Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän palstan ihmisten arvomaailma.

Vierailija
28.01.2014 |

Olen 100% varma, että suurimman osan arvomaailma tulee muuttumaan. Teistä tulee nöyrempiä, kehuskelu loppuu, yhteishenki tulee kasvamaan. Minä minä minä tulee häviämään. Tulee paluu maanpinnalle.

Katselin eilen ohjelmaan Portugalista, siellä on käynyt samoin. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ei ole arvomaailmaa.

Vierailija
2/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jopa itsestäsi vielä parempi? Siitä kai aina pitäisi aloittaa, jos muutosta ihmisiin kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näin tulee käymään, solidaarisuus oli ennenmuinoin kova sana. Esim. naisten solidaarisuus, miksi se on kadonnut?

Vierailija
4/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:25"]

Palstalla ei ole arvomaailmaa.

[/quote]

Näin on. Tällä palstalla käy ihmisiä, joilla on erilaiset arvomaailmat.

Vierailija
5/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jopa itsestäsi vielä parempi? Siitä kai aina pitäisi aloittaa, jos muutosta ihmisiin kaipaa.

[/quote]

Varmasti tulee, ja odotan sitä. 

Vierailija
6/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

Hmm.

Minä myönnän, että minussa on paljon parannettavaa. En kuitenkaan tosiaankaan sinun tavoin "odota" jotain tapahtuvan, vaan teen aktiivisesti töitä asian eteen kasvaakseni ihmisenä.

Vierailija
7/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

Mahtaako tulla odottamalla.

Vierailija
8/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on toiveajattelua. Noin tuskin tulee käymään. Ja miksi tulisi? Ei ole ainakaan mun tiedossani mitään syytä siihen.

Vierailija
9/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
10/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:26"]

Toivottavasti näin tulee käymään, solidaarisuus oli ennenmuinoin kova sana. Esim. naisten solidaarisuus, miksi se on kadonnut?

[/quote]

Taisi hävitä yksilökeskeisen ajattelun tultua muotiin? Oletteko huomanneet, että iso osa tämän palstan jutuista on itsensä korostamista, muiden haukkumista, nälvimistä? Varakkuudella, menestyksellä, koulutuksellä pätemistä. Minulle tulee ensimmäisenä huono itsetunto mieleen, että vaikka mitä on saavutettu, se ei kuitenkaan auta. Eli sitä paremmuutta pitää tuoda koko ajan esiin.

ap.

Vierailija
11/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot ovat suhteellisen pysyviä. Ei minusta koskaan tule ihmistä, joka ilomielin uhraa oman onnellisuutensa ja hyvinvointinsa muiden puolesta. Tuskin alan myöskään turhia nöyristelemään. Itsevarmuudesta ja assertiivisuudesta on kuitenkin ihmiselle aika paljon hyötyä. Minusta on itsestäänselvää, että jokainen on oman elämänsä tärkein ihminen, johon suuntautuvat ensisijaiset moraaliset vastuut ja jonka onnellisuus on elämän korkein päämäärä.

Vai minkälaisia muutoksia ap ajatteli?

Vierailija
12/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhut Portugalista, niin kriisien aikana voi kyllä käydä ihan toidinkin,  jam yös Portugalissa on kehitys ennyt molempiin suuntiin. Yhteisöllisyys niiden kanssa, jotka jotenkin katsotaan "omiksi" on entistä suurempaa. Erottautuminen, välinpitämättömyys ja jopa julmuus "muita" kohtaan on sitten sitäkin suurempaa. Tämä on yleensäkin kärjistyneiden sosiaalisten tai taloudellisten tilanteiden tulos. Paremman arvomaailman sijasta sen teidetään johtaneen mm. sisällissotiin. Juu, myös Suomessa.

olisi kyllä hyvä kun meistä tulisi parempia ihmisiä, mutta minä luulen, että toivoaan ei kannata panna talouskriisin vaikutuksiin. Itsensä kehittäminen auttaisi varmemmin.

Vierailija
13/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa nyt vain, kun talouskriisi iskee kunnolla, niin isoja muutoksia tulee väkisin. Tällä palstalla on paljon itsekkäitä evistelijöitä, joille pudotus tulee olemaan kovin.

ap.

Vierailija
14/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:31"]

Kun puhut Portugalista, niin kriisien aikana voi kyllä käydä ihan toidinkin,  jam yös Portugalissa on kehitys ennyt molempiin suuntiin. Yhteisöllisyys niiden kanssa, jotka jotenkin katsotaan "omiksi" on entistä suurempaa. Erottautuminen, välinpitämättömyys ja jopa julmuus "muita" kohtaan on sitten sitäkin suurempaa. Tämä on yleensäkin kärjistyneiden sosiaalisten tai taloudellisten tilanteiden tulos. Paremman arvomaailman sijasta sen teidetään johtaneen mm. sisällissotiin. Juu, myös Suomessa.

olisi kyllä hyvä kun meistä tulisi parempia ihmisiä, mutta minä luulen, että toivoaan ei kannata panna talouskriisin vaikutuksiin. Itsensä kehittäminen auttaisi varmemmin.

[/quote]

Ota "otanta" aihe vapaan 1sivulta koska tahansa, siis kaikki jutut, moniko ihminen sadasta tuntuu sinusta kehittäneen itseään?

ap.

Vierailija
15/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkain tulee olemaan paras ja hänen arvomaailmansa on oikein.

Heikot häviää tappelun ja heidän arvomaailmansa on nolla. Voittaja on paras, voimakkain, älykkäin ja oikean arvomaailman omistaja.

Muut tekee sitten, kuin hän tai tuhoutuu.

Vierailija
16/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mistä muutoksista puhut, ap? -12

Vierailija
17/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pudotus elintasoon, se tulee nopeasti, keskiluokkaan sattuu eniten. 

Vierailija
18/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisten yhtseishenki muka asiitä kasvaa, että talous tiukkenee ja joutuu vaikkapa työttömäksi? Joutuu ehkä muuttaamana pienempään asuntoon ja muuta semmosta. Pikemminkin elämän kovasti koetellessa sitä tulee entistäkin itsekkäämmäksi ja alkaa yhä enemmän ajatella vain omaa etuaan.

Vierailija
19/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat häviävät, akateeminen saa olla tyytyväinen tuhanteen euroon. Tilannetta ei voi sanoa vaikka näin, nykypalkka, mutta hintataso on maitolitra 5€.

Miksi ei? Koska myös paremmin palkatut työt vähenevät radikaalisti. 

ap.

Vierailija
20/26 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:49"]

Miten ihmisten yhtseishenki muka asiitä kasvaa, että talous tiukkenee ja joutuu vaikkapa työttömäksi? Joutuu ehkä muuttaamana pienempään asuntoon ja muuta semmosta. Pikemminkin elämän kovasti koetellessa sitä tulee entistäkin itsekkäämmäksi ja alkaa yhä enemmän ajatella vain omaa etuaan.

[/quote]

Näin, 2 köyhää mummoa muuttaa samaan pieneen yksiöön, vaikka he eivät olisi ihan bestisainesta keskenään, he eivät ole enää yksinäisiä, oppivat sietämään toisiaan pakon edessä, voivat tukeutua toisiinsa hädän hetkellä, jne.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä