Miksei kaksiomme mene kaupaksi?
Myymme siis itse kaksiota. Se sijaitsee kaupunginosassa joka on hieman maaseudun rauhassa mutta siitä on lyhyet kulkumatkat kahteen isoon kaupunkiin (max 8km) Täällä on oma kaupat ja upeat merenrantamaastot uimarantoineen kouluineen kivenheiton päässä.
Asunto itsessään on täysin remontoitu pari vuotta sitten. Todella hieno ja tyylikäs 65m2 koti. Ainut puute on sauna, mutta taloyhtiöstä löytyy aina vapaana oleva sauna. Myös saunan rakentaminen on mahdollista kuten naapurissakin on tehty.
Myydään asuntoa itse nyt ja ollaan pidetty näyttöjä. Kukaan ei ole yli kuukauteen tullut paitsi yksi pariskunta. Heistä ei sen koommin ole kuulunut enään. Onko totta, että ihmiset vieroksuvat noin paljon jos asuntoa myy yksityinen ihminen? Nyt annamme tämän välittäjälle sillä unelmien koti odottaa meitä jo ja vanha on auttamatta tiellä :)
Kommentit (43)
Syitä, miksi itse tykkään enemmän kohteista joissa välittäjä:
- neutraali esittelijä, ei ota itseensä jos arvostelen jotain ääneen. Makuasioista en kiistele, mutta olen kerran todennut yksityiselle myyjälle että esimerkiksi keittiön materiaalit eivät ole meidän mieleen, että sen remonttikustannukset meidän tulee huomioida. Tämä rouva loukkaantui silminnähden tästä (olin erittäin korrekti) ja loppuesittely oli kiusallista.
-jos joku ei tahdo maksaa välittäjän palkkiota, ajattelen automaattisesti että kyseinen henkilö on pihi. Ja jos pihi on tehnyt remonttia, tuskin on valinnut laadukkaimpia materiaaleja.
Sen sijaan annan plussaa yksityiselle myyjälle siitä, että esittelyt joissa olen ollut, ovat olleet todella kattavia. Välittäjät ovat usein luvattoman huonosti perehtyneitä kohteeseen, esim varastot unohdetaan mainita todella usein.
laittakaa se vuokralle!! jos teillä jo uuteen rahoitus kunnossa, että saatte lainan ulos (tarvitessanne). kaikki ei saunaa edes halua/tarvi, varsinkaan ikäihmiset. mutta teillä ei oo sit ollu siinä äitii-ja-teuvoo, ei se mee
Olen myynyt kaksi asuntoa itse, kasion ja omakotitalon! En halunnut käyttää välittäjää, koska minä kuintenkin vastaan asunnon kunnosta ja julkinen kaupanvahvistaja löytyi edullisesti. Omakotitalon kauppa tehtiin pankissa, pankki vaati niin, koska ostanut nuoripari sai lainat heiltä ja minulle ei vahvistuksesta tullut laskua. Päin vastoin, sain pankilta lahjoja, koska tiesivät, että olin ostanut kolmion itselleni : D
Tiedottaminen on tärkeää, täällä maalla omakotitalosta laitoin paikallislehteen rivi-ilmoituksen ja viikon päästä koti oli myyty!
Rehellinen pitää olla ja asunto siistittynä näyttöön. Ja näin varmasti olette tehneetkin!
Kuka sen remontin teki? Olen nähnyt monta "täysin remontoitua" asuntoa, joissa näytössä paljastuu se, että remontin on tehnyt asunnon isäntä itse, joka on lähinnä wannabe remppa reiska. Ja työn jälki ihan hirveää, kaikki pitäisi tehdä uudestaan.
Kannattaa miettiä, onko hinta kohdillaan. Mitä samalla alueella muista saman kokoisista pyydetään/maksetaan? On turha ajatella, että tämä asunto on niin hyvin remontoitu, että tämä on paljon parempi kuin muut alueen asunnot ja siksi reilumpi hinta olisi perusteltu.
