Pelkäättekö koskaan että peiliin katsoessa näkyisi joku ylimääräinen hahmo?
Melkein aina kasvoja pestessä mietin miten reagoisin jos kasvot peilin korkeudelle nostaessani olan takana olisi... jokin. :(
Kommentit (54)
No enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta nyt alkoi pelottaa. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:21"]
Mulla oli jossain vaiheessa nuoruudessa sellainen jakso, jolloin en mielelläni tuijottanut omaa peilikuvaani kun pelkäsin, että kasvoni muuttuvat hirviön naamaksi.
[/quote]
Saitko sitten sopivat lääkkeet ja nykyään elämä on helpompaa?
Kuulostaa aika kaukaiselle ajatukselle..
Ei pelota. Aina joskus sieltä on tosin näkynyt lapsieni tai mieheni naamarit tms., jos ovat tulleet kurkkimaan. Jos sieltä joku hirviö joku päivä tuijottelisi takaisin voisi tämäkin skeptikko ainakin kerran ajatella: yay, yliluonnollisia asioita on olemassa!
Aina kun oon kattonu jonkun kauhuleffan.
Kieltämättä joskus iltasella käy mielessä. Siksi aika usein tsekkaan myös auton takapenkin ennen kuin lähden ajamaan.
Eipä ole tullut mieleenkään pelätä moista. :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:21"]
Mulla oli jossain vaiheessa nuoruudessa sellainen jakso, jolloin en mielelläni tuijottanut omaa peilikuvaani kun pelkäsin, että kasvoni muuttuvat hirviön naamaksi.
[/quote]
Sama juttu, oli jossain 13-15 vuoden iässä tuota. Kai se jotenkin heijasteli psyykkistä kasvuprosessia, sitä että tunsi ulkokuorensa ja sisäpuolensa jotenkin ristiriitaiseksi, ja sitä heijasteli epärationaalinen pelko että muuttuisi joksikin kauheaksi, että tuntemattomasta sisimmäistä paljastuisi joku ihan muu olento kuin mihin on tottunut.
Pelkään :-) Tai no, hieman ylimitoitettu sana tuo pelkääminen, rationaalinen mieleni tietää, että pimeässä ei ole pelättävää, mutta jos joudun käymään esim. yöllä vessassa, koitan välttää peiliin katsomista. On sellainen hermostunut ja vieras olo omassa kodissa. Päivisin ei ole mitään, mutta öisin tulee mustia ajatuksia. Jäänyt varmaan nuoruudesta, tykkäsin ja olin vähän liian kiinnostunut kauhusta ja kauhuleffoista silloin. Silloin öiset vessareissut herättivät ihan aidon pelon ja kauhun.
Joskus joo. Varsinkin kun mies tykkää kiusata mua, ihmettelee muka että miten nuo verhot nyt noin heiluu, kuiskaa hiljaa "kuulitko tuon äänen" jne.
Minä en ole koskaan pelännyt sellaista, mutta kerran olen nähnyt. Tuli jotenkin erikoinen olo, kun yöllä vessassa käynnin yhteydessä pesin käsiäni. Selkäpiissä tuntui oudolta, ei varsinaisesti pelottanut mutta tuli joku läsnäolon tunne. Näin tumman hahmon peilin kautta vessan nurkassa, ja mieleeni tuli hyvin kirkkaana ajatus, että ahaa, isoisä sitten otti ja kuoli. Järkeni kuitenkin torppasi heti tällaisen yliluonnollisen ja sekä hahmon näkeminen että ajatus meni unenpöpperöisyyden piikkiin. Uusi kylmä väristys tuli kun aamulla sain soiton, että isoisä oli kuollut klo 3 yöllä.
Joo, mä en uskalla koskaan öisin katsoa peiliin. Saatan myös tarkistella sängyn aluset ja saunan öisin, ettei siel seiso tummia hahmoja.
johtuu siitä elokuvasta en muista sen nimeä ootte varmaan kaikki kattonu :D laskee seittemään pimeesä vessassa ja siel takaa tulee se joku tyyppi ja murhaa
Sanotaan, että jos on joskus kerrankin pelannut spiritismiä, voi piru ilmestyä koska tahansa myöhemmin, niin miksei sitten näyttäytyisi peilissä.
Ite ajattelen joskus peiliin katsoessa, että kuolemani jälkeen mun naama näkyy siitä peilistä joskus jollekin toiselle.
Jaa-a. Sanotaanko etten pysty sanoa peilin edessä kolme kertaa candyman eli jonkin verran pelkään samaa kuin ap. Samoin pelottaa katsoa pimeän aikaan auton taustapeilin kautta takapenkille, kun ajelen itsekseni.
On pelottanut useinkin. Muutaman kerran on näkynytkin. Ei kasvoja, mutta valo. Valo mikä ei ole voinut tulla mistään ulkopuolisesta kohteesta.
Pelkään vain sitä, että kaulassani näkyy ylimääräinen leuka.
hui! mulla samoja pelkoja ja nää jutut mitä edellä on saavat mut kauhusta kankeaksi.. ihan lapsesta asti peloteltu että piru tulee peiliin. vielä aikuisenakin se on pelko nro 1kun menen pimeässä varsinkin vessaan.. toinen on suihkussa. eli kun silmät kiinni huuhtelen siinä niin pelkään että edessäni seisoo joku kauhistus kun avaan silmäni..