Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit minä, lähtisitkö tälle matkalle?

Vierailija
27.01.2014 |

Olen 25-vuotias yliopisto-opiskelija. Kesällä teen opintojen ohella töitä, mutta mulla on noin kuukausi lomaa. Vanhempani ovat lähdössä kahdeksi viikoksi etelään lomailemaan ja pyysivät minua mukaan. Olen heidän ainut lapsi. Lomat ovat siis meillä samaan aikaan. En ole koskaan käynyt kyseisessä maassa, mutta maan kulttuuri kiehtoo minua kovasti. Lähtisinkö vai enkö? Jotenkin vähän hirvittää tuo kaksi viikkoa pelkästään vanhempieni seurassa. Meillä on kyllä todella hyvät välit. Olen ollut joskus aiemminkin vanhempieni kanssa ulkomailla, ja matkat ovat sujuneet aikalailla ongelmitta. Ilmeisesti majoittuisimme johonkin perhehuoneistoon, eli ei tarvitsisi missään pienessä hotellihuoneessa olla ja saisin myös omaa tilaa. 

Silti vähän mietityttää, että lähdenkö vai enkö. Mitä te tekisitte?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:33"]

Minä lähtisin - jos olisin sinä :)

[/quote]

Ja minä!

[/quote]

Minä myös!

Vierailija
22/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen "oon liian vanha tekeen mitään vanhempien kans, yöök" asenne on lapsellinen. Ole onnellinen että sinulla on vanhemmat joiden kanssa on noin hyvät välit, ja muista että he ovat niitä läheisiä joiden kanssa vietetyt hetket ovat arvokkaita puolin ja toisin. vielä tulee se aika, jolloin kaipaat tätä hetkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:41"]

Voisitko lähteä lomailemaan vain viikoksi. Siinäkin ajassa ehtii näkemään ja kokemaan paljon.

[/quote]

Mietin itsekkin tätä vaihtoehtoa, mutta sitten mulla pitäisi olla ihan oma huone eli mun pitäisi matkustaa eri varauksella. Minä viikon omassa huoneessa + vanhemmat kaksi viikkoa omassa maksaa lähes yhtä paljon kuin me kaikki kolme kaksi viikkoa isossa perhehuoneessa. Siinä tulisi yhden hengen huoneen lisät päälle jne. Joten siinä mielessä on tavallaan järkevää olla minunkin tuo kaksi viikkoa :).

ap

Vierailija
24/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sinuna lähtisin, sehän on vain hienoa jos tulet niin hyvin vanhempien kanssa toimeen! Pääsethän sinä välillä yksinkin sieltä jonnekin jos alkaa ahdistaa.

Kyllähän niin monet vanhemmat auttavat aikuisia lapsiaan, antavat arvokkaita lahjoja jne. Mun appivanhemmat ovat maksaneet meille koko perheen laivareissuja heidän kanssaan...

Äiti 35v.

Vierailija
25/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä, tuo matka ei sinun itsenäisyyttäsi heilauta mihinkään suuntaan! Kun kerran maa ja kulttuuri kiinnostaa, olisi minusta erikoista jättää tilaisuus käyttämättä siksi, että matkatovereina ovat omat vanhemmat.

Vierailija
26/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ perheenäiti, ja edelleen vanhempani kustantavat minut (ja perheeni) matkaseuraksi. Enkä tunne mitään huonoa omatuntoa, tämä on win-win -tilanne.

Vierailija
27/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähdet matkalle! Mitä väliä sillä on, minkä ikäinen olet. Vanhemmille on varmasti tosi iso (ja kiva juttu!), että heidän ainokainen tulee mukaan reissulle. Itse lähtisin, jos vaan vanhempani olisivat vielä elossa. Oikein harmittaa, että olin parikymppisenä sellainen "en kehtaa vanhempien kanssa matkustaa" asenteen omaava.

Vierailija
28/28 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kiljuen, meillä on hyvät välit vanhempien kanssa. Älä kuuntele kaveriasi tässä asiassa, on todennäköisesti vain superkateellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan