisi kylläkin väärin, jos mies ostaisi tietämättäsi asunnon ja pakottaisi sinut maksamaan siitä tai sitoisi omat rahansa mökkiin ja olettaisi sinun maksavan perheen juoksevat kulut.

ketju vuodelta 2014 ja yksi höperö vastaa

Vierailija
39/59 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että ollaan avioeron myötä ottamassa puolet mökistä vaikka siihen ei ole laitettu lantin lanttia? 

Ex-mieheni osti pari sijoitusasuntoa ollessamme aviossa, mutta eron myötä en todellakaan halunnut hänen maksavan puolet niiden arvosta, koska en itse maksanut niistä penniäkään. Minusta se olisi ollut ahneutta.

Vierailija
40/59 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, että ollaan avioeron myötä ottamassa puolet mökistä vaikka siihen ei ole laitettu lantin lanttia? 

Ex-mieheni osti pari sijoitusasuntoa ollessamme aviossa, mutta eron myötä en todellakaan halunnut hänen maksavan puolet niiden arvosta, koska en itse maksanut niistä penniäkään. Minusta se olisi ollut ahneutta.

Ahneus = edunvalvontaa omaa tulevaisuutta silmällä pitäen. Kannatan. Näissä asioissa ei kannata nöyristellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi