” Mikroaggressio voi ilmetä myös syrjivinä katseina tai eleinä”
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/10/22/mista-sa-oot-kotoisin-viisi-ra…
“Mistä oot kotoisin?”-kysymyksestä on lyhyt matka savupiippujen varjoon kulkeviin juniin.
Kommentit (35)
"Rasismin tunnistaa myös pienistä eleistä ja katseista"
Onhan näistä "vihailmeistä" ollut jo juttua aikaisemmin
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/190119194820-maga-teens-native-a…
Voi herranjumala tätä joka asiasta nillittämisen määrää. Ei tässä elämässä kaikki ole syrjintää tai häirintää. Jos kaiken kokee noin vahvasti negatiivisena, niin kannatta pysyä kotonaan, vetää verhot kiinni, ruuvata ovikello irti ja katkaista kaikki yhteydet ympäröivään maailmaan, niin ei tuu sitten loukatuksi. Komppaan muuten edellistä kommenttia.
Mikä v:n aggressio? Nää on ihan sekaisin.
Menepä blondina naisena keskellä Afrikkaa, niin ihanko kaikki suhtautuu kuin kehen tahansa naapurikylän emäntään?
Kyllä se on ihan normaalia ja inhimillistä, että erilaista ihmetellään ja udellaan. Ei se ole aggressiota.
Rasismi ilmenee katseina? Kuinkahan monta tuhatta kertaa tällä kriteerillä minäkin olen elämäni aikana jo ehtinyt olla rasistinen? Ihme etten ole jo vankilassa murhaajien seassa. No näillä ohisalolaispoliitikoilla jos valtakausi vielä jatkuu varmaan olenkin. Siellä muiden ajatusrikollisten seassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v:n aggressio? Nää on ihan sekaisin.
Menepä blondina naisena keskellä Afrikkaa, niin ihanko kaikki suhtautuu kuin kehen tahansa naapurikylän emäntään?
Kyllä se on ihan normaalia ja inhimillistä, että erilaista ihmetellään ja udellaan. Ei se ole aggressiota.
Joo taitaa Afrikassa nämä aggressiot olla vähän eri luokkaa kuin Suomessa
Uskomattoman pikkumainen ja todella syyllistävä artikkeli. Olit sitten miten päin tahansa, niin aina voit loukata ja olla mukamas r-asisti. Eipä siihen paljoa vaadita.
Suomalainen on lähtökohtaisesti paha ihminen.
Ps. Miksi tänne kamalaan rasistiseen maahan on kuitenkin niin paljon halukkaita tulijoita mm. Lähi-idästä ja Afrikasta?
Jo nytkö "Mistä sinä olet kotoisin?" on rasistinen kysymys?
Minusta se, että oletetaan ulkonäön perusteella, että uusi ihminen on jostain tietystä valtiosta kotoisin, voi olla loukkaavampaa kuin se, että kysytään suoraan, mistä toinen on kotoisin.
Minulta on kysytty kymmeniä kertoja niin kotimaassa kuin ulkomaillakin tuo kysymys: "Mistä oot kotoisin?" "Where are you come from?" En ole ikinä älynnyt loukkaantua tuosta kysymyksestä. (Olisiko pitänyt?`) Jos hyvä syy olettaan, että kysyjän tietävän minun olevan Suomesta, kerron, miltä paikkakunnalta olen, ja tarvittaessa selitän, missäpäin Suomea ko. paikkakunta sijaitsee.
Keijo Kaarisade on aiheellisesti varoitellut jo pitkään näistä vaarallisista mini- ja mikroagressioista.
Vaikutan varmaan mikroaggressiiviselta, kun olen sosiaalisesti estoinen ja on mm. hankala katsoa silmiin.
Nämä höpölöpö jutut tarvitsevat vain pierun päälle..sen verran kiinnostaa;) Miksi kukaan edes lukee moista ajatus ulostetta?
Mistä intersektionaalinen analisti voi tietää, etten ole vittuuntunut johonkin ihan omiin asioihin? Oletatte automaattisesti jonkun mikroaggression, ilmeen tai katseen perusteella? Mitä jos ette olettaisi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Taatusti olen syrjivä jos joku tunkee junassa tai bussissa viereeni!
Etenkin nyt korona aikana.
Ihan sama minkä värinen se tunkeilija on.
Häh? Itse tungin viereen tänään ratikassa. Oli täyttä, ei varmaan paljon väliä seisonko vai istunko siinä puolen metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä käytän metrossa maskia ja loosiin änkesi kerran kaksi somalinaista kälättäen ilman maskia. Siinä pisarat lentävät. Jos minä suojelen maskilla muita en tykkää että päälleni räitään. Lähdin pois penkiltä. Tämäkin on vissiin rasismia nykyään. Ihan sama ketä siihen olisi tullut ilman maskia.
Minulla on vakava sosiaalisten tilanteiden pelko ja minulle on hankala katsoa ihmisiä silmiin. Saatan myös vältellä läheistä kontaktia muulloinkin kuin korona-aikana, ihan ihmisestä riippumatta. Toivottavasti kukaan ei ole turhaan pahoittanut mieltänsä tämän vuoksi.