Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hiuksesi tummuneet radikaalisti iän myötä?

Vierailija
22.10.2020 |

Itsellä hiukset alkaneet yhtäkkiä tummua näin nelikymppisenä. Mistä mahtaa johtua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä oli vaaleat hiukset.55v jälkeen tummat.

Vierailija
2/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä oli vaaleat hiukset.55v jälkeen tummat.

Olisiko vaihdevuodet alkaneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei radikaalisti, mutta 6/7 -> 5/6

Vierailija
4/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tummui jo teini-iässä. Lapsena oli ihan vaaleat.

Vierailija
5/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi paljon, ihan kun olis muuttuneet kokonaan eri värisiksi. Mutta värjäytän/värjään hiukseni edelleen vaaleiksi.

Kun nyt korona-aikaan oli kerran enemmän juurikasvua, äitini ei millään meinannut uskoa, että nimenomaan se juurikasvu on omaa hiustenväriäni.

Vierailija
6/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin n.35 vuotiaaksi saakka vaaleahiuksinen, nyt 50vuotiaana, hiukseni ovat tummat alta, vaaleat päältä. 😀

Vierailija
7/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä hiukseni ovat ihan vaaleat, nyt ovat jo tummuneet ja näyttävät punertavilta.

Riippuu vuodenajasta.

Vierailija
8/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tummui jo teini-iässä. Lapsena oli ihan vaaleat.

Mulla oli kans lapsena ihan vaaleat, mutta tummui eskarin ja ekaluokan aikana ruskeiksi.

Vierailija
9/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkani on tummunut drastisen vallankumouksellisesti sitten lapsuuden.

Vierailija
10/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nuorempana olin vaalea ja joskus alle nelikymppisenä tajusin että hiukseni ovat tummat, vahvan kahvin väriset. Olisiko perintötekijöistä johtuvaa, isä on vaalea, äiti tumma. Tai vaikuttako veden laatu, kovuus tai koostumus hiusten väriin, asun nyt eri paikkakunnalla ennen käytin vesilaitoksen vettä, nyt kaivovettä.

Vierailija
11/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä nämä ovat harmaantuneet iän myötä.

Vierailija
12/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapsuuden vaaleat hiukset muuttuivat maantienväriseksi, nelikymppisenä alkoi tulla harmaata/valkoista. Tukka on nyt paremman näköinen kuin 30 - 40-ikävuosien välillä, jolloin se oli aika likaisenvärinen. Tiedän pari tuttua joilla on vanhemmiten alkanut hiukset tummua kun samaan aikaan jotkut toiset saivat ensimmäiset harmaansa.

Vierailija
13/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olin melkein vaalea sanotaanko 30.ksi. Siitä alkoi tummuminen, nyt ole tumma nainen, 54 vuotias. Mutta minun äiti ja hänen kaikki kolme veljeään ovat mustatukkaisia, isäni oli tumman ruskeatukkainen ja tummasilmäinen, olemme alkuperäisväestöä eli suomalaisia alkujaan.

Vierailija
14/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tummunut. Raskauksien jälkeen piikkisuorat ja vaaleat hiukset olivatkin sellaiset lievästi taipuisat/pörröiset ja tummanruskeat tai tummat maantienharmaat ennemminkin. 45-vuotiaana tuli ensimmäinen harmaa hius sinne tummien maantienharmaiden joukkoon. Eroaa kyllä selvästi, kun on niin kirkas.

Vierailija
15/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuvat iän myötä. Itsellä alle murrosiän platinan vaaleat, murrosiässä vaaleat, jossa kellertävää ja punertavaa sävyä. Tarkemmin katsottuna valtaosa vaaleita tai aavistuksen kellertäviä, noin 1-5 % punaisia/oransseja ja noin 1% pikimustia ja tosi paksuja. Pysyi tällaisena lähelle 30 ikää, sitten alkoi hitaasti tummumaan.

Kesällä jos aurinkoa tarpeeksi, hiukset taas vaalenevat liki nuoruusväreihin.

Vierailija
16/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuvat iän myötä. Itsellä alle murrosiän platinan vaaleat, murrosiässä vaaleat, jossa kellertävää ja punertavaa sävyä. Tarkemmin katsottuna valtaosa vaaleita tai aavistuksen kellertäviä, noin 1-5 % punaisia/oransseja ja noin 1% pikimustia ja tosi paksuja. Pysyi tällaisena lähelle 30 ikää, sitten alkoi hitaasti tummumaan.

Kesällä jos aurinkoa tarpeeksi, hiukset taas vaalenevat liki nuoruusväreihin.

Hassua jos aurinko vaikuttaa noin paljon myöhemmällä iällä tummentuneisiin hiuksiin. Hyvä tietää jotta osaa välttää aurinkoa. Nimittäin tykkään tummemmasta päästäni.

Vierailija
17/17 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tummunut, tämä perus setti, eli lapsuuden platinablondista tummanvaaleaan/vaaleanruskeaan. Tajusin juuri vanhemmilla käydessäni, että kuusikymppisellä isällä on nyt aika lailla samanvärinen tukka, kun mulla, vaikka oli vielä nelikymppisenä ihan blondi, ja mulla oli paljon sitä tummempi tukka. Eli en tiedä tummeneeko mullakin tämä tukka vielä joskus tästäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan