Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turun Varissuolla asuvat/lähiaikoina asuneet, kaipaan kokemuksianne!

Vierailija
27.01.2014 |

Olen etsimässä itselleni uutta vuokra-asuntoa Turusta. Alkujaan olin hyvinkin vahvasti sitä mieltä, että haluaisin asua keskustassa (kuten nyt) tai keskustan liepeillä, esimerkiksi Luolavuoressa, Vasaramäessä, Nummessa, Raunistulassa tai Pohjolan seudulla. Hyvät, erittäin tiheät julkiset kulkueyhteydet keskustaan ja ympäristöön ovat minulle aivan ensisijainen ehto.

Nyt olen kuitenkin alkanut varovaisesti pohtia jopa Varissuota asuinpaikakseni, sillä siellä näyttäisivät erinomaisessa kunnossa olevien asuntojenkin vuokrat olevan suhteellisen huokeita. Varissuo on minulle jokseenkin tuttu, sillä olen aikoinani työskennellyt siellä norssissa (joka on ilmapiiriltään mielestäni varsin kiva ja opetuksen tasoltaan mainio koulu), ja tiedän, että kuluyhteydet ovat sieltä oikein hyvät ja polkupyörällä matka keskustaan taittuu ihan ilman mitään bussejakin.

Mutta mutta.Onkos se Vakke nyt vielä sitten kuinka levoton? Te, jotka siellä asutte, voitteko suositella? Onko siellä joitain rauhallisia ja hyviä katuja/alueita ja joitain, joita kannattaisi yhä vältellä? Tiedän, että Varissuo on rauhoittunut huomattavasti siitä, mitä se joskus oli ja että esimerkiksi opiskelijoita siellä asuu paljon. Väestön kirjavuus ja moninainen kulttuurinen tausta ei sinänsä haittaa minua pätkääkään. Haluaisin asua alueella, jossa uskaltaa lähteä iltahämärissä yksin lenkille eikä joudu suoraan ryyppyremmien ja narkkiporukoiden naapuriin. Onko Varissuo harkinnan arvoinen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kuva, että Varissuo on rauhoittumassa, kuten lähiöille yleensä jossain vaiheessa käy. Ja Varissuonkin paha maine perustuu eniten muutamaan sen keskustan katuun ja niiden vuokrataloihin), Pihkalankatu nyt esimerkiksi.

Itse voisin kuvitella asuvani vaikka Nisse Kavon kadulla, eli Varissuon eteläisellä puolella. Siellä ei niitä taloja niin valtavasti ole, ja rauhallinen Pääskyvuori on ihan vieressä. Ja palvelut pelaavat.

Vierailija
2/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on rauhottunut todella paljon ja sieltä saa halvalla vuokra-asunnon. Yhteydet loistavat ja palvelut kulman takana.

Suosittelen että käyt illalla kävelemässä paikan päällä ja teet sen jälkeen omat päätökset. Siellä on paljon alueita jotka ovat rauhallisia ja paljon jotka eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mee mamupuolelle.

Vierailija
4/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänastisista vinkeistä. Varissuon eteläpuoli olisi siis ainakin suht rauhallista, kun taas Littoistentien norrsinpuoleinen seutu ehkä osittain vähän levottomampaa. Pitänee tosiaan joku päivä tehdä opintomatka tuonne ja tunnustella ilmapiiriä. Jos vain näillä talviliukkailla tohtisi hypätä vielä fillarin selkään, tulisi samalla testattua, olisiko matka keskustaan ihan mukavasti poljettavissa.

Laittakaa vain lisää kokemuksia kaikki varissuolaiset!

ap

Vierailija
5/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne iltalenkit varmaan jää aika vähiin ainakaan ilman isoa koiraa ja sumutinta.

Vierailija
6/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itse olen asunut Varissuolla kouluikäisten lasteni kanssa 9v. Minkäänlaista häslinkiä ei ole koskaan tullut näinä vuosina ja uskallan lähteä ilta-aikaankin koiran kanssa lenkille. Muiden lähiöiden tapaan täällä on niin ystävällisiä kuin vähemmänkin ystävällisiä ihmisiä, mutta hyvin on sujunut ja alhainen vuokra tälle alueelle on minutkin aikoinaan ajanut. Palvelut pelaavat, koulu (norssi) on tasokas, hyvät bussiyhteydet ja itse olen ainakin pitänyt tästä kulttuurien kirjosta valtavasti :-) Rapusta löytyy hollantilaisia, venäläisiä, arabeja ja saksalaisia, mutta kaikki aivan ihania persoonia tutustumisen myötä. Tervetuloa vakkelaisten joukkoon!

Vierailija
7/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni asuu Varissuolla ja en kyllä suosittele asuinpaikaksi kenellekkään! Hissit ja rappukäytävät hirveessä kunnossa... oksennusta jopa p*skaa ja k*sta säännöllisesti viikonloppujen jäljiltä :(

Vierailija
8/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:36"]

Isäni asuu Varissuolla ja en kyllä suosittele asuinpaikaksi kenellekkään! Hissit ja rappukäytävät hirveessä kunnossa... oksennusta jopa p*skaa ja k*sta säännöllisesti viikonloppujen jäljiltä :(

[/quote]

Kertoo ehkä enemmän isästäsi kuin Varissuosta. Anna mun veikata, osoite on Kousankatu tai Pihkalankatu?

Vierailija
9/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:44"]

Olen etsimässä itselleni uutta vuokra-asuntoa Turusta. Alkujaan olin hyvinkin vahvasti sitä mieltä, että haluaisin asua keskustassa (kuten nyt) tai keskustan liepeillä, esimerkiksi Luolavuoressa, Vasaramäessä, Nummessa, Raunistulassa tai Pohjolan seudulla. Hyvät, erittäin tiheät julkiset kulkueyhteydet keskustaan ja ympäristöön ovat minulle aivan ensisijainen ehto.

Nyt olen kuitenkin alkanut varovaisesti pohtia jopa Varissuota asuinpaikakseni, sillä siellä näyttäisivät erinomaisessa kunnossa olevien asuntojenkin vuokrat olevan suhteellisen huokeita. Varissuo on minulle jokseenkin tuttu, sillä olen aikoinani työskennellyt siellä norssissa (joka on ilmapiiriltään mielestäni varsin kiva ja opetuksen tasoltaan mainio koulu), ja tiedän, että kuluyhteydet ovat sieltä oikein hyvät ja polkupyörällä matka keskustaan taittuu ihan ilman mitään bussejakin.

Mutta mutta.Onkos se Vakke nyt vielä sitten kuinka levoton? Te, jotka siellä asutte, voitteko suositella? Onko siellä joitain rauhallisia ja hyviä katuja/alueita ja joitain, joita kannattaisi yhä vältellä? Tiedän, että Varissuo on rauhoittunut huomattavasti siitä, mitä se joskus oli ja että esimerkiksi opiskelijoita siellä asuu paljon. Väestön kirjavuus ja moninainen kulttuurinen tausta ei sinänsä haittaa minua pätkääkään. Haluaisin asua alueella, jossa uskaltaa lähteä iltahämärissä yksin lenkille eikä joudu suoraan ryyppyremmien ja narkkiporukoiden naapuriin. Onko Varissuo harkinnan arvoinen?

[/quote]

Olen asunut Vakkella viimeiset kuusi vuotta,ja ainakin minun mielestäni on mainettaan parempi asuinpaikka. Käsittääkseni toinen puoli Varissuosta on levottomampaa aluetta(se minne bussi kääntyy,päätepysäkin alue),kun taas tällä puolella missä itse asun,on paljon lapsiperheitä. Kulkuyhteydet on hyvät(bussit menee 10 välein)ja lähes kaikki palvelut löytyy(pankki muutti keskustaan). Suosittelen harkitsemaan!

Vierailija
10/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurpäänkadulla on ne rempatut TVT-asuntojen talot. Itseäni houkuttelisi se talojen savuttomuus, mutta kun niissä asunnoissa ei ole omaa saunaa. :(

http://tvt.ssthosting.fi/suurpaankatu47/

Vierailija
11/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet Varissuolle muuttamassa, niin en suosittele valkkaamaan taloa, jossa halvin vuokra, koska se kertoo jo aika paljon, kuinka miellyttävästä asunnosta on kyse. ÄLÄKÄ MIELELLÄÄN MUUTA 1. KERROKSEEN. Itse asuin n. 350€ kaksiossa. Muuten pidin asunnosta ja paikasta, mutta naapurit.. Sain muutaman kerran tappouhkauksia postiluukusta huonolla suomen kielellä varustettuna, jotka toimitin myöhemmin poliisille. Kerran asuntoni ovi oli tuhrittu grafitti maaleilla. Yläkerran narkomaani oli huumehöyryissään hypännyt parvekkeelta (kuoli) ja ennen sitä heittänyt kissansa sieltä alas. Muutaman kerran rappukäytävässä jouduin kohtaamaan vanhan juopon runkkaamassa.

Jos nyt välttämättä olet valmis muuttamaan niiden osittain hullujen ihmisten keskelle, niin ainakin asunnon tulet löytämään halvalla! Siellä oleskelu kasvatti minua ihmisenä hurjan paljon enkä vaihtaisi niitä muutamaa vuotta missään nimessä pois, jokainen päivä sillä alueella oli erilainen! :D

Vierailija
12/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herranen aika muuta varissuolle! Ellet ole mamu niin sitten sovit joukkoon mainiosti tai jos olet alkoholisti narkkari niin myös silloin sovit sinne :) Muutin itse 11kk asumisen jälkeen vikkelään pois, kamala kokemus, näen vieläkin painajaisia kamalista naapureista, hirveistä lähipubeista ja varissuon kauppakeskuksessa perään huutelevista mamuista. Yök.

