Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi ei, flunssa tulossa, parhaat karkoituskeinot!

Vierailija
28.01.2014 |

Eilisestä alkaen on ollut vetämätön olo, tänään on palellut, ohimoita särkee ja poskia kuumottaa. Kuumemittari näyttää 37 eli kipiäksi oon tulossa. Arkea pitäisi jaksaa 10kk vauvan ja eskarilaisen kanssa.

Otin kaksi Coldrexiä ja join c-vitamiini-sinkki-poretabletin, eskarilaisen hakureissulla aion hakea auringonhattu-uutetta. Nyt kaikki vinkit kehiin etten ihan sairastuisi, pelkkä ajatuskin vuodepotilaana olosta kauhistuttaa tuon pienen ikiliikkujan möyrytessä jaloissa..

Siis, miten te hoidatte alkavaa flunssaa, jos täydelliseen lepoon ei ole mahdollisuutta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sairastumista estää voi mitenkään jos oireita on jo. Mutta olon saa varsin siedettäväksi. Itse en räkätaudin takia ole koskaan edes pois töistä, koska olon saa niin hyväksi seuraavalla troppikombinaatiolla:

- muutaman kerran päivässä Finrexin neo joka alentaa kuumetta ja poistaa kipua

- säännöllisesti OTrivin Comp nenäsumutetta, joka avaa tukkoisuuden ja estää rään valumista

- antihistamiiniä 1 tabletti per päivä jos tuntuu alempanakin hengitysteissä tukkoiselta

- paljon energiajuomia

Vierailija
2/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakurikääpäjauhetta teelusikallinen suuhun, hetki kitalakea vasten, sit jotain nestettä perään että saa nieltyä, sillä olen vältellyt monta päivää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muu auta kun särkylääke ja nukkumaan aina kun mahdollista. Juo paljon, varsinkin kuumia juomia. Helpota oireita kaikella millä voit. Pari viikkoa se ottaa, ei sille mitään ole tehtävissä.

Vierailija
4/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Hain tytön eskarista ja samalla reissulla hain apteekista finrexiniä ja otrivinia. Ainakaan vielä ei oo röörit tukossa, mutta tarvittaessa antihistamiinia löytyy kaapista. Nyt lahjon tytön leikittämään vauvaa lattialla ja koomaan tässä viereisellä sohvalla. Ei tähän oloon ainakaan vielä kuole, kunhan nyt ei pahene vaan.. Mulla on tapana saada korvatulehdus flunssan yhteydessä, joten ehkä viikon päästä voi olla odotettavissa kuumepiikki ja korvakipu :/

Ap

Vierailija
5/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keinot (en sitten tiedä auttaako mikään oikeasti):

- runsaasti c-vitamiinia

- d-vitamiinia (tavallista isompi annos)

- tuoretta inkivääriä (esim. raastan ja annan liueta veteen, ks. seuraava kohta)

- hunajaa veteen liuotettuna (kylmään veteen, ettei hyvät aineet tuhoudu)

- valkosipulia raakana muutama kynsi (hajuhaitat mojovat vielä seuraavanakin päivänä)

- lämmintä juomaa (tähänkin voi liuottaa inkivääriä)

- otrivin jos tukkoisuutta, samoin nenäkannulla huuhtelu

- maitohappobakteeria sisältävät tuotteet

Vierailija
6/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keino joka tepsii mutta jota kukaan ei halua kokeilla:

Varaa iso kattilallinen kiehuvaa vettä ja upota sinne todella paljon keltasipulia ja valkosipulia ja hengitä höyryä (Liina pään päällä) niin paljon että silmät valuu vettä ja tuntuu ettei enää..:) Mulla lähti kertalaakista flussa eikä kukaan kuitenkaan uskalla kokeilla.

Vierailija
7/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmolis kurkkupastillit ja auringonhattu-uute. Ehkä huuhaata, mutta monesti ovat minulta alkavan flunssan lopettaneet alkuunsa.

Vierailija
8/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vitamiinitankkaus on käynnissä, hunajaa on kaapissa ja ruokaan ajattelin valmistuksen loppuvaiheessa lisätä runsaalla kädellä valkosipulia. Nenäkannulla vois huilauttaa tuon nenän, joka alkaa jo mukavasti täyttyä..

Kiitos teille vinkeistä, eiköhän tästä hengissä selvitä! Onneksi mies tulee töistä tuossa puoli neljän aikaan, saa sitten ottaa lapset ja kodinhoidon vastuulleen.

Ap

Vierailija
9/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tepsii, kun syö sitruunan. siis kokonaan. halkaisee ja kaivelee sitä hedelmää sieltä ulos. vähän voi pistää sokeria päälle, jos haluaa. 

ei oo mikään porvoon juttu.

Vierailija
10/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, tuo auringonhattu-uute on mun luottojuoma, just sitä tässä "naukkailen". Ihanasti polttelee kurkussa. Pakurikääpäjauhetta en tähän hätään saa (asun pikkukylässä), mutta tuota sipulihengitystä voisin kyllä kokeilla. 

