Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pakko valmistaa koululaisille ja päiväkotilaisille niitä ruokia jotka saa suoraan kaataa litrakaupalla jätteisiin?

Vierailija
22.10.2020 |

Miksi pakko valmistaa näitä joita kukaan EI SYÖ ja JÄTTEISIIN MENEE:
- perunamössöä jonka sekaan sotkettu jauhelihakstiketta tai jauhelihaa. Miettikää.
Nimenä tietysti hienosti lihaperunasoseVUOKA.
Näytää kuin joku olisi yrjönnyt lautaselle.
-pinaattikeitto----> jätteisiin litrakaupalla. Lapset eivät syö sitä, koska se on pahaa.
KAALISALAATTI. (laittakaa ihmeessä sipulirenkaita mukaan! niin yökötys 100varma!)

Miksi ei samalla vaivalla voi tehdä niitä broileripyöryköitä ja riisiä, tai makaronilaatikkoa tai kalapuikkoja ja muusia.
Ainakin hävikki olisi huomattavasti pienempi.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunishan se on ajatus, että koulussa opittaisiin syömään muitakin ruokia kuin mitä kotona on tarjolla. Karu totuus on, että kaikki ruoat eivät suinkaan ole parhaimmillaan suurtalouskeittiössä (tai pahimmillaan vielä keskuskeittiöstä kuljetettuna.

Meillä ei kotona käytetty kesäkurpitsaa, joten ainoa kosketukseni siihen oli koulun yököttävän makuinen kesäkeitto. Vasta aikuisena opin syömään tuota vihannesta kun siippani siihen tutustutti ja nyt yksi suosikeista. Kesäkeittoa en siedä edelleenkään.

Kesäkeitto on jotain niin käsittämättömän hirveää ... kuumaan maitoon kaadettu pakastevihanneksia, pavunpalkoja ja porkkanakuutioita.

Totta, olen yli 70 v ja köyhästä perheestä ja kaikkea oli syötävä, mutta kesäkeittoa en pysty syömään ja jos tyrkyttäisin sitä lapsille, niin minua saisi syyttää lasten kiduttamisesta.

Vierailija
82/85 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Minä olen 1-3-vuotiaiden ryhmässä, jossa tarjotaan luomu-lähiruokaa. Suurin osa ruuista syödään loppuun, toki aina on yksittäisiä lapsia, joille ei tietty ruoka maistu. Meillä syödään mm:

Pinaattikeittoa kananmunalla

Kesäkeittoa

Kasvissosekeittoa

Kasvislasagnea

Curry-kookosnuudeleita

Kasvispyöryköitä

Bataatti-porkkanasosekeittoa

Sekä tietysti ihan perusruokaa kuten makaronilaatikko, kanakastike riisillä jne.

Myös salaatit tekevät kauppansa, ja joka aterialla on lisäksi jokin tuorepala, esim kurkkua, tomaattia, porkkanaa, kukkakaalia, lanttua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on niin epäekologista ruokaa kuin olla voi.

Vierailija
84/85 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt isohkossa kaupungissa päiväkodissa ja täytyy sanoa,että ruuat oli pääsääntöisesti todella hyviä. Muutamia erikoisempiakin ruokia tietysti on tullut vastaan, mutta pääsääntöisesti todella hyvää ruokaa tarjotaan lapsille ILMAISEKSI Suomessa.

Vierailija
85/85 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap:n kuvailema jauhelihaperunasoselaatikko on monen suosikki ja pinaattikeitto myös. Hyviä perus ruokia. Päiväkodeissa ja kouluissa on ruokakasvatusta. Päämääränä on se,että mahdollisimman monipuolisia ruokia oppii jokainen syömään.

Kotona voitte sitten syödä aina sitä samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän