Lehti: Hollantilaistutkija pääsi kirjautumaan Trumpin Twitter-tilille – helppo salasana yllätti täysin
Presidentti Donald Trumpin Twitter-tilillä on 87 miljoonaa seuraajaa, mutta se on suojattu hämmentävän heikosti, paljasti hollantilainen tutkija.
Kommentit (12)
Missä todisteet asiasta? Minä voisin väittää ihan samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
"makeamericagreat123"
Voi luoja, nyt avaein tuon artikkelin ja ukon salasana oli oikeasti "maga2020" :D
Venäläisillä ei kyllä ole vaikea homma.
Onkohan siellä ydinaseiden laukaisukoodinakin joku ”donaldisgreat”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"makeamericagreat123"
Voi luoja, nyt avaein tuon artikkelin ja ukon salasana oli oikeasti "maga2020" :D
Olisin veikannut "pussy"
eikö ole rikos tunkeutua muiden tileille?
Vähemmästäkin on ihmisiä usassa pakotettu maanpakoon. Obaman aikana esim. Assangne ja Snowden.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisillä ei kyllä ole vaikea homma.
Jos kyseessä on monimutkainen salasana ja pystyvät sen hakkeroimaan, niin silloin itse Twitterin suojaus on asian heikko lenkki, ei käyttäjä itse.
Sillä on muuten mm. korvausvastuun kannalta olennaista merkitystä, että onko tietomurto tapahtunut käyttäjän huolimattomuudesta vai järjestelmän heikkoudesta. Jos käyttäjä laiminlyö käyttöehtoja, järjestelmä ei ole velvollinen korvaamaan mitään, jos esim. käyttäjän tili hakkeroidaan. Jos taas hakkerointi johtuu järjestelmän haavoittuvuudesta, niin silloin korvausvastuu on järjestelmällä.
Ja tuo pätee myös ihan suomalaisissa verkkopankeissakin, että kannattaa se muistaa! Jos käytät verkkopankkitunnuksiasi vastoin pankin käyttöehtoja ja vahinkoa tapahtuu, niin pankki ei ole velvollinen korvaamaan mitään!
Ongelma tässä on vain se, että edes teinitrolli ei keksisi kirjotella siellä mitään tyhmempää mitä trump itse.
Eli kommentit ei voisi kuin parantua.
😂😂 Ei yllätä. Sen pitää olla helppo, että Trumppi muistaa sen. Ja kaksivaiheinen tunnistus on varmaan liian vaikea.