Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tässä ylireagoi vai ylireagoiko kukaan??

Vierailija
27.01.2014 |

Tyttö 11v tuli koulusta, kuori omenan, osa kuorista tippui roskiksen ohi lattialle. Isäpuoli komensi laittamaan kuoren palat roskiin ja tyttö laittoi osan, osan yritti potkia seinän viereen. Isäpuoli korotti ääntään ja käski keräämään loputkin, jotain typerää vielä uhkasi päälle. Tyttö keräsi kuoret, mutta yhden kuoren palan viskasi takas lattialle, koska harmistui isäpuolen huudosta. Tämän jälkeen isäpuoli otti roskiksen ja kävi tyhjentämässä siitä osan tytön huoneen lattialle. Ja mä ihmettelen että mitähän vittua just tapahtu??

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tyttö niitä keräsi, eli uskoi käskyt kyllä, mutta menetti hänkin hermonsa kun isäpuoli jatkoi vaan ja viskasi viimesen pienen kuoren palan takas lattialle. Ja kyllä, isäpuoli hermostuu liian nopeesti liian usein nykyään. Tyttö on oikeesti keskivertoa vaativampi tapaus, on käynyt neuropsykologilla.

Ap

Vierailija
42/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:23"]Kyllä se tyttö niitä keräsi, eli uskoi käskyt kyllä, mutta menetti hänkin hermonsa kun isäpuoli jatkoi vaan ja viskasi viimesen pienen kuoren palan takas lattialle. Ja kyllä, isäpuoli hermostuu liian nopeesti liian usein nykyään. Tyttö on oikeesti keskivertoa vaativampi tapaus, on käynyt neuropsykologilla.

Ap

[/quote] Isäpuoli jatkoi? Tyttö siis ei ekalla kerralla uskonut ja potki kuoria lattialla joten isäpuoli jatkoi komentamista. Niin minäkin olisin tehnyt.

Minulla on 11v tyttö myös ja hänellä on rakastava isäpuoli joka myös joskus, erittäin harvoin joutuu tytön käytökseen puuttumaan. Tyttö on kiltti ja he arvostavat toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja tyttö ylireagoi

Tytölle antaisin anteeksi, hän on murrosiän kynnyksellä ja kokeilee rajoja. Miehen tehtävä aikuisena olisi ollut kestää tämäkin kuin mies, rauhallisesti ja hermostumatta opastaa tyttöä.. uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
44/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus sitä vaan päre palaa ja voipa olla niinkin että tuollainen ylireagointi saa esiteinin/teinin miettimään omaa käytöstään. Eli yllättävät 'temput' myös aikuisen tasolta on joskus sallittuja;) Väkivalta ei tietysti ole sallittavaa, mutta itsekin voisin ( valitettavasti) kuvitella tekeväni jotain noin älytöntä, jos ei puhe mene perille 

terveisin kahden teinin äiti

Vierailija
45/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa nää uusperheet.

Vierailija
46/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:43"]No joskus sitä vaan päre palaa ja voipa olla niinkin että tuollainen ylireagointi saa esiteinin/teinin miettimään omaa käytöstään. Eli yllättävät 'temput' myös aikuisen tasolta on joskus sallittuja;) Väkivalta ei tietysti ole sallittavaa, mutta itsekin voisin ( valitettavasti) kuvitella tekeväni jotain noin älytöntä, jos ei puhe mene perille 

terveisin kahden teinin äiti

[/quote]Aamen! t.25 :)

Vierailija
47/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:40"]Mies ja tyttö ylireagoi

Tytölle antaisin anteeksi, hän on murrosiän kynnyksellä ja kokeilee rajoja. Miehen tehtävä aikuisena olisi ollut kestää tämäkin kuin mies, rauhallisesti ja hermostumatta opastaa tyttöä.. uudelleen ja uudelleen.

[/quote] Sun lapsi taitaa olla vielä vauva? ;D t. 11 ja 13 vuotiaiden äiti

Vierailija
48/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kyseenalaisti isäpuolen vallan. Mies suuttui siitä.

Vierailija
49/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuo tempaukset on ihan hyviä herättämään lasta käytökseensä. Jatkuvina huono juttu.

Vierailija
50/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tuollainen "haastava" lapsi. Toisin sanoen uhmainen ja kovapäinen.

Mä voin hyvin kuvitella, että mun äiti olisi tehnyt samalla tavalla kuin isäpuoli. Paitsi äitini olisi tyhjentänyt koko roskiksen mun sänkyyn.

Ei mulla mennyt perille mitkään keskustelut ynnä muut. Teoista piti seurata jotain konkreettista. Ja onneksi seurasi, olen vielä näin aikuisenakin aika "haastava", mutta kiitos äitini omalla tavallaan kovien oppien, myös tiedän, että teoilla on seurauksenaa ja kun suutuspäissään tekee jotain, mietin vielä toisen kerran, kannattaako.

Mä oisin muuten joutunut siivoamaan ne roskat sieltä sängystäni. Ensin olisin viskonut ne suutuspäissäni pitkin huonetta ja parin päivän päästä kerännyt ne pois, kun olisi alkanut ällöttää. Tässä kohtaa äitini olisi tullut vastaan ja vaihtanut ne lakanat.

Meitä kovapäitä on ihan turha yrittää ymmärtää, sillä ei muuta kuin pahenna tilannetta. Kyllä tuossa tyttö heitti kuorenpalan tahallaan latialle. Ei ole merkitystä, että se oli vain pieni, se oli voitonele ja mikäli siihen ei tule kunnon vastinetta, seuraavalla kerralla lentää enemmän ja loppujen lopuksi ei saa mitään otetta, koska lapsi oppii, että saa tehdä mitä vain eikä seurauksia ole.

Jotkut on luonteeltaan oikeasti vaikeita. Minä olen sellainen ja selkeästi myös ap:n tytär ja meihin ei päde samat metodit kuin normaaleihin lapsiin.

Vierailija
51/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:03"]

Kyllä komensin myös tyttöä laittamaan kuoret roskiin, eli tuin miestä kyllä. Ja puhuin tapauksen jälkeen sekä tytön että miehen kanssa erikseen. Tytölle sanoin että kuoret laitetaan roskikseen eikä siihen pitäisi tarvita erillistä käskyä. Mies oli edelleen kiihtynyt ja totesi että toimi mielestään oikein vaikka ehkä ylireagoikin. Tyttö on ollut ikänsä vähän vaativampi tapaus, mutta viime aikoina on kyllä alkanut tuntumaan että ehkä liian vaativa mun miehelle :(

Ap

[/quote]

Ja alanpa heti syyllistämään, ero on vaikea paikka, anna aikaa  tyttärellsi, mies pärjää kyllä hetken, ja joutaa aikuistumaan!

Vierailija
52/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:23"]

Kyllä se tyttö niitä keräsi, eli uskoi käskyt kyllä, mutta menetti hänkin hermonsa kun isäpuoli jatkoi vaan ja viskasi viimesen pienen kuoren palan takas lattialle. Ja kyllä, isäpuoli hermostuu liian nopeesti liian usein nykyään. Tyttö on oikeesti keskivertoa vaativampi tapaus, on käynyt neuropsykologilla.

Ap

[/quote]

Nyt alkoi oikeasti puristaa rinnasta. Annatko sinä riittävästi aikaa tyttärellesi? Mistä tyttäresi vaikeudet kumpuavat, tunteekö hän jääneensä sivuun. Pitääkö hänen isänsä yhteyttä tyttöön?

Vierailija
53/82 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 09:19"]

Tuo ilman äääään pisteitä on pelottava jankkaaja!! Varmaan jotain omia traumoja??

[/quote]

Entä sitten jos hänellä olisikin omakohtaisia kokemuksia ja traumoja? Ei se tekisi hänen näkökulmastaan yhtään sen huonompaa, päinvastoin.

[/quote] Näkökulmasta?!! Mielipuolista jankkausta tuo on!

Vierailija
54/82 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP ei enää kommentoi mitään? Onko kaikki taas "hyvin"?

Vierailija
55/82 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/82 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta niuhoja mammoja, hieman suhteellisuudentajua teillekkin, pieni pala omenankuorta jonka lapsi oli jo poimimassa kunnes ukko tuli jupisemman ja uhkailemaan! Kivoja lasten kasvattajia mammoille on varmaan tarjolla joka kuppilassa kun ap:kin oli tuollaisen helmen saanut haaviinsa. 

t. kolmen lapsen yh-huoltaja- mies

Vierailija
57/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lapsen isä on niin tärkeä, niin mitä jätit sen. Isäpuolet tykkää kouluttaa vieraan miehen pentuja vähän kovemmalla kädellä, olis luullut sunkin asian ymmärtävän.

Ihan asiallisesti mies toimi.

Vierailija
58/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tytöllä mitään sellasia vaikeuksia ole, mitkä kumpuais saamastaan kohtelusta tms. On aina saanut aikaa, on mun esikoinen, kannettu kantoliinassa ja pidetty hyvää huolta. on vaan uhmakas, kovapäinen ja neuropsykologin mukaan tietyn syndrooman mukaisia käyttäytymistapoja ja ominaisuuksia. Tyttö on älykäs, pärjää koulussa, on kavereita jne. Ihan hyviä pointteja noikin, mitä mm. kahden teinin äiti kertoi ja tuo itsekin kovapäinen vastasi.

Ap

Vierailija
59/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:21"]Siis ei tytöllä mitään sellasia vaikeuksia ole, mitkä kumpuais saamastaan kohtelusta tms. On aina saanut aikaa, on mun esikoinen, kannettu kantoliinassa ja pidetty hyvää huolta. on vaan uhmakas, kovapäinen ja neuropsykologin mukaan tietyn syndrooman mukaisia käyttäytymistapoja ja ominaisuuksia. Tyttö on älykäs, pärjää koulussa, on kavereita jne. Ihan hyviä pointteja noikin, mitä mm. kahden teinin äiti kertoi ja tuo itsekin kovapäinen vastasi.

Ap

[/quote] Eli siinä tytössä ei ole mitään vikaa! Älkää väkisin vääntäkö jotain ihmeellisiä kaiken sallivia diagnooseja!

Vierailija
60/82 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jotain typerää vielä uhkasi päälle"

Niin mitä isäpuoli uhkasi? Tästä nyt puuttuu yksi aika oleellinen tieto.