Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tässä ylireagoi vai ylireagoiko kukaan??

Vierailija
27.01.2014 |

Tyttö 11v tuli koulusta, kuori omenan, osa kuorista tippui roskiksen ohi lattialle. Isäpuoli komensi laittamaan kuoren palat roskiin ja tyttö laittoi osan, osan yritti potkia seinän viereen. Isäpuoli korotti ääntään ja käski keräämään loputkin, jotain typerää vielä uhkasi päälle. Tyttö keräsi kuoret, mutta yhden kuoren palan viskasi takas lattialle, koska harmistui isäpuolen huudosta. Tämän jälkeen isäpuoli otti roskiksen ja kävi tyhjentämässä siitä osan tytön huoneen lattialle. Ja mä ihmettelen että mitähän vittua just tapahtu??

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:21"]

Siis ei tytöllä mitään sellasia vaikeuksia ole, mitkä kumpuais saamastaan kohtelusta tms. On aina saanut aikaa, on mun esikoinen, kannettu kantoliinassa ja pidetty hyvää huolta. on vaan uhmakas, kovapäinen ja neuropsykologin mukaan tietyn syndrooman mukaisia käyttäytymistapoja ja ominaisuuksia. Tyttö on älykäs, pärjää koulussa, on kavereita jne. Ihan hyviä pointteja noikin, mitä mm. kahden teinin äiti kertoi ja tuo itsekin kovapäinen vastasi.

Ap

[/quote]

Jep, eihän niitä mitään traumoja voi vanhempien erosta saada kun on kerran oikein kantoliinassa kannettu...

Vierailija
62/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun oikein ymmärretään ja hymistellään, kun teineillä on niiiin vaikeaa, niin lopulta sitten teini sanelee, mitä talossa tehdään ja voi vaikka varastaa tavaroita perheen poissaollessa niin kuin tuossa yhdessä ketjussa.

Isäpuoli toki ylireagoi mutta en nyt kovasti viitsisi väittää, että teiniä pitäisi ymmärtää, kun heitti haasteen vielä sen jälkeenkin kun teko oli huomattu ja pyydetty roskat siivoamaan. Oikeasti, teini heittää roskat lattialle, kun pyydetään siivoamaan, siivoaa osan ja potkii loput seinän viereen, kun lopulta käskytetään ja kunnolla, niin lopuksi heittää vielä osan lattialle. Mikä osa tässä oli ymmärrettävää? Lapset tekevät tyhmyyksiä ja aikuisten pitäisi ne kestää, mutta aikuisetkin on erehtyväisiä ja inhimillisiä. Minä olisin tulistunut totaalisesti jo tuosta roskien potkimisesta seinän viereen ja lapsi olisi joutunut moppaamaan lattian ihan riippumatta siitä, tuliko lattiaan jälkiä vai ei ja tämän lisäksi olisi lähtenyt pelikielto käyntiin. Ei meillä roskata. Vahingon vielä tajuan mutta että tahallaan potkitaan roskia lattialla. Ei riitä ymmärrys. En todellakaan olisi lässyttänyt, että kerääpäs ne nyt vaan rangaistusta olisi seurannut siitä, että ensin tahallaan heittää roskia lattialle ja sitten vielä tahallaan potkii niitä.

Ymmärrän siis isäpuolta, vaikka en tiedäkään, miten mielipuolisesti tuon homman toteutti. On hämmästyttävää, miten helpolla ja hymistelleen jotkut teinit kotonaan pääsevät. Ymmärretään joka asiaa ja ikinä ei anneta rangaistuksia eikä edes seurauksia tarvitse kantaa.

Tässä tilanteessa olisin siis teinnille langettanut moppausrangaistuksen sekä pelikiellon tahallisesta uhittelusta. Kohdasta kolme olisi rapsahtanut kotiarestia. Isäpuolen temppu ei ollut kovin rakentava, mutta aika konkreettinen. Kuka ne roskat sieltä teinin lattialta siivosi? Meillä teini. Olisin ehkä puhunut miehen kanssa ja nimenomaan painottanut, että hermoja ei menetetä, jos on kovasti riehunut, mutta aika hyvä temppu tuo roskien kippaaminen lattialle on siinä mielessä, että eikös se teini juuri ajatellut, että joku muu ne roskat sieltä lattialta siivoaa kuin hän. Nytpä sitten joutuu oikeasti tajuamaan, miltä ne roskat siellä lattialla näyttävät, jos kaikki toimisivat niin kuin hän. Jos tekin heittelisitte lattioille roskia ja potkisitte seinien vierelle niin samaltahan se kämppä näyttäisi kuin se teinin huone.

Juu, en ymmärrä tuollaista uhmakasta niskurointia, meillä ei sellaista siedetä. Eikä mitään hyvää synny siitä, että jossain sitä siedetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö yritti tahallaan saada isäpuolen pinnan palamaan ja onnistui siinä nähtävästi yli odotustensa. Eli toisin sanoen tyttö sai sitä mitä halusi: saada isäpuolen näyttämään lapselliselta idiootilta. Saattaa olla että kyseinen mies myös on sitä.

Oliko tytöllä aikomus tehdä niin että kuorii omenan loppuun ja nostaa pudonneet sitten ja isäpuoli ehti jo alkaa nalkuttaa ennen kuin tyttö ehti niitä kuoria oma-aloitteisesti nostaa vai oliko koko homma ihan tahallista ärsyttämistä? Voin kuvitella että kiukutteleva teini saattaa ihan tahallaan tuollaista tehdä, mutta kyllä tuossa isäpuoli ylireagoi ja pahasti. Eikä tule todellakaan saavuttamaan tytön kunnioitusta ikinä tuollaisilla tempauksilla.

Vierailija
64/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä isäpuoli teki oikein. Sinä tai mies olisitte joutuneet korjaamaan kuoret kuitenkin, joten mies näytti tytölle miltä tuntuu keräillä toisten roskia.

Vierailija
65/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:53"]

Mä olen ollut tuollainen "haastava" lapsi. Toisin sanoen uhmainen ja kovapäinen.

Mä voin hyvin kuvitella, että mun äiti olisi tehnyt samalla tavalla kuin isäpuoli. Paitsi äitini olisi tyhjentänyt koko roskiksen mun sänkyyn.

Ei mulla mennyt perille mitkään keskustelut ynnä muut. Teoista piti seurata jotain konkreettista. Ja onneksi seurasi, olen vielä näin aikuisenakin aika "haastava", mutta kiitos äitini omalla tavallaan kovien oppien, myös tiedän, että teoilla on seurauksenaa ja kun suutuspäissään tekee jotain, mietin vielä toisen kerran, kannattaako.

Mä oisin muuten joutunut siivoamaan ne roskat sieltä sängystäni. Ensin olisin viskonut ne suutuspäissäni pitkin huonetta ja parin päivän päästä kerännyt ne pois, kun olisi alkanut ällöttää. Tässä kohtaa äitini olisi tullut vastaan ja vaihtanut ne lakanat.

Meitä kovapäitä on ihan turha yrittää ymmärtää, sillä ei muuta kuin pahenna tilannetta. Kyllä tuossa tyttö heitti kuorenpalan tahallaan latialle. Ei ole merkitystä, että se oli vain pieni, se oli voitonele ja mikäli siihen ei tule kunnon vastinetta, seuraavalla kerralla lentää enemmän ja loppujen lopuksi ei saa mitään otetta, koska lapsi oppii, että saa tehdä mitä vain eikä seurauksia ole.

Jotkut on luonteeltaan oikeasti vaikeita. Minä olen sellainen ja selkeästi myös ap:n tytär ja meihin ei päde samat metodit kuin normaaleihin lapsiin.

[/quote]

Olen samanlainen ja aina ollutkin. Lepsun kasvatuksen ja käsiä vääntelevän poraavan mutsin kasvattamana olen vasta kolmekymmpisenä alkanut rauhoittua ja miettiä seurauksia. Mutta onneksi sentään edes nyt. Äidilleni en ole katkera, meillä on liian suuret temperamettierot, hän yritti tehdä minulle niin kuin olisi toivonut itselleen tehtävän.

Vierailija
66/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden päästä tyttö on täynnä mustelmia ja ap:n pitää pitää simmut tiukasti kiinni ja anella oikeaa isää ottamaan tyttö luokseen. Aika monessa uusperheessä lapset tuntuvat menettävän molemmat vanhempansa...

Vierailija
67/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:06"]Parin vuoden päästä tyttö on täynnä mustelmia ja ap:n pitää pitää simmut tiukasti kiinni ja anella oikeaa isää ottamaan tyttö luokseen. Aika monessa uusperheessä lapset tuntuvat menettävän molemmat vanhempansa...

[/quote] No huh huh! Aikamoista yleistämistä! t.25

Vierailija
68/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:45"]Ihanalta kuulostaa nää uusperheet.

[/quote] Aivan. Onneksi ydinperheissä ei ole koskaan mitään ongelmia <3

Vierailija
69/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita se isapuoli uhkaili?

Vierailija
70/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi sanonut että lapsen isä teki noin.. Niin mitä te uus perhe pilkkaajat siihen sanoisitte. missä olisi ongelmat silloin????

ehkä isäpuoli on juuri se joka yrittää saada kasvatettua lasta kun lapsen omat vanhemmat ei siihe kykene...

Vierailija
71/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se isäpuoli siis uhkasi? Se on tässä aika oleellinen puuttuva palanen.

Vierailija
72/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isapuoli kayttaytyy tuolla tavalla silloin kun sina olet lasna niin minkahanlaista on silloin kun ei ole todistajia paikalla? Nythan isapuolella oli tavallaan "filtteri" paalla koska sina olit paikalla, joten oli pakko kayttaytya siivosti. Jos tyttaresi turvallisuus ja hyvinvointi merkitsee sinulle yhtaan mitaan niin en ainakaan paastaisi isapuolta yksin tyttaren kanssa ennenkuin tietaisin onko se tytolle turvallista. Tuo isapuolen lausuma uhkaus ja tyttaren reagointi siihen kertoi kylla etta siella on jotain tekeilla josta ap:lla ei nayta olevan aavistustakaan, tai luultavimmin ei halua tietaa. Helpompaa on vain puhua "tyttaren kayttaytymisongelmista" niin voi lakaista mahdolliset isapuolen tekoset maton alle.

