Miesten reissut esim ralleihin,äidit aina kotona. Miksi?
Niin miksi naisilla ja etenkin äideillä ei ole reissuja vaikka johonkin messuille tai mihin vaan mieleiseen tapahtumaan johon mentäisiin tyttöporukalla ja pidettäisiin hauskaa eli siis ryypättäisiin myös?tuntuu että miehillä on vaikka mitä reissuja esim viikon kestäviä ja naiset vaan hoitavat lapsia kotona. Miksi?
Kommentit (33)
Meillä ei kukaan käy ryyppyreissuilla. Mies käy kerran vuodessa Alpeilla kavereiden kanssa ja kesällä lyhyemmillä kalareissuilla. Minä taas pääsen vaikka kaupunkilomalle siskoni kanssa. Kummallakin saa olla omia harrastuksia.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:23"]
En tiedä miksi tuota ryyppäämistä nyt korostetaan noin paljon tässä ketjussa. Kyllä miehilläkin voi olla menoja, joissa ei ole pakko vetää perseitä. No meillä vaimo saa mennä ihan yhtälailla kuin minäkin ja usein lähden muksujen kanssa viikonlopuksi reissuun, niin vaimo saa vapaata ihan vain itselleen. Kuitenkin jostain syystä hän ei juurikaan kaipaa tällaista ja hänellä ei ole paljoa menoja yms. Mhdollista olisi, mutta halua ei. En kyllä osaa sanoa mistä tämä johtuu.
[/quote]
Ihana että annat vaimollesi vapaan kotihetken. Hänelle varmaan riittää vain se. Itse huomaan olevani myös usein vain kotona rauhassa kun mies on lapsien kanssa jossain. Kerrankin saan vain olla kotona. Katsoa elokuvia, juoda ehkä lasin viiniä, nukkua pitkään. Se riittää yleensä useimmin. Joskus kesällä saatan käydä syömässä kaverin kanssa ja vaikkapa terassilla parilla.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:02"]Mutta enemmän minua ärsyttää kun kaikki urheilu mitä TV:stä tulee niin miehellä on oikeus ja velvollisuus katsoa sitä! Lauantaisinkin 2 jalkapallomatsia = 4 H!!!!!!!!! Mä en ainakaan koskaan voisi vaan ruveta katsomaan esim. 2 leffaa ja sanoa että antakaan mun katsoa nämä rauhassa![/quote]
Miten niin oikeus ja velvollisuus katsoa jalkapalloa telkkarista? Ei vaan meillä onnistuis, vaan mies saisi katsoa sitä jalkapalloa muun huushollin elämän niin salliessa.
Mun isä oli tuollainen ällötys, jonka mielestä lasten piti lakata olemasta, kun telkkarista tuli formulaa, jääkiekkoa tai urheiluruutu. Sanaakaan ei saanut pihahtaa, mielellään piti olla näkymättömissä. Mikään ottelu ei voi olla niin saamarin tärkeä, että pitää komentaa oma perhe nurkkaan kuiskailemaan.
että mamma ihan pääsee kaupunkilomalle siskon kanssa! voi jumalauta!
Meillä on aina menty tasapuolisesti. Mutta olisikohan syy se, että tietyt äiti-ihmiset olettavat, etteivät heidän lapsensa pärjää ilman äitiään ja saavat traumoja jos joutuvat olemaan äidistä erossa ;)
Koska muut äidit ja miehet katsoisivat asiaa pahasti, niin kukaan ei kehtaa.
Joo mä haluaisin mennä joskus kaverin kanssa johonkin mutta eipä se ikinä näytä onnistuvan,harmittaa vaan kun mulla ei oikein muita kavereita ole. Hän 4 lapsen äiti ja kun nuorinkin kasvoi isommaksi ehdottelin yhteistä reissua mutta eipä hän halunnut jättää lapsia isän hoitoon vaikka isä kyllä osaa hoitaa lapset. No nuorin täyttää kohta 5v ja hän kertoi kuinka elämä on tylsää kun vauvaa ei ole enää eikä kukaan hänestä riippuvainen niin sanoin että hommaa harrastus,alkoi käymään jumpassa, harrasti miehen kanssa paritanssia yms mutta nyt 38v odottaa viidettä koska taisi elämä olla niin tyhjää kun ei ollut enää vauvaa. Itse olen 40v ja yhden lapsen äiti ja olisi ihanaa kun olisi ns tyttökaveri/kavereita kenen kanssa lähteä reissuun. ap
Itse olen ollut aina aktiivinen kaveriporukan kanssa, liikun paljon ja tehdään erilaisia reissuja. Eksälläkin oli oma harrastus ja kaveripiiri, mutta jättäytyi noista aika lailla pois kun saimme lapsen vaikka yritinkin kannustaa häntä jatkamaan. Baarissa käymistä ei kuitenkaan lopettanut, vaikka ei tuo nyt mitenkään isossa osassa ollut. Itselleni nuo omat menot on tärkeä henkireikä ja uskon että olisin melkoinen pirttihirmu jos en niissä kävisi. Sopivasta tasapainosta tässä kai on kysymys, ja jokaisessa perheessä/parisuhteessa täytyy löytyä se oma tapa toimia.
Toiset on kypsiä vanhemmiksi ja jaksavat vastuun lapsistaan ja toiset ei. Toiset on pettäjiä, narsisteja ja haluavat etuoikeutetusti aina omaa aikaa/ aikaa ystäville / hemmottelu aikaa tms. Mutta kauanko nämä yleensä osallistuvat aktiivisesti lastensa elämään, ja kuinka paljon he panostavat parisuhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 11:06"]
Toiset on kypsiä vanhemmiksi ja jaksavat vastuun lapsistaan ja toiset ei. Toiset on pettäjiä, narsisteja ja haluavat etuoikeutetusti aina omaa aikaa/ aikaa ystäville / hemmottelu aikaa tms. Mutta kauanko nämä yleensä osallistuvat aktiivisesti lastensa elämään, ja kuinka paljon he panostavat parisuhteisiin.
[/quote]
Sulla on aika yksinkertainen tapa ajatella asioita. Monessa parisuhteessa ja perheessa se oma jaksaminen on kuitenkin tärkeintä. Jos ei joskus panosta itseensä, niin ei jaksa myöskään pitää muista ja parisuhteesta huolta. Superäiti ja -isä ovat tietysti 24/7/365 kotona perheen parissa, mutta todellisuus elämässä on jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:47"]
Niin miksi naisilla ja etenkin äideillä ei ole reissuja vaikka johonkin messuille tai mihin vaan mieleiseen tapahtumaan johon mentäisiin tyttöporukalla ja pidettäisiin hauskaa eli siis ryypättäisiin myös?tuntuu että miehillä on vaikka mitä reissuja esim viikon kestäviä ja naiset vaan hoitavat lapsia kotona. Miksi?
[/quote]
Voin vastata vain omasta puolestani, mutta vastataan näin:
Suurimmalla osalla kavereistani ei ole vielä lapsia, joten heille se "hauskanpito" on baarissa hihhuloimista. Baarit taas ovat mielestäni ahdistavia kännisine väkijoukkoineen, enkä pidä baarien melutasosta. Jos haluaisin vapaa-aikaa, varaisin viikonlopun kylpyläloman, itsekseni.
Muutenkin tässä vaikuttaa se, ettei tuollaiset porukkareissut ole minun juttuni. Omaa aikaa minulla on useita tunteja viikossa, kiitos saliharrastukseni, ja jos haluan lomaa arjesta, lähden maalle, kyllä, lasten kanssa.
Minkä ikäinen ap on ja onko sinulla lapsia?
Omat lapseni ovat vielä niin pieniä, että minä en yksinkertaisesti halua olla heistä pitkään erossa. Mies käy työmatkoillaan ja välillä muillakin reissuilla, mutta ei se minua haittaa.
Meillä naiset käyvät säännöllisillä joillain tapahtumilla joka vuosi, kolmen vuorokauden pilettelyretki. Voin sanoa vain, aika huono juttu avioliittoa ajatellen. Ei ne mihet yksin vain käy jossain reissuissa, kyllä naisetkin käy. Terveisin petetyksi tullut
En tiedä miksi tuota ryyppäämistä nyt korostetaan noin paljon tässä ketjussa. Kyllä miehilläkin voi olla menoja, joissa ei ole pakko vetää perseitä. No meillä vaimo saa mennä ihan yhtälailla kuin minäkin ja usein lähden muksujen kanssa viikonlopuksi reissuun, niin vaimo saa vapaata ihan vain itselleen. Kuitenkin jostain syystä hän ei juurikaan kaipaa tällaista ja hänellä ei ole paljoa menoja yms. Mhdollista olisi, mutta halua ei. En kyllä osaa sanoa mistä tämä johtuu.