Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisista (kukista) kysymys

Vierailija
28.01.2014 |

Olen menossa läheisen ihmisen hautajaisiin. Miten kukkien kanssa? Teetänkö koko perheelle yhden "kukkalaitteen"? Olisiko hölmöä jos kaikki lapset laskisivat lisäksi esimerkiksi valkoiset ruusut vielä? 

Koitin kysellä veljeltäni ja hänen vaimoltaan ja mietimme että jos meidän ja heidän perheen lapset laittaisivat omat kukat? Olisiko se jonkun etiketin vastaista? Entäpä kun yksi lapsista ei pysty (=ei halua tulla,häntä todella pelottaa) tulemaan niin jos häneltäkin silti se oma kukka?

Mielestäni se olisi kaunis ele. Mielipiteitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kysessä ole lähiomainen, veisin vain kukkaseppeleen koko perheeltä. Jos taas lähiomainen, lasten yksittäiset ruusut olisivat kaunis ele.

Vierailija
2/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lähiomainen joka on omilleni ja veljeni lapsille rakas ja läheinen.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te voitte tehdä juuri kuten haluatte. Jos lapset haluaa antaa omat kukat, ne antaa. Eikä tarvitse edes kaikkien lapsien antaa, jos siltä ei jostain tunnu.

Ja te voitte antaa veljesi kanssa yhteisen kukkalaitteen myös, jos haluatte.

Varsinkin, kun kysymyksessä on läheinen, ei ole mitään "etikettiä" vaan muistetaan ihan just niin kuin itse haluaa ja miten kokee, että se läheinen olisi halunnut.

Vierailija
4/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa nuo yksittäiset ruusut lapsilta olisivat todella kaunis ajatus. Terveisin 2

Vierailija
5/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat olleet vain isoisovanhempiensa hautajaisissa, mutta aina ovat laskeneet sen oman ruusun tai muun pienen kukan. Me olemme usein laskeneet yhteisen kimpun sisarusteni kanssa. En laittaisi kukkaa siltä poissaolevalta lapselta kuitenkaan. Sen voi viedä myöhemmin sitten vaikka haudalle.

Vierailija
6/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! En ole ennen ollut näin läheisen ihmisen hautajaisissa ja jotenkin haluaa tehdä kaiken oikein. 

Yksi lapsista ehdotti itse sitä oman ruusun antamista :) 

-ap-

Vierailija
7/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiset saavat tehdä niin kuin itse haluavat; jos on kyseessä vaikka lasten isovanhempi, silloin sopii hyvin, että lapset vievät jokainen oman ruusun. Jos joku lapsista ei halua osallistua, on parempi että hän saa jäädä pois tilanteesta. Kukan voi käydä viemässä haudalle myöhemmin, jos hän niin itse haluaa. Lapsille ei ole tarkkoja etikettisääntöjä, joita pitäisi pilkun tarkasti noudattaa.

Vierailija
8/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mummon hautajaiset (pienet, vain perhepiirissä) vähän aikaa sitten ja hänen lapset, lastenlapset ja lastenlastenlapset kaikki veivät oman yksittäisen kukan, myös pienet lapset. Minusta se on kaunis tapa.

Vierailija
9/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa, kaunis ele.

T. Floristi

Vierailija
10/10 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laskivat omat kukkansa mumminsa arkulle. Vanhemmat laittoivat seppeleen. Mielestäni kaunis tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi