Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jauhelikastike 2h pöydällä?

Vierailija
22.10.2020 |

Eilen tein vuorokausi sitten ja sen jälkeen unohtui hellalle lämpenemään pariksi tunniksi, sen jälkeen muistin laittaa jääkaappiin. Uskaltaako tänään illalla syödä? Vai heitänkö pois?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ja sen jälkeen lämpeni huoneenlämmössä?

Vierailija
2/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein, söin osan ja jäi huoneenlämpöön siksi aikaa kun tein kauppareissun autolla. Reissu kesti 1h, syöminen ehkä sitä ennen 1h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kastiketta otettiin vain puhtaalla kauhalla tms., käyttäisin. Jos taas sörkittiin haarukalla, jota on käytetty suussa, heittäisin menemään.

Vierailija
4/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi syödä, se on muuttunut supermyrkyksi. Soita Ekokem paikalle.

Vierailija
5/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana pitää kastikkeita joissain tarkoitukseen sopivissa astioissa. Pöydälle jääneet pyyhin yleensä pois ja laitan jätteisiin.

Vierailija
6/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kastiketta otettiin vain puhtaalla kauhalla tms., käyttäisin. Jos taas sörkittiin haarukalla, jota on käytetty suussa, heittäisin menemään.

Teillä ei sitten varmaan harjoiteta oraaliseksiä ollenkaan?

Vierailija
7/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalla on, vähän sama kuin päivämäärät paketeissa, jos vuorokausi vaihtuu klo 24 niin ruoka on pilalla sillä kellonlyömällä kun päivämäärä paketissa vaihtuu. Älä syö. Bakteerit on lisääntynyt reilusti tuossa ajassa se on sama kuin söisi eläimen raatoa joka ollut kuolleena jo pidempään, syö vain juuri tapettua eläintä.

Vierailija
8/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei sitten varmaan harjoiteta oraaliseksiä ollenkaan?

Juu ei. Eikä pussailla.

Vierailija
9/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein, söin osan ja jäi huoneenlämpöön siksi aikaa kun tein kauppareissun autolla. Reissu kesti 1h, syöminen ehkä sitä ennen 1h.

Eli se jäähtyi, eikä lämmennyt. Kahdessa tunnissa ehkä tarpeeksi, ei sitä kuumana saa jääkaappiin laittaa. 4 tuntia huoneenlämmössä olleet on kai eviran mukaan heitettävä pois.

Vierailija
10/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kahta tuntia ole ollut alle 60 asteista. Itse en ikinä laita kuumaa ruokaa jääkaappiin, vaan annan sen jäähtyä ainakin kädenlämpöiseksi, tai alle ennen kuin laitan jääkaappiin. Helposti on 2-3 tuntiakin huoneenlämmössä ollut jauhelihakastike. Seuraavana päivänä on syöty hyvällä ruokahalulla pois, eikä olla vieläkään kuoltu. Yöksi pöydälle unohtunutta ei kyllä syödä.

Jos on iso kattilallinen ruokaa menossa jääkaappiin, tai olen lähdössä johonkin tai menossa nukkumaan, jäähdytän ruoan kylmävesihauteessa, jolloin jäähtyy nopeammin kuin huoneenlämmössä tai edes jääkaapissa.

Vierailija
11/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kyllä saatan jättää yön ylikin. En tosin tarjoile sitä muille silloin, mutta huoletta itse syön.

Vierailija
12/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko aina kastikeastian/pannun kuumana jääkaappiin?

Minä aina jäähdytän huoneenlämmössä ja laitan jääkaappiin vasta kun astia on huoneenlämpöinen. Ei tulisi mieleenkään laittaa lämmintä pannua jääkaappiin, jolloin jääkaappi lämpenee ja mahdollisesti herkästi pilaantuvat ainekset tuhoutuvat.

Vierailija
13/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 minuuttia huoneenlämmössä olleen ruuan syöminen merkitsee varmaa kuolemaa.

Vierailija
14/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa kun nyt ei ole kesähelle. Kannattaa vain lämmittää kunnolla.

Vierailija
15/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä parissa tunnissa ehti juuri jäähtyä sopivasti jääkaappiin laitettavaksi. Jos ruoassa oli yhtään suolaa, olet täysin turvassa.

Syö pois vain.

Jatkossa opettele nopea jäähdyttäminen: ruoka kattilaan, kansi päälle ja lavuaariin kylmään veteen kunnes jäähtyy. Siitä heti jääkaappiin. Parantaa säilyvyyttä.

Vierailija
16/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin se oli jauhenliha, nyt se on enää pelkkä jauheli.

Vierailija
17/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä ihmisiä sikiää? Mä koen ja myönnän olevani uusavuton, mutta ei nyt helvetti joku raja. Miten ihmeessä se ruoka voisi mennä miksikään tuossa ajassa?

Vierailija
18/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on jauheli? Joku vegejuttu?

Vierailija
19/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aina vain kiehuvan kuumaa ruokaa.

Isäni antoi kerran kahvinsa jäähtyä, hörppäsi ja kaatui välittömästi kuolleena maahan.

Vierailija
20/33 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan koko yön pöydällä ollutta ruokaa uydelleen lämmitettynä.

Unohtuu niin usein että jos ois vaarallista, olis jo henki lähteny.

Pari yötä ollutta ei enää lapsille syötetä mutta mies syö ja mäkin joskus.

Toki lämpötila meillä on varmaan matalampi kotona kun muilla yleensä.

Liioittelua mun mielestä minuuttien tai tuntien laskeminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi