Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi erakoituneet omia reittejään kulkevat ihmiset ovat yleensä mielenkiintoisimpia?

Vierailija
22.10.2020 |

Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, kun eivät ole samaa lammasmassaa muiden kanssa.

Bää! Lammas havaittu. Te lampaista määkijät olette kyllä toinen toistenne kopioita.

Bää vaan itelles. Tais kolahtaa lampaaseen, kun noin triggeröidyit viestistäni.

No mikä tekee sinusta ei-lampaan? 

Kaikki ihmiset on mun mielestä lampaita. Lampaista määkijät ovat oma lammaslaumansa, joka pitää itseään tiedostavampina tai parempina kuin muita lampaita, mutta jotka kuitenkin pyörivät siinä omassa laumassaan.

Lampaan määritelmä on suurin piirtein sellainen henkilö joka noudattaa lakeja ja käyttää suurelle massalle tuotettuja palveluita ja viihdettä ja elää sellaisen mielikuvan mukaan mikä on "hyvä elämä". Lammas yksilölle yleistä on myös vähä-älyisyys, lukee lehdistä juttuja mm. laihdutukseen ja ihmettelee miks ei laihdu. Listaa voi jatkaa pitkälle. Lampaan elämä ei tietenkään ole sen huonompaa kuin muillakaan, teiltä saa vain rahat helposti pois ja ottamaan lainaa milloin mihinkin "tarpeeseen".

Kummasti niitä ei-lampaita löytyy täältä vauvalta, vaikka täällä ei tuo ajattelu oikein kukoista. Minkälaista viihdettä ei-lampaat kuluttaa? Älä nyt väitä, että te kaikki luette vaan Dostojevskia kaikki päivät ja jos haluatte rentoutua tv:n edessä, niin katsotte historiadokumentteja tai ranskalaisia taide-elokuvia. Ja kaikki vissiin karppaa ja kroppa on kuin kreikkalaisella jumalalla/jumalattarella. Oletko koskaan lukenut iltiksen laihdutusjuttuja? Nehän on täynnä itsestäänselvyyksiä kuten liiku enemmän ja syö enemmän kasviksia. Jos ihmiset söisivätkin kuten niissä ohjeistetaan, niin taatusti ihmiset olisivat terveellisiempiä kuin keskiverto pullanmussuttaja.

Mua kyllä ihan oikeasti kiinnostaa miten te ei-lampaat viihdytätte itseänne. Pidän lukemisesta (klassikot, eikä mitään roskaa), dokumenteista ja vaihtoehtoelokuvista (Mubi rulaa) ja käsitöistä; syön vegaanisesti, koska en usko lihapropagandaa; enkä usko kritiikittömästi valtamediaan enkä vaihtoehtomediaan. Olenko minäkin oman tieni kulkija ja ei-lammas?

Minä ajattelen. Niin minä viihdyn. En lue lehtiä, minulla ei ole radiota eikä televisiota, en käytä mitään suoratoistopalvelujakaan. En tee elämästä vaikeaa mikäli se on mahdollista.

Vierailija
82/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos miellyttämishalu puuttuu ja turhautumiskynnys on matala, niin lahjakkuudet hakeutuvat omiin oloihin.

On hyvä muistaa, että keskimääräinen ihminen on aika rasittava paskaperse oikeasti älykkäille tyypeille ja aitoja hengenheimolaisia on hyvin vähän. Ei tavallisetaan jaksa hengailla suuremmin jälkeenjääneiden kanssa ja miettikääpä kun ympärillä ei juuri muita olisikaan kuin jälkeenjääneitä. Tuo pohjimmiltaan ajaa osaa erakoitumaan.

Tunnistan itseni tästä. En tiedä lahjakkuuksistani (tai älykkyydestä) mutta koen, että geneerinen ihmisten kanssa ajanvietto on ajan hukkaa ja pois itseni kehittämisestä. Jos käyn syömässä jonkun ihmisen kanssa ravintolassa, siihen menee helposti 3-5 tuntia aikaa kaikkineen. Jos soitan 5 tuntia pianoa tai tutkin historiaa kotona, opin todennäköisesti paljon uutta siitä, mihin aikani käytän. Ei mua ainakaan ole ikinä kiinnostanut istua kahvilla ihmisten kanssa vaihtelemassa kuulumisia ja keskustella iltasanomien uusimmista otsikoista. Voin tulla talkoisiin esim. urheilutapahtumiin ja se on ihan jees, niin kauan kunnes siellä on jotain tekemistä eikä vain istuta alas ja aleta jauhamaan niitä näitä. Moni yhdistystoiminta tuntuu ainakin olevan tällaista, ei toteuteta sitä varsinaista asiaa mille yhdistys on perustettu vaan idea on lähinnä olla juoruamisfoorumi lampaille siitä miten Irmeli-Maijan kaksosilla menee ja joko ne on koululaisia ja jokohan niilläkin alkaa olla lapsia jne...