Nyt pitää ottaa rennosti, tyttö oli innoissaan kun sai kerrankin syödä voileivän olohuoneessa, kun äiti ei jaksanut raahautua keittiöön ;) Pakko kait tää on ottaa seikkailun kannalta, kuume tuntuu nousevan kun posket helottaa punaisina ja tulee oikein semmoisia horkkaisia vilunväristyksiä..

Ap

Vierailija
11/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että esim coldrex ja finrexin ovat keskenään lähes vastaavia (eli niissä on sama vaikuttava aine eikä saa siis käyttää molempia yhtä aikaa), ja kumpikin tälleen farmaseutin näkökulmasta aika huono valinta flunssalääkkeeksi. Molemmissa aspiriinia, joka ärsyttää vatsaa enemmän kuin burana, ja sitä on on tehottomampi annos kuin esim yhdessä tavallisessa buranassa. Totta kai on hyvä että tulee juotua kuumia juomia jne, mutta suosittelisin kuitenkin mielummin ostamaan vaikka burana-c -tabletteja ja juomaan lämmintä viinimarjamehua sen kanssa. 

Toi auringonhattu-uute on kyllä ihan loistavaa. Itse käytän sitä nesteen seassa noin 40 tippaa 4 kertaa päivässä jos flunssa meinaa pukata päälle. Eikä oo vielä pukannu tässä vuoteen! 

Ja sitten vaan sitä oireenmukaista hoitoa mitä muutkin on täällä suositelleet, esim niitä nenäsuihkeita. 

Vierailija
12/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinasi kanssa flunssa iskeä. Mutta aloin heti juomaan inkivääriteetä.

Kuori n. 5cm pala inkivääriä, leikkaa se viipaleiksi. Laita vettä kattilaan n. 0,5l ja heitä kattilaan inkiväärinsiivut ja yksi tähtianis. Keitä tätä linimenttiä n. 15 min. Kun juot, laita sekaan myös hunajaa.

Vierailija
13/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:21"]Ei sitä sairastumista estää voi mitenkään jos oireita on jo. Mutta olon saa varsin siedettäväksi. Itse en räkätaudin takia ole koskaan edes pois töistä, koska olon saa niin hyväksi seuraavalla troppikombinaatiolla:

- muutaman kerran päivässä Finrexin neo joka alentaa kuumetta ja poistaa kipua

- säännöllisesti OTrivin Comp nenäsumutetta, joka avaa tukkoisuuden ja estää rään valumista

- antihistamiiniä 1 tabletti per päivä jos tuntuu alempanakin hengitysteissä tukkoiselta

- paljon energiajuomia

[/quote

Tuossa ohje mitä EI pidä tehdä.

Vierailija
14/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksei?

Vierailija
15/24 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nämä ainekset voit käyttää vielä toiseenkin kertaan. Kun olet yhden satsin juonut, niin laita taas vettä kattilaan ja keitä. Voit laittaa sitten juoman jääkaappiin ellet heti juo sitä. Voi nauttia myös kylmänä.

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:09"]

Mulla meinasi kanssa flunssa iskeä. Mutta aloin heti juomaan inkivääriteetä.

Kuori n. 5cm pala inkivääriä, leikkaa se viipaleiksi. Laita vettä kattilaan n. 0,5l ja heitä kattilaan inkiväärinsiivut ja yksi tähtianis. Keitä tätä linimenttiä n. 15 min. Kun juot, laita sekaan myös hunajaa.

[/quote]

Vierailija
16/24 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kokeilla

Vierailija
17/24 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/2 litraa tummaa rommia, kuumaa vettä ja hunajaa. Tuhotaan illan mittaan. Toimintavarmuus 50/50.

Vierailija
18/24 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkalta löytyy poretablettina 1000mg C-vitamiinia, ota säännölliseen käyttöön. C-vitamiini on siitä turvallinen, että 'ylimääräinen' tulee virtsan mukana ulos. Itse otan väsyneenä 2000mg päivässä, ja oma lääkärini on tämän hyväksynyt. Muuten tässä listattiinkin jo kaikki hyväksi havaitut. Valitse vielä D-vitamiiniksi öljypohjainen, koska se on rasvaliukoinen vitamiini. Eli nestemäisessä muodossa, joko pipetissä tai muutoin lasipullossa, omani on kookosöljypohjainen Sanasol D tippa, maksaakin alle vitosen reilusti, ja riittää pariksi kuukaudeksi jos ottaa ohjeen mukaan.

Vierailija
19/24 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tota kikkaa koska tarpeeks hullu 😜 sit join lämmintä ja tuntu et helpotti ainaki hetkeks. Mä en nimittäin jaksa flunssaa koska menee valehtelematta flunssassa ainaki 200 nenäliinaa ku nenä vuotaa kokoaja siis jotaa nii kamalaa

Vierailija
20/24 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keino joka tepsii mutta jota kukaan ei halua kokeilla:

Varaa iso kattilallinen kiehuvaa vettä ja upota sinne todella paljon keltasipulia ja valkosipulia ja hengitä höyryä (Liina pään päällä) niin paljon että silmät valuu vettä ja tuntuu ettei enää..:) Mulla lähti kertalaakista flussa eikä kukaan kuitenkaan uskalla kokeilla.

Toimii. Tarpeeksi hullu ja kokeilin. Mun flunssa on jota ni kauheeta et pakko yrittää keinolla millä hyvänsä estää.