Missä päin Suomea olette? Jos joku muuttotappio kunta, niin syy voi olla ihan vaan se, että työpaikkoja ei ole ja siksi ei ole tulijoita seudulle.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:48"]
Se sijaitsee kaupunginosassa joka on hieman maaseudun rauhassa mutta siitä on lyhyet kulkumatkat kahteen isoon kaupunkiin (max 8km)
[/quote]
Se on siis kerrostaloasunto jossain maalla keskellä ei mitään? Asunto voi olla hyvinkin hieno, mutta epäilen, että sijaintiin nähden hintaa pyydetään liikaa.
[/quote]
Myös se, luulisin, että Suomessa ei ole perinnettä, että kerrostalossa asutaan maalla. Suurin osa niistä, jotka haluavat pois kaupungista, ostavat omakotitalon.
Kauppa käy nyt todella huonosti, vaikka olisi minkälainen helmi kyseessä.
Paljonko on vastike? Tontti oma vai vuokra, onko tulossa tontinvuokrankorotus esim. 30v kiinteän hinnan jälkeen? Lämmitystapa? Moninkertaiset ikkunat? ja parjattu putkiremontti tulossa kenties pian?
Kyllä se varmasti olisi mennyt jo jos hinta olisi kohdillaan.
Myymme siis itse kaksiota. Se sijaitsee kaupunginosassa joka on hieman maaseudun rauhassa mutta siitä on lyhyet kulkumatkat kahteen isoon kaupunkiin (max 8km) Täällä on oma kaupat ja upeat merenrantamaastot uimarantoineen kouluineen kivenheiton päässä.
Asunto itsessään on täysin remontoitu pari vuotta sitten. Todella hieno ja tyylikäs 65m2 koti. Ainut puute on sauna, mutta taloyhtiöstä löytyy aina vapaana oleva sauna. Myös saunan rakentaminen on mahdollista kuten naapurissakin on tehty.
Myydään asuntoa itse nyt ja ollaan pidetty näyttöjä. Kukaan ei ole yli kuukauteen tullut paitsi yksi pariskunta. Heistä ei sen koommin ole kuulunut enään. Onko totta, että ihmiset vieroksuvat noin paljon jos asuntoa myy yksityinen ihminen? Nyt annamme tämän välittäjälle sillä unelmien koti odottaa meitä jo ja vanha on auttamatta tiellä :)
[/quote]
no ap laitappa myynti-ilmoitus tänne niin katsotaan missä on korjattavaa!
Yksityinen myyjä ei välttämättä saa mainostettua asuntoaan yhtä näkyvästi kuin asunnonvälittäjä. Mieti kuinka saisit parannettua tätä asiaa.
Varmaan tuo sijainti. Ja jos kyse olisi tuosta linkin asunnosta (ei välttämättä ole, koska ap muistaakseni puhui kerrostalosta eikä rivarista), epäilyttäisi itseäni rakennusvuosi (-75) ja sen ajan rakennusratkaisuihin (tasakatto, valesokkeli) liittyvät yleiset ongelmat. Ainakaan en uskaltaisi maksaa laatikkomallisesta valesokkelikämpästä kovin paljoa tuoreesta pintarempasta huolimatta, homekatastrofia pelkäisin... Mutta myönnän kyllä olevani ehkä vähän liiankin ennakkoluuloinen!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:19"]
http://kuluttaja.etuovi.com/kohde/963857
Olisiko tämä kyseessä?
[/quote]
Jos AP löytää jostain neljä neliötä mitkä ei ole kaupassa mukana tai halusi sanoa sinnepäin niin ok, mutta kahta isoa kaupunkia ei kyllä löydy ihan nurkilta. Muuten kyllä täsmää.
Ei kai tuonne kukaan mistään muualta muuta. Joku paikallinen joka ei osaa tai halua lähteä voisi hyvinkin ottaa ekaksi tai sitten ihan vikaksi omaksi kämpäkseen jos hinta nyt sattuu olemaan alueen markkinoiden mukainen.
Kuvat on paremmat mitä moni välittäjä ottaa ja pinnat kylppärin lattiaa lukuunottamatta asiallisen, joskaan ei oman maun näköisiä.
Onko tuolla minkäänlaista kynnystä vai onko lattia maanpinnan tasalla? Ei ilmeisesti kaikkein houkuttelevin alapohjan rakenne, mutta harvoinpa se tuon ajan taloissa on ja voi olla toimivakin. Ja kai tuon esiaikaisen pihatontun (1000 kg lohkare) vie myyjä mennessään?