Lisäksi ihmisten kanssa hengatessa tietyllä tavalla turhauttaa se, että joutuu liikaa huomioimaan toisten ihmisten tarpeet, ajankäytön ja mitä he haluavat tehdä. Yksin ollessa saa tehdä kaiken juuri sillä aikataululla kun haluaa ja miten haluaa eikä tarvitse miettiä muita osapuolia. Kavereita (joiden kanssa vietin vapaa-ajalla aikaa) minulla oli viimeksi joskus ala-asteella ja sen jälkeen olenkin viihtynyt aika hyvin itsekseen, eli tuon lähemmäs 20 vuotta.

Kaltaiseni oman tiensä kulkijat taas viihtyy enimmäkseen itsekseen, enkä varsinaisesti ole kauhean kiinnostunut tutustumaan edes kaltaisiini ihmisiin. Olen kiinnostunut enemmän asioista kuin ihmisistä, ihmiset kiinnostaa lähinnä jos ovat merkkihenkilöitä jotka saavat aikaan jotain ja hekin lähinnä aikaansaamiensa asioiden vuoksi, eikä itsensä henkilönä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bää! Lammas havaittu. Te lampaista määkijät olette kyllä toinen toistenne kopioita.

Kaikki ihmiset on mun mielestä lampaita. Lampaista määkijät ovat oma lammaslaumansa, joka pitää itseään tiedostavampina tai parempina kuin muita lampaita, mutta jotka kuitenkin pyörivät siinä omassa laumassaan.

Lampaan määritelmä on suurin piirtein sellainen henkilö joka noudattaa lakeja ja käyttää suurelle massalle tuotettuja palveluita ja viihdettä ja elää sellaisen mielikuvan mukaan mikä on "hyvä elämä". Lammas yksilölle yleistä on myös vähä-älyisyys, lukee lehdistä juttuja mm. laihdutukseen ja ihmettelee miks ei laihdu. Listaa voi jatkaa pitkälle. Lampaan elämä ei tietenkään ole sen huonompaa kuin muillakaan, teiltä saa vain rahat helposti pois ja ottamaan lainaa milloin mihinkin "tarpeeseen".

Kummasti niitä ei-lampaita löytyy täältä vauvalta, vaikka täällä ei tuo ajattelu oikein kukoista. Minkälaista viihdettä ei-lampaat kuluttaa? Älä nyt väitä, että te kaikki luette vaan Dostojevskia kaikki päivät ja jos haluatte rentoutua tv:n edessä, niin katsotte historiadokumentteja tai ranskalaisia taide-elokuvia. Ja kaikki vissiin karppaa ja kroppa on kuin kreikkalaisella jumalalla/jumalattarella. Oletko koskaan lukenut iltiksen laihdutusjuttuja? Nehän on täynnä itsestäänselvyyksiä kuten liiku enemmän ja syö enemmän kasviksia. Jos ihmiset söisivätkin kuten niissä ohjeistetaan, niin taatusti ihmiset olisivat terveellisiempiä kuin keskiverto pullanmussuttaja.

Mua kyllä ihan oikeasti kiinnostaa miten te ei-lampaat viihdytätte itseänne. Pidän lukemisesta (klassikot, eikä mitään roskaa), dokumenteista ja vaihtoehtoelokuvista (Mubi rulaa) ja käsitöistä; syön vegaanisesti, koska en usko lihapropagandaa; enkä usko kritiikittömästi valtamediaan enkä vaihtoehtomediaan. Olenko minäkin oman tieni kulkija ja ei-lammas?

Minä ajattelen. Niin minä viihdyn. En lue lehtiä, minulla ei ole radiota eikä televisiota, en käytä mitään suoratoistopalvelujakaan. En tee elämästä vaikeaa mikäli se on mahdollista.

Ai niin ja se Dostojevski on minulla tuuletusikkunan pönkkänä kun siitä on mekanismi rikki. Ei pysy auki muuten.

