Onko muita joiden työpaikalla ei ole naisille mitään omaa pukuhuonetta
tai edes vessaa? Meillä on vain keittiö ja vaatekaapit keittiössä. Olen ainoa nainen ja kuukautisten aikana tuottaa päänvaivaa, kun ei ilkeä miesten nähden hakea kaapista siteitä. Mulla onkin aina pahimpaan aikaan siteitä taskussa, mut aina ei muista laittaa. Aina melkein on joku keittiössä ja keittiön ovikin on yleensä auki. On epäilyttävää laittaa se kiinni.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:59"]
Vaadi vessaan jokin kaappi, jos ei siellä vielä ole. Sinne kaappiin suljettava laatikko, pussukka tms., jonne laitat siteet jemmaan. Ei pitäisi olla liian vaikeata!
[/quote]
Minkä hemmetin takia työnantaja rupeaisi tuollaista tekemään? Kyllä se on ihan työntekijän oma ongelma
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:58"]
Mä oon myös duunipaikkani ainoa nainen. Ja pukuhuone sekä vessa on yhteiset.
Mä otan kaiken ilon irti naiseudestani tuolla xD kerron siis avoimesti "tänään älkää tulko lähelle, pms on pahana ja tehän tiedätte millaisia kotkia me naiset olemme silloin!".
Tuon jälkeen on aika helppo ottaa se side sieltä kassista xD
[/quote]
Voi elämä, miten noloa...
[/quote]
On. Noloa on.
[/quote]Huumori luonnollisesta asiasta on aina noloa. Häpeillä pitäisi itseään ja vartaloaan.
Ei edes vessaa, tai, no miten sen ottaa :
Yksi työnantajien yleisesti käyttämä tekosyy naisten palkkaamatta jättämiseen on juuri tuo, että ei ole erillisiä pukuhuoneita. Mutta kumman ongelma se oikeastaan on, naisten vai miesten? Miesvaltaisilla aloilla naiset ovat aika usein oikeasti 5:n kaltaisia.
Meilläkin on yksi pieni pukuhuone kaikille ja sukupuolijakauma on 50/50, vessa sijaitsee pukkarissa. Vessassa on kaappi kyllä mutta itse säilytän omia suojiani vaatekaapissani ja otan sieltä aina uuden ja vaihdan vessassa. Meillä hyvin harvoin kukaan ramppaa siellä pukkarissa päivän aikana joten ihan rauhassa saa käydä vaihtamassa.
Mun mielestä kuukautisten häpeily on kyllä nolompaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:13"]Mun mielestä kuukautisten häpeily on kyllä nolompaa.
[/quote]
Mä ymmärrän kyllä sen häpeilyn aluksi jos olet juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja ei ole kuin yksi pukkari. Ja lisäksi jos miehiä on enemmän. Mutta sitten kun ja jos pääsee mukaan työporukkaan ja henki on hyvä niin sitten musta häpeily on tyhmää.
Eikö se oo lakisääteinen juttu, että naisille ja miehille pitää olla omat pukuhuoneet? Mua ahdistaa käydä samassa vessassakin miesten kansssa. Mä oon miesvaltaisella alalla, mutta kyllä meillä on naisilla sellainen nurkkasermi, minkä oven saa lukkoon. Käytävillä omat vessat miehille ja naisille.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:06"]
Yksi työnantajien yleisesti käyttämä tekosyy naisten palkkaamatta jättämiseen on juuri tuo, että ei ole erillisiä pukuhuoneita. Mutta kumman ongelma se oikeastaan on, naisten vai miesten? Miesvaltaisilla aloilla naiset ovat aika usein oikeasti 5:n kaltaisia.
[/quote]Siellä on pakko olla, muuten ei vaan pärjää ja jää ulos porukasta.
-5-
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:06"]
[/quote]Siellä on pakko olla, muuten ei vaan pärjää ja jää ulos porukasta.
-5-
[/quote]
Tiedän, kyllähän se pikkuisen tavallista enemmän huumoria vaatii. Linkin sisältämissä työpaikoissa menee muutama päivä ennen kuin tytöt vaan ilmoittavat, että "silmät kiinni,pojat", kun ei siellä aina pääse edes puskapissalle.
t. 20
Siis työpaikalla on vessa, mutta vain yksi vessa.
Meillä on sama pukuhuone miehille ja naisille, ja se on kaikille ok. Ensimmäistä kertaa jännitti, mutta nyt siihen on tottunut.
Ja siis meillä sukupuolijakauma noin 50/50.
3
Mä otan kaiken ilon irti naiseudestani tuolla xD kerron siis avoimesti "tänään älkää tulko lähelle, pms on pahana ja tehän tiedätte millaisia kotkia me naiset olemme silloin!".
Joo mut enpä ole tajunnut tuota hävetä!
Mut olen kyllä miettinyt, onkohan työpaikan toinen nainen alkanut epäillä että olen raskaana, kun kuukausiin roskikseen ei ole ilmestynyt muita kuin hänen siteitä än!
(meillä siis siteille ja käsipyyhkeille sama roskis, joten tahtomattaankin näkee, milloin työkaverilla on menkat)
Minä olin aiemmassa työpaikassani ainoa nainen, eikä ollut omaa vessaa. (Tai pukuhuonetta, mutta työssäni ei tarvinnut vaihtaa vaatteita.) Säilytin siteitä ja tamponeita sen yhteisen vessan kaapissa, ei tullut koskaan mieleen ajatella asiasta mitään. Kai nyt aikuiset miehet tietävät, että naisilla on joskus kuukautiset. (Ja toisaalta en usko, että miehet kovin paljoa sinne kaappiin kurkkivat, kun ei siellä kukaan muu mitään säilyttänyt.)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:14"]
[/quote]
[/quote]
On. Noloa on.