Asunto itsessään on täysin remontoitu pari vuotta sitten. Todella hieno ja tyylikäs 65m2 koti.
[/quote]
Tuo kuulostaa siltä, että hintakin on todella hieno ja tyylikäs... Ostaja ei ole valmis maksamaan teidän tekemästä työstä ja materiaalivalinnoista. Lisäksi kämpässä voi olla muitakin puutteita kuin sauna, ette vain itse ole huomanneet. Saunan puuttuminenhan on joillekin plussaa..
Ei ihmiset karta yksityisiä myyjiä, halvemmaksihan se tulee, mutta monet eivät osaa myydä omaansa. Näytössä on helpompi käydä ja keskustella rehellisesti kun paikalla on välittäjä eikä asunnon asukas.
Älä nyt pane pahaksesi, mutta minulla on ollut huonoja kokemuksia siitä, että omistaja itse esittelee asuntonsa. On ihan asiallisiakin omistajia, mutta on myös niitä, jotka eivät tiedä mitään asunnon asiallisesta esittelystä. He näyttävät vimmatusti epäolennaisia asioita (jokainen pistorasia esitellään erikseen eikä sitten muuta), jopa esitelmöivät kuinka asunto on kalustettava ja vielä kertovat koko elämänhistoriansa. Siksi olen alkanut karsastaa itse asuntoaan myyviä ja asioin mieluummin välittöjien kanssa.
Menee ehkä vähän asian vierestä, mutta en malttanut olla kertomatta.
Auts jos se on tuo linkin kohde. Meillä menis kylppäri kokonaan uusiksi. Ulkoapäin ei kovinkaan näyttävä.
Sisällä kovin tummaa pintaa ja keittiön värit ei sovi niihin. Lattiapinnat peruspuuta, lämmin sävy ei sovi tummiin seiniin.
Rohkea tapetti karkottaa monta ostajaa.
Tajuan, että tuo on jonkun mielestä tyylikäs, mutta en olisi itse valmis maksamaan mitään pintaremppalisää.
Ensimmäisenä katsoisin, että asunnon esittelykuvat ovat ok ja tiedot muutenkin kirjoitettu asiallisesti ja informatiivisesti. Esimerkiksi asunnosta kannattaa olla selkeä pohjapiirros mukana, sellainen tuntuu puuttuvan joiltain itse asuntoaan myyviltä. Jos asunto ei ole ihan suosituimmissa paikoissa niin voi hyvälläkin esittelyllä kestää kauan ennen kuin menee kaupaksi. Jos ei itse osaa ottaa hyviä kuvia asunnosta niin ehkä kannattaa pyytää hommaan edes joku kaveri, joka on enemmän harrastanut valokuvausta. Riittävän valoisia, selkeitä kuvia. Esittelytekstissä asunnon hyvät puolet esiin mutta ei ylisanoja.
Ilmoituksessa pitää olla pohjapiirros, hyvät ihmiset.
Jos on tuo linkissä oleva asunto, niin paremmat kuvat pitäisi olla! Kunnon järkkärillä, valoisaan aikaan. Nyt näyttää hämäriltä ja hämyisiltä kuvat ja valo lankeaa huonosti.
Mutta siis ihan tyylikäs asunto! Tosin tuo tummuus on monelle varmaan liikaa ja tekee tilan pienemmän oloiseksi. Vaihtaisin valkoiset, ilmavat verhot olohuoneeseen ja sisustaisin sen väljemmin. Voiko sohvaa pyöräyttää myyntikuvia ja myyntiä varten niin, että olohuone aukeaa paremmin? Keittiön tasoilta tavaraa paljon pois. Kyllä tuo kaupaksi vielä menee! :) Olipa sitten kyseessä se asunto, josta tässä puhutaan tai ei :D
Oma veikkaukseni komppaa aikaisempia. Sijainti ei ole paras mahdollinen, joten ostajat eivät kilpaile asunnostanne. Sitten hintapyyntö teillä ei ole ainakaan kovin edullinen. Talo on vanhahko ja sinne on tulossa remontteja lähivuosina. Olette tehneet rohkeita sisustusvalintoja. Menikö näistä moni oikein?
Laskekaa hintaa, niin ostajia alkaa pyöriä näytöissäkin.