Mitähittoa ovat työtehtävässä vaadittavat vuorovaikutustaidot?
Mun pitää kirjoittaa oman duunini tehtävän vaatimustasokuvaus. Siinä kysytään eri kohdissa duuniin kuuluvia tehtäviä ja siinä vaadittavia vuorovaikutustaitoja. Tätä varten on olemassa myös ohje, jossa taas nuo tehtävät ja vuorovaikutustaidot on samassa lokerossa ja kaikki siinä lueteltu on mielestäni tehtäviä.
Ne vuorovaikutustaidot ei myöskään ole tyyliin osaa puhua, kuunnella, kirjoittaa ja kieliä, koska noitahan Nty vaaditaan täällä kaikilta ja kuitenkin tähän pitää voida saada vähintään 11 astetta variaatiota.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen kompetenssi eli kuuntelet toisia ja annat heidän puhua yhtä paljon suhteessaitseesi.
Niin no aivan. Oisko sulla vielä edimerkkiä siitä, että miten tähän tuotetaan eroja vaatimustasossa?
En ymmärrä aloitustasi ap. Mitäpä jos kysyisit pomoltasi/työtoveriltasi, mitä siihen kuuluu laittaa. Eri duuneissa on erilaiset systeemit, paha mennä sanomaan tuohon mitään, kun kuvailusi kaavakkeestakin on umpisekava.
Meillä esimiehet on laatineet tehtäväkuvaukset ja ne on sitten hyväksytetty alaisilla ja luottiksilla.
Sitä että vaikka olisit ihmisenä täysi v#¤%mainen p"#¤a niin pidät sen sisälläsi, ettet pilaa muiden työilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen kompetenssi eli kuuntelet toisia ja annat heidän puhua yhtä paljon suhteessaitseesi.
Niin no aivan. Oisko sulla vielä edimerkkiä siitä, että miten tähän tuotetaan eroja vaatimustasossa?
No ei oo! Tonkin opin kurssilla. Noin muuten pyrin vain olemaan normaali, asiallinen aikuinen.
Joistain ihmisistä vaan pidetään enemmän. He voivat olla itseasiassa ilkeämpiä ja epäsosiaalisempia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aloitustasi ap. Mitäpä jos kysyisit pomoltasi/työtoveriltasi, mitä siihen kuuluu laittaa. Eri duuneissa on erilaiset systeemit, paha mennä sanomaan tuohon mitään, kun kuvailusi kaavakkeestakin on umpisekava.
Meillä esimiehet on laatineet tehtäväkuvaukset ja ne on sitten hyväksytetty alaisilla ja luottiksilla.
Joo, olen kysynyt. Ei ne tiedä. Systeemi on annettu jostain ylhäältä, sen on suunnitellut joku jolla ei ole mitään kuvaa siitä, mitä me eri tasoilla tehdään ja sen aikataulu on sellainen että tieto siitä, että tämä pitää tehdä tuli tiistaina, huomiseksi se pitäisi saada tehtyä Ja ohjeet on tähän asti muuttuneet joka päivä.
Joo, umpisekavaa on.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että vaikka olisit ihmisenä täysi v#¤%mainen p"#¤a niin pidät sen sisälläsi, ettet pilaa muiden työilmapiiriä.
Joo mä ymmärrän tämän oikeassa elämässä, mutta miten ihmeessä mä kirjoitan tämän tuohon kaavakkeeseen, tosiaankin niin, että siitä näkyy, että multa vaaditaan parempia ja enemmän vuorovaikutustaitoja kuin joiltain, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin joiltqin toisilta?
(Ja valitettavasti ei voi todeta, että kak kamaisemmilta ihmisiltä vaaditaan enemmän kuin kivemmilta, koska näiden pitää olla suhteessa oman tehtävän hierarkiseen asemaan organisaatiokaaviossa).
Vierailija kirjoitti:
Joo mä ymmärrän tämän oikeassa elämässä, mutta miten ihmeessä mä kirjoitan tämän tuohon kaavakkeeseen, tosiaankin niin, että siitä näkyy, että multa vaaditaan parempia ja enemmän vuorovaikutustaitoja kuin joiltain, mutta ei kuitenkaan niin paljon kuin joiltqin toisilta?
(Ja valitettavasti ei voi todeta, että kak kamaisemmilta ihmisiltä vaaditaan enemmän kuin kivemmilta, koska näiden pitää olla suhteessa oman tehtävän hierarkiseen asemaan organisaatiokaaviossa).
Eri tehtävät vaativat tietty erilaista vuorovaikutusta eri sidosryhmien kanssa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Ois ehkä helpompaa ymmärtää kysymystä, jos olisi vähän tietoa, millaisesta työstä on kyse.
Keskustelu- ja neuvottelutaito, ystävällisyys ja kohteliaisuus. Se, että sun kanssa asioinnista jää aidosti miellyttävä kokemus.
Mahtaisiko liittyä jotenkin siihen, kuinka paljon työtehtävässäsi pitää pystyä toimimaan muiden kanssa ja missä suhteessa. Alimpana asteikolla on ne, joilta vaaditaan ohjeiden noudattamista ja sitä, ettei vattuile esimiehelle, ylimpänä taas joku, jolla on alaisia, työhön kuuluu asiakassuhteiden luontia ja ylläpitoa sekä vastuuta firman maineesta, rahoituksesta yms. Ja muut sitten siihen välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kysynyt. Ei ne tiedä. Systeemi on annettu jostain ylhäältä, sen on suunnitellut joku jolla ei ole mitään kuvaa siitä, mitä me eri tasoilla tehdään ja sen aikataulu on sellainen että tieto siitä, että tämä pitää tehdä tuli tiistaina, huomiseksi se pitäisi saada tehtyä Ja ohjeet on tähän asti muuttuneet joka päivä.
Joo, umpisekavaa on.
https://areena.yle.fi/1-50318098
Kuulostaa tuolta?
Ei tuo mutta saman tapainen paikka.
pitää vaan turpansa kiinni ja puhuu vasta kun kysytään niin kyllä se siitä
😁
Tässä napakka katsaus työelämän vuorovaikutustaitoihin