Vierailija
84/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen ihan oikeasti Dostojevskia yms klassikoita ja tietokirjallisuutta. Olen lukenut Sodan ja rauhan.Kuolleet sielut ym. työpaikalla tauoilla puhelimen näytöltä.

Mulle tietokirjallisuuden lukeminenkin on viihdettä. Telkkarista katson historia dokkareita ja oopperaa. Höylään museokortti ahkerasti niin taide/historiallisissa museoissa. Ei ole kreikkalaisenjumalan vartaloa mutta saliharjoittelu näkyy, juoksen ja nyt uusin löytö on uinti jonka tekniikoita opettelen.

Ja tämä liittyy erakkoihin miten? 🤔

Mä olen erakko.

Vierailija
85/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin katson olevani ihan tavallinen ihminen, vaikka olenkin erakko. En tee mitään erikoista ja outoa, enkä ole älykäs. Olen itsekin törmännyt siihen, että moni kuvittelee mun olevan jotenkin tosi erikoinen ja kiehtova tyyppi, mutta sitten heille tulee pettymyksenä kun olenkin ihan tavis vain sillä erolla, että en tykkää ihmisistä. Siksi pysyttelen erossa ihmisistä. En oikeastaan tykkää aidosti kenestäkään muusta kuin äidistäni. Muita ihmisiä en elämääni tarvitse, siedän heitä vaan pakosta. Kun äidistä aika jättää, minulla ei tule olemaan yhtäkään ihmistä elämässäni.

Työssäni joudun esittämään että työkaverien jutut kiinnostaa, joten vapaa-ajallani en halua samaa teennäistä elämää viettää. Tiedän nimittäin kokemuksesta ettei mua kiinnosta kavereiden ja poikaystävän jutut, ne ärsyttää vaan.

Olen joskus yrittänyt olla sosiaalinen, mutta ei siitä tullut mitään. Alan aina voida todella huonosti jos päästän ihmisiä lähelle.

Mulla kesti kauan hyväksyä itseni tällaisena.

Onhan moni kadonnut ihminen halunnut itse kadota. Sen tempun olisin tehnyt itsekin, jos olisin syntynyt johonkin tiiviiseen yhteisöön.

Täällä samanlainen ja kesti todella kauan tajuta että en vaan pidä ihmisistä enkä yleensäkään seurasta, mutta muuten olen tosi arkinen, omia juttuja touhuava ja sitä kautta hyvinkin tylsä. Ennen teeskentelin viehättävämpää ja avoimempas kuin olinkaan, kun oli pakko sosialisoida enemmän. Tuttuja on paljonkin, mutta läheisimpiä suhteita en tarvitse enkä osaa niitä edes luoda enkä ylläpitää. Jokusen kerran pitkässä parisuhteessa olen ollut samantyylisen ihmisen kanssa, sellaista rinnakkaiseloa ja seksistä kyllä pidän älyttömästi :) Tällä hetkellä elelen yksin, teen työtä lähes itsenäisesti, muutama lemmikki asuu kanssani. Ehkä parisuhde olisi taas toiveissa, omilla asunnoilla ja riittävällä itsenäisyydellä. Toisaalta en henkeä enää pidättele, että kukaan sopiva osuisi kohdalle. Yleensä olen miehille pettymys luonteeni puolesta, harva arvostaa tällaista naista sitten todellisuudessa. Alussa voin olla kivan haasteellinen ja erilainen, mutta siinäpä se.

N42

Vierailija
86/90 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että olen pidetty. Mä en edes välittäisi olla. En kaipaa montaa ihmistä elämääni. Rakastan yksinoloa. Saan siitä voimaa.

Vierailija
87/90 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/90 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se kiinnostavuus karisee aika pian sen jälkeen, kun reitit kohtaa

Vierailija
89/90 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakot eivät kaipaa muiden ihmisten huomiota ja hyväksyntää, eivätkä he siksi noudata tietynlaisia sosiaalisia normeja, joilla tätä hyväksyntää saa, vaan elävät elämäänsä niin kuin itseään huvittaa.

Vierailija
90/90 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erakot eivät kaipaa muiden ihmisten huomiota ja hyväksyntää, eivätkä he siksi noudata tietynlaisia sosiaalisia normeja, joilla tätä hyväksyntää saa, vaan elävät elämäänsä niin kuin itseään huvittaa.

Mitä ne sosiaaliset normit ovat?