Turun Varissuolla asuvat/lähiaikoina asuneet, kaipaan kokemuksianne!
Olen etsimässä itselleni uutta vuokra-asuntoa Turusta. Alkujaan olin hyvinkin vahvasti sitä mieltä, että haluaisin asua keskustassa (kuten nyt) tai keskustan liepeillä, esimerkiksi Luolavuoressa, Vasaramäessä, Nummessa, Raunistulassa tai Pohjolan seudulla. Hyvät, erittäin tiheät julkiset kulkueyhteydet keskustaan ja ympäristöön ovat minulle aivan ensisijainen ehto.
Nyt olen kuitenkin alkanut varovaisesti pohtia jopa Varissuota asuinpaikakseni, sillä siellä näyttäisivät erinomaisessa kunnossa olevien asuntojenkin vuokrat olevan suhteellisen huokeita. Varissuo on minulle jokseenkin tuttu, sillä olen aikoinani työskennellyt siellä norssissa (joka on ilmapiiriltään mielestäni varsin kiva ja opetuksen tasoltaan mainio koulu), ja tiedän, että kuluyhteydet ovat sieltä oikein hyvät ja polkupyörällä matka keskustaan taittuu ihan ilman mitään bussejakin.
Mutta mutta.Onkos se Vakke nyt vielä sitten kuinka levoton? Te, jotka siellä asutte, voitteko suositella? Onko siellä joitain rauhallisia ja hyviä katuja/alueita ja joitain, joita kannattaisi yhä vältellä? Tiedän, että Varissuo on rauhoittunut huomattavasti siitä, mitä se joskus oli ja että esimerkiksi opiskelijoita siellä asuu paljon. Väestön kirjavuus ja moninainen kulttuurinen tausta ei sinänsä haittaa minua pätkääkään. Haluaisin asua alueella, jossa uskaltaa lähteä iltahämärissä yksin lenkille eikä joudu suoraan ryyppyremmien ja narkkiporukoiden naapuriin. Onko Varissuo harkinnan arvoinen?
Kommentit (23)
Asun Krööpilänkadulla. Suurin valitukseni voisi olla että kerrostalon leikkipiha on liian lähellä taloa, joten kesälomalla ei saanut nukkua rauhassa pitkään kun lapset ilmestyivät ulos heti aamusta möykkäämään...
Päivitetään vähän uudempaan.. eli varissuota rempataan nyt todella paljon ja alue on rauhallista asua.. itse asunut 6 vuotta. Siinä ajassa nähnyt jos Varissuon paljon muuttuvan. Nyt rakenteilla keskuspuisto koulu uudistuksen jälkeen, sekä asuntoja alettu julkisaneerata.. näyttää hyvältä tulevaisuus Varissuolla.. pahimmat ongelma porukat onkin jo muuttaneet muihin kaupungin osiin..
Heh. Tähän mennessä tulleista vastauksista selviää ainakin seuraavaa:
- Varissuolla on ilmeisesti hyvä puoli (etelä) ja huono puoli (pohjoinen), eli Littoistentien sitä puolta, jolla Kousankatu ja Pihkalankatu sijaitsevat, kannattaa vältää ja sitä puolta, jolla Nisse Kavon katu sijaitsee, voi jopa lapsiperheellinen suosia.
- Varissuolla viihtyy yhtä moni kuin sitä karsastaakin. Suosittelijoita on oikeastaan saman verran kuin asiallisesti ja perustellen varoittelijoitakin.