Raskaus tuntua poltteluna ja vihlaisuina?
Mietin onko jokin tulehdus kun oikealla puolella ollut vihlaisuja yms tässä kierron puolivälistä eteenpäin. Lääkäri katspi että näyttää normaalilta, valkovuoto yms painelu ei satu. Ei nähnyt tarvetta labroille. Mietin, voisiko kyse olla että olisinkin tullut raskaaksi tässä kierrossa? Oikealla munasarjassa tai siellä puolen kun tällaisia tuntemuksia.
Kommentit (4)
No minulla kipeytyi rinnat tosi kovaa. Vatsan seudulla ei tuntunut miltään.
Kierron puolivälissä voi olla ovulaatiokipuja, ja ne ovat joillakin jopa pahempia kuin kuukautiskivut. Ovulaatiokipujen jälkeen joillan alkaa tuntumaan keltarauhaskipua, jonka jälkeen alkavatkin kuukautiskivut.
Itse olen aina epäillyt esim endometrioosia itselläni, mutta vasta lasta yrittäessä, aloin ymmärtää että suurin osa alavatsan kivuista kuuluu ihan naisen luonnolliseen kiertoon, ja usein nämä jossain vaiheessa alkavat koventua. Esim nuorena en kyllä kärsinyt minkäänlaisista oviskivuista, mutta nykyään ovat pahemmat kuin menkkakivut! Raskaus ei ainakaan kipuna oireile jo kierron puolivälistä, silloinhan vasta hedelmöitys tapahtuu, jos on tapahtuakseen :)
Mitä on valkovuotopainelu? Ap kirjoittaa "valkovuoto yms painelu ei satu".
Rinnat ja huulet turposivat vähän, kuukautiset jäivät tietty pois ennenkuin tein raskaustestin. Väsytti. Mihinkään ei varsinaisesti sattunut tai vihlonut varhaisvaiseessa. Tämä siis ekan raskauden kohdalla n. 15 v. sitten.
Myöhemmissä raskauksikssa tunnistettiin miehen kanssa merkit jo ennenkuin kuukautiset jäivät pois. :)
vai miltä raskaus tuntui ennen kuin teit testin?