Vierailija
13/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:48"]

Suurpäänkadulla on ne rempatut TVT-asuntojen talot. Itseäni houkuttelisi se talojen savuttomuus, mutta kun niissä asunnoissa ei ole omaa saunaa. :(

http://tvt.ssthosting.fi/suurpaankatu47/

[/quote]

Jep. Hyvännäköisiä ovat kyllä nuo Suurpäänkadun asunnot!

Sen olen itse huomannut Varissuolla töissä käydessäni, että tosiaan se bussien päätepysäkin seutu ei ehkä ole maailman miellyttävintä. Mitä tulee sitten jonkun kommnetoineen isän taloyhtiön rappukäytäväoksennuksiin, niin tietysti katson, että muutan siistin oloiseen ja hyvin hoidettuun taloyhtiöön. Kolmisen vuotta sitten asuin Turun ydinkeskustassa. Sielläkin oli rapun hississä joskus paskaa. Siis ihmisen paskaa. Että näin. Osataan sitä muuallakin kuin lähiöissä.

Melkein tässä tulee sellainen olo, että kiusallaankin pitäisi antaa vanhalle kunnon Vakelle mahdollisuus. Eihän mun iltalenkeilläni tarvitse väen vängällä siellä päätepysäkin kiskan kulmilla hengata.

Vierailija
14/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:44"]

[/quote]

olen kohta asunut varissuolla yli 20 vuotta ja sinä aikana minulta on varastettu yksi polkupyörä. Muita ongelmia ei sitten ole ollutkaan.

Kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Bussilla pääsee lähes joka puolelle Turkua ilman vaihtoa. Keskustaan, impivaaraan, pansioon, naantaliin ja raisiioon jne. Odotus ajan ollessa 5 min. luokkaa seuraavan bussin tuloon.

Yksinkertaisesti sanottuna paras lähiö Turussa. Vain uimahalli puuttuu ja sinnekin pääsee 99 lähes suoraan ovelle.

Vierailija
15/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun vuokrabudjetti on siellä 460 euron kalliimmalla puolella, eli juuri ja juuri toimeen tulevia, hiljalleen tai reippaammin alkoholisoituvia rellestäjiä ei välttämättä ihan samaan taloon naapureiksi sattuisi kuitenkaan. Vakkessa olisi se hyvä puoli, ettei tasokkaankaan oloisissa asunnoissa vuokra välttämättä mene yli 500 euron. Tilava yksiö tai 42 - 50 neliömetrin kaksio olisi kiikarissa. Vaadin kohtuullista asumismukavuutta, sillä olen koti-ihminen. Ja tosiaan, monikulttuurisuus ei minua haittaa, ei tosiaan. Katutappelut, ryöstöt ja huurupäiden notkuminen lasten leikkipaikoilla sen sijaan häiritsevät, olivat ne sitten seurausta suomalais-ugrilaistaustaisten tai maahanmuuttajataustaisten henkilöiden toiminnasta.

Vierailija
16/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ja ränsistynyt alue. En muuttaisi.

Vierailija
17/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväiset Varissuolla asuvat/asuneet, voisitteko mainita kadun (tai joukon katuja siitä ympäriltä, jos ette halua täällä liian tarkasti kertoa), jolla asutte/asuitte. Saisin vähän konkreettisempaa käsitystä siitä, mitkä alueet ovat Vaken kivoimpia.

Vierailija
18/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, 17 ja 19 ovat siis kaikki ap:n kirjoittamia.

ap

Vierailija
19/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:18"]

Tyytyväiset Varissuolla asuvat/asuneet, voisitteko mainita kadun (tai joukon katuja siitä ympäriltä, jos ette halua täällä liian tarkasti kertoa), jolla asutte/asuitte. Saisin vähän konkreettisempaa käsitystä siitä, mitkä alueet ovat Vaken kivoimpia.

[/quote]

Valpuri Innamaankatu,missä siis itse asun,on ainakin tällä "paremmalla"puolella,paljon ihan normaaleja ihmisiä,lapsiperheitäkin.Ne narkkarit ja rikolliset ovat sitten keskittyneet Vakken toiselle puolelle(onko se nyt sitten pohjoispuoli?),täällä on oikein rauhallista.

Vierailija
20/23 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:57"]

Älä herranen aika muuta varissuolle! Ellet ole mamu niin sitten sovit joukkoon mainiosti tai jos olet alkoholisti narkkari niin myös silloin sovit sinne :) Muutin itse 11kk asumisen jälkeen vikkelään pois, kamala kokemus, näen vieläkin painajaisia kamalista naapureista, hirveistä lähipubeista ja varissuon kauppakeskuksessa perään huutelevista mamuista. Yök.

[/quote]

Hassua,olen siis se joka on asunut täällä kuusi vuotta,ja minua mainitsemasi ihmisryhmät eivät ole vaivanneet. Pahinta mitä on tapahtunut,niin ei-toivotut iskuyritykset kauppareissulla :D Lähipubeista olen käynyt kaikissa ainkin kerran,ja vain Vanha Varis on järkyttävän paska paikka,esim Basso taas siisti ollakseen lähiöpubi. Ehkä olet vain jotenkin liian herkkänahkainen lähiöelämään? :)