Vierailija
73/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän tyttöäkin. Toimisin itse samoin kuin hänkin vastaavassa, jossa keräisin jo niitä omenankuoria lattialta ja toinen vain jatkaisi siinä vieressä huutamista ja uhkailua. Minä heittäisin jo miestäni siinä vaiheessa niillä omenankuorilla ja käskisin poimia itse. 

Vierailija
74/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita se isapuoli uhkaili?

Vierailija
75/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kahta ei saa paastaa olemaan kahdestaan ennenkuin ap tajuaa mita siella oikein on tekeillaan? Ei ole muuten isapuolen asia alkaa kasvattamaan toisten lapsia, miksi ap antaa sen pasmaroida omassa kodissaan?

Vierailija
76/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:25"]Noita kahta ei saa paastaa olemaan kahdestaan ennenkuin ap tajuaa mita siella oikein on tekeillaan? Ei ole muuten isapuolen asia alkaa kasvattamaan toisten lapsia, miksi ap antaa sen pasmaroida omassa kodissaan?

[/quote] Mene sinä nyt muualle jeesustelemaan kun et mistään mitään tiedä!

Vierailija
77/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:07"]

hyvä esimerkki wt-perheestä, kiitos

[/quote]

Niin että muut kuin "wt-perheet" ei voi ylireagoida.

Ja ihme miten suurin osa taas haukkuu miehen paskaksi yhden

jutun perusteella. Ymmärrän - teistä ei kukaan koskaan ole ylireagoinut eikä käyttäyty nyt hölmösti. Minä olen ja sen voinen tunnustaa. Silti olen hyvä äiti ja minulla fiksut lapset.

Vierailija
78/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapset tekee niinkuin vanhemmat määrää

2. Jos eivät siitä tulee sanktio, eihän muuten opita kunnioittamaan vanhempia

3. Isäpuolella/äitipuolella on täysi oikeus komentaa ja ohjata perheen lapsia

4. Roskien viskaaminen lattialle on aikuiselta lapsellista uhittelemista lapselle, eli täysin turha reaktio. Siihen olisi pitänyt keksiä parempi keino. Kotiaresti, kännykkä pois, tietokonekielto ja telkan katsomiskielto. Joku näistä tai vaikka kaikki muutamaks päiväks. Jos ei rangaista, se on sama ku sallittaan. Silloin ei voi valittaa.

5. Olemassa on todella haastavia lapsia. Minullakin on yksi.

6. Tässä tarinassa on kolme yhtä pöljää. Jokaisen kuuluisi pyytää anteeksi.

Vierailija
79/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:25"]Noita kahta ei saa paastaa olemaan kahdestaan ennenkuin ap tajuaa mita siella oikein on tekeillaan? Ei ole muuten isapuolen asia alkaa kasvattamaan toisten lapsia, miksi ap antaa sen pasmaroida omassa kodissaan?

[/quote] Mene sinä nyt muualle jeesustelemaan kun et mistään mitään tiedä!

[/quote]Jotain tuossa selvasti salaillaan. Kuinkahan kauan ap onnistuu sulkemaan silmansa ja korvansa sille mita kodissa oikeasti on tekeillaan.

Vierailija
80/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:59"]

1. Lapset tekee niinkuin vanhemmat määrää

2. Jos eivät siitä tulee sanktio, eihän muuten opita kunnioittamaan vanhempia

3. Isäpuolella/äitipuolella on täysi oikeus komentaa ja ohjata perheen lapsia

4. Roskien viskaaminen lattialle on aikuiselta lapsellista uhittelemista lapselle, eli täysin turha reaktio. Siihen olisi pitänyt keksiä parempi keino. Kotiaresti, kännykkä pois, tietokonekielto ja telkan katsomiskielto. Joku näistä tai vaikka kaikki muutamaks päiväks. Jos ei rangaista, se on sama ku sallittaan. Silloin ei voi valittaa.

5. Olemassa on todella haastavia lapsia. Minullakin on yksi.

6. Tässä tarinassa on kolme yhtä pöljää. Jokaisen kuuluisi pyytää anteeksi.

[/quote]Onpas taalla taas monta jotka teeskentelevat olevansa tyhmempia kuin ovatkaan. Mika on sopiva rangaistus isapuolelle joka paiskoo roskat lapsen huoneen lattialle ja tekee ties mita lapselle kun ei ole muut katsomassa? Kai tuossa olisi sokeakin tajunnut etta ei ollut kyse omenankuorista vaan aivan jostakin muusta vakavammasta jota tapahtuu kodissa. Ja miksi muuten annat miehen uhkailla omaa lastasi?  Tuollaista tapahtuu kun (liian hyva?) seksi sekoittaa naisen paan niin ettei tajua yhtaan mitaan? Miksi ei ap muuten pystynyt kertomaan mita se mies uhkaili lapselle?