Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi erakoituneet omia reittejään kulkevat ihmiset ovat yleensä mielenkiintoisimpia?

Vierailija
22.10.2020 |

Miksi?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska erakot ovat älykkäitä nuuskamuikkusia.

Vierailija
22/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ottaneet sosiaalista painetta hankkia kavereita näön vuoksi. Kukaan ei tiedä, millaista heidän elämänsä on. Onhan se jännää, että mikä voi omissa oloissa olla niin kiinnostavaa, että se ohittaa kaikenlaisen ihmisten kanssa juoruamisen ja hengailun. Joku taideprojekti? Kammottava pakkomielle? Onko erakko huippuälykäs kirjojen kanssa keskustelija, mitä jos jonain päivänä se outo naapuri julkaisee jonkun uuden ihmelöydön ja sitten saa sanoa, että mä tiedän ton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se eräs kaunis nainen, joka asuu jossakin pohjoisen eräalueella ja kasvattaa koiria. Hänestä oli joskus juttu lehdessä. Kiinnostavaa on varmaan se, että joku uskaltaa poiketa valtavirrasta ja kulkea omia polkujaan.

Vierailija
24/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat omilla aivoillaaan, eivät ota muiden tarjoamia vaihtoehtoja elämästä ja siitä mitä saa tehdä elämässään rajoina, vaan luovat ne rajansa itse.

Vierailija
25/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olen tutustunut moniin erikoisiin ihmisiin. Vedän jostain syystä hulluja siis hyvällä tavalla hulluja puoleeni.

Vierailija
26/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen se eräs kaunis nainen, joka asuu jossakin pohjoisen eräalueella ja kasvattaa koiria. Hänestä oli joskus juttu lehdessä. Kiinnostavaa on varmaan se, että joku uskaltaa poiketa valtavirrasta ja kulkea omia polkujaan.

Tinja joku. Se asuu poikaystävän kanssa, äiti asuu lähellä ja paljon koiria ja hevosia. Tietysti upeaa, että uskalsi lähteä pohjoiseen takaisin ja löysi elinkeinon, mutta ei mitenkään superkiinnostava nyt kun on lehtijutuista selvinnyt, mitä siellä puuhaa.

Vierailija
27/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei kyllä tykkää erakkomaisista oman polun kulkijoista. Poikkeavasti käyttäytyvät ja ajattelevat ihmiset vaan ovat jotenkin liikaa ihmisten valtaosan ymmärrykselle ja sietokyvylle. Tällaiset ihmiset usein hämmentävät, pelottavat ja herättävät suuttumusta/halveksintaa ihmisten enemmistössä. Kai se on joku vaistonvarainen juttu.

Vierailija
28/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei kyllä tykkää erakkomaisista oman polun kulkijoista. Poikkeavasti käyttäytyvät ja ajattelevat ihmiset vaan ovat jotenkin liikaa ihmisten valtaosan ymmärrykselle ja sietokyvylle. Tällaiset ihmiset usein hämmentävät, pelottavat ja herättävät suuttumusta/halveksintaa ihmisten enemmistössä. Kai se on joku vaistonvarainen juttu.

'kateellisia ovat

Vierailija
29/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitelija hippinaiset ovat upeita

Vierailija
30/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmasti tykkää, mutta mitä väliä sillä on? Ei täällä eletä muita vaan itseään varten. Ihan sama jos herättää suuttumusta niin kauan kuin ei vahingoita ketään. Suuttumus ja ärtymys johtuvat kateudesta tai siitä, että suuttua itse rajoittaa suotta itseään. Suurin osa ihmisistä ei myöskään ole kauhean älykkäitä, joten kuinka paljon heidän ajatuksilleen kannattaa pistää painoarvoa. Minusta ei juuri yhtään.

Vierailija
31/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmasti tykkää, mutta mitä väliä sillä on? Ei täällä eletä muita vaan itseään varten. Ihan sama jos herättää suuttumusta niin kauan kuin ei vahingoita ketään. Suuttumus ja ärtymys johtuvat kateudesta tai siitä, että suuttua itse rajoittaa suotta itseään. Suurin osa ihmisistä ei myöskään ole kauhean älykkäitä, joten kuinka paljon heidän ajatuksilleen kannattaa pistää painoarvoa. Minusta ei juuri yhtään.

Kyllä me eletään kaikki toisiammekin varten. Olisi aika vaikea erakonkin pärjätä yksin?

Vierailija
32/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jotain muuta kuin me normot...

Vierailija
33/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin erakkona vuosia ennen kuin tapasin puolison ja sain perheen. Ajattelen ihan vilpittömästi, että erakkona olin paras versio itsestäni. Se oli se vapaus, riippumattomuus ja tila ajatella.

Kun eli kohtalaisen vähällä ja jätti elämään tilaa tyhjyydelle, pystyi käsittelemään ihan eri tavalla kaikki eteen tulevat asiat. Se mitä sanoi ja teki oli aina harkittua. Kun tapasin ystäviä, olin siinä tilanteessa voimakkaasti läsnä ja oli helppo vain kuunnella. Olin hyvä ystävä. En tarvinnut stressata taloudesta, tarvitsin niin vähän, että tiesin selviäväni hyvin säännöllisellä työnteolla vaikka ei mitään vakipaikkaa olisikaan.

Jo parisuhteen myötä alkoi pudotus upottavaan suohon. Nyt elänkin sitten perinteistä ruuhkavuosiarkea, joka joutuu kesken pikaista kaverin kahvitapaamistakin toisella kädellä pitelemään karkuun pyrkivää lasta ja toisella kädellä kirjoittamaan vastausta miehen whatsapp-viesteihin. Asiat vain vyöryvät päälle, en ehdi valmistautua tai edes ottaa vastaan. Pienenkin tauon tullessa puoliso tai perhe ottaa jotenkin tilan haltuun. En muista, mitä kaverit ovat minulle kertoneet. En tiedä, olenko enää minä.

Ehkä moni meistä olisi mielenkiintoisempi, jos eläisi rauhallisesti erakkona.

Vierailija
34/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä kumma

Vierailija
35/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!!!!

Vierailija
36/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä sellaisia löytää?

Täällä on yksi.

Vierailija
37/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole..

Vierailija
38/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie mielenkiintone? :o Tuota en oo aikasemmin kuullut. :D Kiitos. :) Sit kupla puhkeaa, ku tutustut nii huomaat et oon tylsä ku saapas. :D Illan jatkoja! M25

Vierailija
39/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen pyrkii vaistomaisesti ylläpitämään ryhmän sisällä yhtenäistä käyttäytymistä. Jos joku sooloilee, se voi olla uhka ryhmän turvallisuudelle. Kaikilla tämä vaisto ei ehkä ole yhtä vahva ja toisaalta tavallisesta poikkeavat asiat myös herättävät uteliaisuuden, jota ihmisillä riittää.

Vierailija
40/90 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me eletään kaikki toisiammekin varten. Olisi aika vaikea erakonkin pärjätä yksin?

Tietysti olisi. Käytän minäkin sähköä ja vettä, asun asunnossa. Kaupasta haen ruokaa. Ei mitään ilman muita ihmisiä olisi.